• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ook even voorstellen

Roetfilter

Detailing rookie
26 jan 2020
7
15
Hoi Forummers,

Ik ben Gerben 32 jaar oud en woonachtig in Dronten. (Flevoland)
Al van kleins af aan ben ik gek op auto's en ben dan ook een jaartje of 10 Automonteur en keurmeester geweest.
Nadat ik dat wel had gezien ben ik als monteur bij NS gaan werken in Amsterdam wat mij nog heel erg goed bevalt.

Omdat ik nu een jaartje pappa ben was de Polo 1.2tdi bluemotion te klein en moest het een station worden.
Veel rondgekeken op internet om ook nog een zuinige auto te vinden en uiteindelijk is het een witte BMW 320ede automaat geworden.
Bijzonder hoe een auto van deze grootte zo zuinig kan zijn:dizzy:

tijd voor wat foto's :

IMG_1903 2-min_LI.jpg



IMG_1996 2-min_LI.jpg



IMG_1958 2.jpg



De grootste uitdaging voor mij is om de auto mooi te houden omdat er vooral weinig tijd is helaas.
De auto wordt altijd met de hand gewassen met een ph neutrale shampoo PB Slick&Suds.

Binnenkort hoop ik de Collinite 845 wax te gaan proberen om de lak te beschermen incl. de velgen.
 

Bijlagen

  • IMG_1942 2.jpg
    IMG_1942 2.jpg
    250,6 KB · Weergaven: 130
Welkom op t forum.
Erg mooie auto zo'n witte 3 Serie!
Velgen kan je zeker in de Collinite 845 zetten, echter zal dit niet heel lang blijven zitten, omdat velgen veel te voortduren krijgen.
T beste is daarom om de velgen in de Gyeon RIM te zetten. Echter, als je dan voor een goed optimaal resultaat wilt gaan, kun je de velgen beter eerst lichtjes polijsten om alle vervuiling etc. weg te halen...
 
Welkom hier en mooie auto!
En de Collinite 845 is een prima en makkelijke wax, Vandaag de laatste delen van de auto van mijn ouders in de 845 gezet, Super makkelijke wax.
 
Welkom op t forum.
Erg mooie auto zo'n witte 3 Serie!
Velgen kan je zeker in de Collinite 845 zetten, echter zal dit niet heel lang blijven zitten, omdat velgen veel te voortduren krijgen.
T beste is daarom om de velgen in de Gyeon RIM te zetten. Echter, als je dan voor een goed optimaal resultaat wilt gaan, kun je de velgen beter eerst lichtjes polijsten om alle vervuiling etc. weg te halen...

Dankje RoyR!

Dank voor de tip! zal eens kijken naar de Gyeon RIM :)


Welkom hier en mooie auto!
En de Collinite 845 is een prima en makkelijke wax, Vandaag de laatste delen van de auto van mijn ouders in de 845 gezet, Super makkelijke wax.

Fijn om te lezen!, ik lees heel veel positieve verhalen over de Collinite waxen. Zelf heb ik al jaren de Natty's paste wax in de kast liggen. Enkele keren gebruikt maar vond de standtijd niet zo lang (kan ook aan de voorbereiding liggen). En uiteindelijk vraag ik me af of het spul zijn werk nog wel doet na 6 a 7 jaar.
Het ligt in brokken opgedroogd in het potjeo_O

Kijk er al naar uit om de Collinite te gaan gebruiken!

Groet
Gerben
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Hoi Gerben uit Dronten, hier Niek uit Lelystad. Welkom op CC! Knappe 3-serie heb je. Veel poetsplezier.

Voor wat betreft Collinite 845, dit gebruik ik (ook) op mijn velgen en de standtijd is okee. Voor het mooie zou je het meerdere keren per jaar moeten doen, dus misschien is de suggestie van Gyeon Rimwax wel een beter alternatief. Wel eerst kleien en polijsten, dat scheelt stukken. Succes!
 
Hoi Gerben uit Dronten, hier Niek uit Lelystad. Welkom op CC! Knappe 3-serie heb je. Veel poetsplezier.

Voor wat betreft Collinite 845, dit gebruik ik (ook) op mijn velgen en de standtijd is okee. Voor het mooie zou je het meerdere keren per jaar moeten doen, dus misschien is de suggestie van Gyeon Rimwax wel een beter alternatief. Wel eerst kleien en polijsten, dat scheelt stukken. Succes!

Hoi Niek,

Oke top want ik hoor verschillende verhalen wat betreft een "gewone" wax op velgen gebruiken, en dan bedoel ik met name de standtijd.
Ik ga het gewoon proberen op de zomerwielen en dan kijken wat het doet.

Gyeon Rimwax is mooi spul maar kost ook best wat geld. €40+
Daar koop ik liever nog andere producten voor die ik nog nodig heb. :)

Groet
Gerben
 
Gyeon - Rim (Niet RimWax ;)) kost inderdaad wel wat, maar dan heb je ook zeker wat. Echter zou ik dit als toekomstmuziek gaan zien omdat er wel wat stappen bij komen kijken die om wat meer ervaring vragen.


Juuuist :D
My bad! Rimwax is inderdaad een ander product.
(note to self: geen onjuiste dingen roepen)

Quantoxx, wat is de moeilijkheid bij het gebruik van Gyeon Rim? Is dat on een paar regels uit te leggen, of bestaat hier al een draadje over?
 
@nova_niek - Het is niet extreem moeilijk, maar een basiskennis van enkele stappen is toch wel nodig.

Een coating moet goed kunnen hechten om een goede werking en standtijd te behalen. Dus een zo schoon mogelijke ondergrond is belangrijk. Om dit te realiseren neem je een aantal stappen:

* Wassen.
* Reinigen. (IJzerdeeltjes en eventueel hars/teer/lijm/etc. verwijderen)
* Kleien.
* Polijsten. (Zo weet je zeker dat je goed reinigt én dat je de velgen in goede staat brengt)
* Ontvetten.

Zo maak je een goede basis voor een coating: Brandschoon en krasvrij.

* Coaten -- Dit stelt niet veel voor, maar je moet wel weten wat / hoe / waarom / waar je dingen doet. Zo zou je bijv. niet klakkeloos de coating gaan rondsmeren zonder het product te kennen, veel te vadsig aanbrengen middels een kwast, niet weten waarom het op een bepaalde manier moet, buiten in de brandende zon of vochtige schuur. ;)
 
@nova_niek - Het is niet extreem moeilijk, maar een basiskennis van enkele stappen is toch wel nodig.

Een coating moet goed kunnen hechten om een goede werking en standtijd te behalen. Dus een zo schoon mogelijke ondergrond is belangrijk. Om dit te realiseren neem je een aantal stappen:

* Wassen.
* Reinigen. (IJzerdeeltjes en eventueel hars/teer/lijm/etc. verwijderen)
* Kleien.
* Polijsten. (Zo weet je zeker dat je goed reinigt én dat je de velgen in goede staat brengt)
* Ontvetten.

Zo maak je een goede basis voor een coating: Brandschoon en krasvrij.

* Coaten -- Dit stelt niet veel voor, maar je moet wel weten wat / hoe / waarom / waar je dingen doet. Zo zou je bijv. niet klakkeloos de coating gaan rondsmeren zonder het product te kennen, veel te vadsig aanbrengen middels een kwast, niet weten waarom het op een bepaalde manier moet, buiten in de brandende zon of vochtige schuur. ;)
Goede uitleg. Eigelijk doorloop ik alle stappen conform je beschrijving, alleen het zorgvuldige ontvetten voorafgaand aan het aanbrengen van de coating is een goede opsteker.