• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ook even voorstellen: Gerben

Gerben

Detailing rookie
17 jan 2011
9
0
Ik ben Gerben 23jaar wonende in Nunspeet,

Ben klaar met studeren, en heb mijn 2de + 1e automonteur diploma binnen.
Ben 5 dagen per week werkzaam in Wezep met Autogas/ airco inbouw, onderhoud, reparatie enz..

Rijd nu 3 jaar in een Honda Civic coupe uit 99, word door vele gezien als mijn heilige koe$$)

Ben graag aan het hobbyen met mijn auto, en heb mijn auto altijd gepoets met Meguiers ColorX en trim detailer van hetzelfde merk.
Resultaten vielen altijd een beetje tegen, kon niet echt duidelijk verschil zien tussen alleen de auto wassen + drogen of dat ik hem volledig poets.

Ben een tijdje opzoek naar een poetsmachine, en keek op MP rond, en zag wel wat leuks staan voor een paar tientjes, GELUKKIG ben ik op
dit Forum gestuit want anders was ik direct aan de slag gegaan met een rotatie. Na veeeeel dingen gelezen te hebben en goed na te denken
over de cash wat erin gaat zitten, heb ik besloten om toch de dap900 te bestellen inclusief alle toebehoren.
Ik hoop hiermee betere resultaten te maken, in het voorjaar laat ik het spatbord + bumper spuiten omdat iemand er tegen aan had gereden en niks van zich
had laten horen:krak, het wiel heeft de klap waarschijnlijk een stuk tegengehouden, gelukkig geen schade op m,n nieuwe velgen...8-o

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Heb helaas verder geen andere/mooiere foto's beschikbaar:roll

Ik heb al zin om eraan te beginnen:-)^

Gr
Gerben

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom!

Meg's ColorX zit ook in mijn collectie (ook uit de beginperiode) Vind het nog steeds een leuk product, ik gebruikte het wel eens voor een snelle wash&wax op oudere, slecht onderhouden wagens, daar zag je wel duidelijk het verschil. :ja

Op een goed onderhouden wagen (en zeker een zilvergrijze) zie je sowieso minder duidelijk verschil tov bv een oude, zelden gewassen rode wagen met matte lak. Maar ik voorspel dat je met je dap-pakket je wel duidelijke resultaten zal zien. :-)^

Veel lees- en poetsplezier!

Allen bedankt voor de reacties, en hoop inderdaad dat het resultaat met de Dap er mag wezen, ik kan niet wachten:jippie

Gr
Gerben

Welkom hier,
goed dat je eerst veel gelezen hebt, heb ik destijds (en nu nog steeds) veel van opgestoken.

Hey buurtgenoot,

Die DAP900 ga je zeker geen spijt van krijgen. Wat overigens een heel mooi product is voor zilver metallic auto's is de Dodo Lime Prime (light).
Daarnaast is ook de Poorboy's White Diamond echt een aanrader voor je de wax op je auto gaat zetten.

Wat ik trouwens nog wel "mis" in je stukje is clayen. Heb je dat al wel eens gedaan op je auto ?
Mocht dat niet het geval zijn, zeker gaan doen want dat brengt al zoveel meer glans naar boven dat dat echt de moeite loont !

Gr. Arjan

Gisterenavond voor het eerst bezig geweest met de DAP900, wat een fijn apparaat om mee te werken:cool
Alleen op standje 1 trilt ie behoorlijk, maar als de snelheden omhoog gaan is het een stuk beter.
gebruik de oranje pad + Mezzo op standje 1 en daarna op standje 3
en daarna de zwarte pad + FINALE op dezelfde snelheden, en daarna voeden met Poorboys White Diamond op standje 2 max.
en daarna met de handpad poorboys Natty's paste wax erop, is deze werkwijze goed??
Heb het complete exterieur stappenplan uitgeprint en erbij gehad:cool

Over de resultaten ben ik redelijk te spreken, krijg toch veel krassen er niet uit:-/

ik heb ook foto's gemaakt om het 1 en ander te laten zien..

VOOR:

Na volledige behandeling:

Krassen zijn nogsteeds duidelijk te zien:weetniet

Ook heb ik vele van dit soort "diepere"krassen, ze lijken wel onder de blanke lak te zitten??:weetniet

Nog eentje:-p

De zeer kleine poetskrasjes moeten toch makkelijk weg kunnen (bij de eerste 2 foto's):weetniet

En hoe zit het met de laatste 2 foto's? krijg ik dit uit m,n lak?? De hele auto zit er mee onder]-0

Gr Gerben

Laatst bewerkt door een moderator:
Gerben zei:
Gisterenavond voor het eerst bezig geweest met de DAP900, wat een fijn apparaat om mee te werken:cool
Alleen op standje 1 trilt ie behoorlijk, maar als de snelheden omhoog gaan is het een stuk beter.
gebruik de oranje pad + Mezzo op standje 1 en daarna op standje 3
en daarna de zwarte pad + FINALE op dezelfde snelheden, en daarna voeden met Poorboys White Diamond op standje 2 max.
en daarna met de handpad poorboys Natty's paste wax erop, is deze werkwijze goed??
Heb het complete exterieur stappenplan uitgeprint en erbij gehad:cool

Over de resultaten ben ik redelijk te spreken, krijg toch veel krassen er niet uit:-/

Laat mij eerst even zeggen dat ik zelf tot nu toe maar 1 wagen gepolijst heb en dat ik geen clinic gedaan heb. Ben dus niet echt een ervaringsdeskundige.

Wat je volgens mij verkeerd gedaan hebt is te lage snelheid. Normaal verwerk je mezzo op stand 5-6 en finale op stand 4-5. Heb je trouwens mooi een schaakbordpatroon gedaan, waarbij je overlapte en traag genoeg bewoog?

Heb je gekleid voor het polijsten? Heb je na elke polijst stap afgenomen?

De white diamond heb je correct verwerkt.

Mijn eerste ervaring is ook dat niet alles weg te polijsten is met een DAP, ik vond zelfs zwaardere combi's niet altijd meer resultaat geven. Maar uiteindelijk heb ik toch minstens 80% van alle krassen weg gekregen met oranje en mezzo. En dat was op BMW-lak die normaal toch eerder hard is. Soms wel meerdere keren met zelfde combinatie erover gegaan.

Die 'krassen' op de laatste foto's zien er precies uit alsof ze in de lak geduwd zijn. Zaten die er op voorhand al in? Ziet er trouwens niet uit alsof ze tot op de grondlak zitten.