• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ook even voorstellen

Rémon

Detailing guru
24 feb 2017
1.120
173
47
Oud-Beijerland
Hallo allemaal,
Ik ben Rémon van Balen getrouwd met een schat van een vrouw,
En vader van 2 schatten van kinderen een meisje en een jongen.
Al een tijdje bezig met het poetsen en schrobben en vind het erg leuk om te doen.
Momenteel doe ik veel met Meguairs maar een goede vriend van mijn had gezegd
Om eens poorboys te gaan gebruiken,nooit mee gewerkt maar het schijnt ook een heerlijk en goed product te zijn om mee te werken.
In juni verwacht ik een nieuwe bolide namelijk een Ford Fiesta st line magnetic
Dus een goede reden om met een ander product te gaan werken
Ik heb me al iets ingelezen om dalijk de Ford eens goed onder handen te gaan nemen.
Ik zat zelf te denken aan
1(wassen)
2(kleien)
3(polish om die vieze waxoil te verwijderen( ik weet alleen niet welke zit te twijfelen aan poorboys polish blue met carnauba of de andere variant zonder.
4(poorboys Ex Sealant ook met of zonder Carnauba weet ik niet zeker)
5(Daarna aftoppen met een wax Natt's Liquid Blue of de rode variant)
Het is een nieuwe auto dus echt reinigen lijkt me niet nodig en swirls zullen er ook nog niet zijn.
Het is de bedoeling om een mooie wetlook te creëren met een aardige standtijd.
Het gaat om deze kleur,een leuke kleur om aan de slag mee te gaan lijkt me
Ik weet het een hoop vragen en ik heb natuurlijk al het één en ander uitgezocht maar misschien hebben jullie nog iets toe te voegen graag hoor ik het van jullie.
En als het allemaal gebeurd en gedaan is krijgen jullie natuurlijk de voor en na foto's te zien
Gr Remon.
Het gaat om deze kleur

Bekijk bijlage 92288

Bijlagen

• IMG_0576.webp
    IMG_0576.webp
    103,4 KB · Weergaven: 168
Welkom hier Rémon,

Verkijk je er niet op dat er geen swirls in zouden zitten, je kan geluk hebben maar voor dat je waxoil aangebracht is is je auto al door de wasstraat geweest en met doeken afgedroogd maar ik hoop voor je dat het meevalt.

Wel zou ik ontijzeren (non-ferro bijvoorbeeld) om de ijzerdeeltjes te verwijderen, ook bij een nieuwe auto...schoon op het oog betekend niet altijd echt schoon...maar dat zul je op dit forum nog vaak tegen komen.

Ik heb geen ervaring met de lijn van poorboy's op de Spray & Wipe, pad cleaner, mf wash en Professional Polish en dergelijke na dus kan je niet helpen maar heb je de webshop al bestudeerd? Daar staat een schat van informatie bij de producten.
Anders zal er vast een forum lid met meer ervaring zich melden.
Veel plezier iig.

Ontijzeren (met een r niet een l )
Een product als Monello Non-Ferro lost achtergebleven ijzerdeeltjes op welke in de lak zitten, ook op de wielen.
Deze vloeistof spray je dan dus op je auto en wielen en na een paar minuten kleurt dit goedje paars en zie je dus dat er ijzerdeeltjes en dergelijke zitten en worden opgelost. Dit spoel je weer goed af met een hogedrukreiniger en dan is je auto ge-ontijzert.
Je kan deze vloeistof ook heractiveren bij sterke vervuiling maar dat staat allemaal al vaak beschreven op dit forum.

Voordeel: deze ijzerdeeltjes welke je weghaald kunnen niet meer loskomen en in je washmitt gaan zitten om meer krassen en swirls te trekken.

• Leuk
Reacties: Rémon
Welkom op het forum en veel plezier met de Ford. Dat is een grijs tint die ik heel mooi vind.

Even een rondje Non-Ferro o.i.d. Is op een nieuwe auto geen luxe nee. Kan soms best erg zijn als de auto met bv trein transport is vervoerd.

• Leuk
Reacties: Rémon
Allemaal bedankt voor het leuke welkomst,
Ja de kleur is ook heel mooi en ik kan niet wachten
Om ermee aan de slag te gaan.
Jullie gaan het zeker allemaal zien.
Maar ja moet nog ff wachten tot juni
Gr......Rémon

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Altos en RoyR
Hallo Remon,

3 schatten in huis en een nieuwe bolide! Om jaloers van te worden ;)

Je heb ook een kleur gekozen die je niet snel vies ziet worden. Is altijd lekker natuurlijk ;)

Als je toch al die stappen wil nemen, zal ik je toch adviseren om te vragen om de auto ongewassen en opgepoetst af te laten leveren.
Zo iets van wat er niet op zit hoeft er ook niet af :)

Wat Altos al vergis je niet in de staat van een nieuwe lak. Ik heb nu 4x een nieuwe auto een full detail mogen geven, en ben nog nooit een volledig gave lak tegen gekomen.

Eigenlijk is een nieuwe auto niet veel minder werk dan een gebruikte... Je ben wat minder lang bezig met reinigen.

Ontijzeren is idd een must bij een nieuwe auto.

Anyway.. Nog even wachten en dan kan je lekker genieten!

• Leuk
Reacties: Rémon en Altos
Hallo Remon,

3 schatten in huis en een nieuwe bolide! Om jaloers van te worden ;)

Je heb ook een kleur gekozen die je niet snel vies ziet worden. Is altijd lekker natuurlijk ;)

Als je toch al die stappen wil nemen, zal ik je toch adviseren om te vragen om de auto ongewassen en opgepoetst af te laten leveren.
Zo iets van wat er niet op zit hoeft er ook niet af :)

Wat Altos al vergis je niet in de staat van een nieuwe lak. Ik heb nu 4x een nieuwe auto een full detail mogen geven, en ben nog nooit een volledig gave lak tegen gekomen.

Eigenlijk is een nieuwe auto niet veel minder werk dan een gebruikte... Je ben wat minder lang bezig met reinigen.

Ontijzeren is idd een must bij een nieuwe auto.

Anyway.. Nog even wachten en dan kan je lekker genieten!
Mooie wagen, kleur auto/velgen staat er heel goed bij:cool:
Dank je wel voor het compliment