• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ook even voorstellen: Gerben

Hej BMWim

De oranje Pad + Mezzo is bij mij tot max standje 3 ingebracht, is stand 5a6 niet veel te snel??, ben ook bang dat ik met die hoge snelheid mijn lak verpruts:weetniet
Ook heb ik de schaakbordpatroon aangehouden en als eerst het complete vlak gekleid icm spray & Wipe. Bij hogere snelheden ga ik automatisch ook veel sneller het schaakbord
patroon langs, dit is puur uit angst dat er iets gebeurd met de lak.

Verder heb ik elke polijst stap netjes afgenomen met een microvezeldoek.

Ik zou blij zijn als ik het 80% zou wegkrijgen, maar krijg het niet voor elkaar, die diepe krassen zaten er al in voordat ik begon met poetsen.

Bedankt voor je antwoord:cool

Ik weet niet of jij ook 3M afplaktape gebruikt maar laat bij mij toch wel duidelijk strepen achter, is dit normaal?

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Gr
Gerben
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je werkt met een DAP toch? niet de pro900? Dan is die snelheid echt geen probleem. Voor je vertrouwen is het misschien goed als je op een stukje testpaneel eens oefent. Enkel op plaatsen waar de lak dunner zit zoals rondingen en de uiteindes van een paneel zou je eventueel schade kunnen berokkenen en zelfs die kans is klein met een DAP.

Ik gebruik ook de 3M tape en ik heb ook die strepen. Dat is volgens mij gewoon de lijm die 'gesmolten' wordt als je met pad over de tape gaat. Is normaal met spruzzo goed af te nemen.
 
Ja ik werk inderdaad met de DAP900, ik zal eens kijken of ik van de sloop een net uitziende testpaneel kan krijgen,
ik ga liever flink tekeer op een testpaneel dan op m,n eigen auto:roll
Die strepen van de tape zijn inderdaad goed weg te halen, verder bevalt de tape ook wel goed:cool

Gr
Gerben
 
Je kan gerust de DAP richting stand 5 brengen, no worries ;)
De krassen die je echter op de foto laat zien zijn m.i. niet 100% te corrigeren met de DAP, wel te verbeteren.

Oranje met Mezzo aanbrengen op lage snelheid, opvoeren naar stand 5, schaakbordpatroon maken met voldoende overlapping.
Afnemen met een doek. Nawerken met Finale op zwart lijkt mij persoonlijk een te grote stap, je zou kunnen kijken om er nig een hit met een witte of groene tussendoor te doen, hierna de zwarte met finale.
 
ten eerste welkom hier! en succes met het virus :lol

@ havanna +1

en kwa snelheid houd ik altijd +- 3cm per sec. aan.
met een dap schade aan brengen is bijna niet mogelijk, of je moet de de machine op zijn kop tegen de lak aan houden :lol
 
Bedankt voor de antwoorden:-)^

Ik zal deze snelheid eens proberen, en daarnaast de witte pad ook gebruiken. Kijken wat de resultaten dan zijn.:cool

Heb er al weer zin in:jippie

Gr
Gerben
 
[Mod]Naar hier verplaatst, er hoeft geen apart topic voor geopend te worden[/mod]

Afgelopen zaterdag ben ik eens lekker aan de gang gegaan.
Ik heb mijn auto op m,n werk op de stempelbrug gehad en dat werkte heerlijk:love

Dit was mijn werkwijze,

Auto grondig gewassen

Gekleid

Daarna met oranje Pad en Raffini Mezzo met de DAP900 op standje 5

Daarna met zwarte pad en Raffini Finale met de DAP900 op standje 5

Daarna glaze van PB world White Diamond met de DAP900 op standje 3

Daarna met de handpad Natty's paste wax


Ik heb gelezen dat de stap tussen oranje pad en mezzo naar zwarte pad en finale te groot is.
en dat ik beter als tussenstap nog de witte pad met mezzo moet pakken.
Klopt dit? Ik heb mijn hele auto met de oranje pad en Rafinni mezzo gedaan,
en daarna de hele auto met de zwarte pad en Finale.

De plekken waar weinig of geen swirls te zien zijn hoef je toch eigenlijk niet te polijsten??


Wat raden julie mij in de toekomst aan? Dat polijsten is 1 keer per jaar toch wel voldoende, als het uberhaupt wel nodig is?


Als de beading zo goed als verdwenen is, is dan een nieuw laagje wax erop smeren met de handpad voldoende?

Of kan de white diamond eens in de 3 maand met de dap ook geen kwaad?


Zijn veel vragen kweet het :schaam


Alvast bedankt!

Gr
Gerben
 
De stap kan inderdaad te groot zijn, maar ik lees hier ook wel verhalen dat zo'n grote stap soms weleens goed uitpakt.
Het kan van een hele hoop afhankelijk zijn. Kan best zijn dat het bij jou nu een puik resultaat oplevert en bij een ander één grote bende.
Check even of je zelf tevreden bent met het resultaat.
 
De stap van oranje en mezzo naar zwart en finale is mijn inziens wel erg groot. Beter had je dan nog als tussenstap oranje en finale gepakt.
Dat je nu geen swirls zou zou kunnen, vergeet alleen niet dat de monello ook olie in zich heeft om het polijstmiddel af te breken en de pad lekker te laten glijden.
Het is goed mogelijk dat de olie nu de kleine krasjes opvult en dat de white diamond de rest nog opvult.

Beter is om na het polijsten een wipe off te doen met spruzzo of IPA.
Dan heb je een volledig schone lak en kan je ook beter beoordelen wat het resultaat van je polijstwerk is.
Binnen is het trouwens zowiezo erg slecht te zien, tenzijn je in het bezit bent van een Brinkmann oid.

Polijsten heeft naast het verwijderen van swirls ook een nevenfunctie : het reinigen van je lak.
Dit moet je vooral zien als dieptereiniging.
Met clay verwijder je alle vuiligheid die op de lak zit, met polish alle vervruiling die in de lak zit.
Het is mijn inziens daarom wel degelijk van belang dat je de gehele auto polijst en niet een klein gedeelte.

Of het 1x of meerdere keren per jaar nodig is hangt sterk af van de manier waarop jij je auto wast en de verontreiniging waarde auto aan is blootgesteld.

Zodra de beading is verdwenen kan je ervanuit gaan dat de wax ook weg is. Echter is het goed mogelijk dat er na de eerste keer autowassen al geen beading meer zichtbaar is. Dit komt door de eigenschappen van de shampoo's.
Na de eerste de beste regenbui zou je weer beading moeten kunnen waarnemen.

White diamond eens in de 3 maand met de dap kan op zich geen kwaad, mits je de auto eerst wast, clayed en na het aanbrengen van de white diamond ook voorziet van een laagje wax.

Even uit nieuwsgierigheid, welke wax gebruik je ?
 
Soepergrover zei:
De stap kan inderdaad te groot zijn, maar ik lees hier ook wel verhalen dat zo'n grote stap soms weleens goed uitpakt.
Het kan van een hele hoop afhankelijk zijn. Kan best zijn dat het bij jou nu een puik resultaat oplevert en bij een ander één grote bende.
Check even of je zelf tevreden bent met het resultaat.


Als ik naar het resultaat terug kijk dan ben ik best tevreden. Eigenlijk heb ik de auto ook niet helemaal af gemaakt, zoals alle stootstrippen enz die
heb ik niet zwart gemaakt interieur heb ik ook niet gehad. Dit omdat ik s'ochtend kwart voor negen begonnen ben en s'avonds om 8 uur klaar was met polijsten8o
ik was helemaal op|-)zzz
 
Hoe vaker je het doet hoe sneller het uiteindelijk gaat.
Je hebt nu ook wel redelijk wat tijd in het clayen zitten, de volgende keer zul je merken dat dat al flink wat sneller gaat dan de 1ste keer omdat er gewoon veel minder vuil op de lak zal zitten.

tip die ik je wel wil meegeven, neem de tijd.
Je kan beter een dag uittrekken voor de linkerkant + de motorkap en kofferbak en dat lekker op je gemakkie doen dan lopen haasten (met het risico op fouten maken) en stressen om de hele auto te doen.
Het moet uiteindelijk wel een hobby blijven en niet op werken beginnen te lijken ;)
 
Hoi Wilma
Bedankt voor je antwoord,

Op een of andere manier is mijn topic volledig verdwenen, en hier weer geplaatst:-d

Ik zal deze tips mee nemen in de volgende poets beurt, en inderdaad is het makkelijker om zoon grote klus te verdelen in 2 dagen.
Ik moest toch weer thuis komen, en vond het zonde om de stappen niet af te maken.
Dus volgende keer doe ik het gewoon thuis:-)^

Als ik mijn auto na 3 maand weer eens behandel met White diamond, en dan weer een wax laagje erover moet het lukken, zou kleien dan al echt weer nodig zijn?

Ik gebruik trouwens Natty's paste wax als toplaag. Ik hoor ook verhalen om na White diamond nog een Seal aan te brengen, blijft de white diamond dan ook langer zitten?

Hier nog een foto met mobiel gemaakt voordat ik in de regen weer naar huis kon:-/

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Gr
Gerben
 
Laatst bewerkt door een moderator: