• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ook maar even voorstellen

205GTI16

Detailing addict
24 aug 2008
45
52
Na een paar dagen proberen toegelaten te worden, is het dan uiteindelijk gelukt:-"

Ik ben Eric Meinders, inmiddels 32 jaar alweer en woon in Groningen. Sinds ik mijn rijbewijs heb gehaald ben ik alleen maar te vinden in een Peugeot 205/309, waarvan voornamelijk de GTI/GTI16 en de rallye uitvoeringen.

Op het moment ben ik in het bezit vaan een donkergroene (sorrento) 205 GTI, deze heb ik uit elkaar gehaald en voorzien van een andere motor (16v met 160 PK) draagarmen van een 309, achteras van een 309, Koni geel voor en rood achter, rolkooi erin sportstoelen en gordels.

Het chassis heb ik voor weinig kunnen krijgen, omdat het blok kapot was en de wagen anderhalf jaar stil heeft gestaan tussen de struiken8o . Hiermee heb ik dus een echte uitdaging te pakken om er weer wat moois van te maken. De meeste viezigheid is er al af, omdat ik helaas door een wasstraat ben gegaan8-o . Dit moest wel omdat ik 's middags nog de wagen aan het opbouwen was, terwijl ik dezelfde dag 's avonds in Duitsland moest zijn vanwege een clubweekend met deze auto:ja

Dit was de eerste en tevens laatste keer dat ik door een wasstraat ben gegaan, anders gooi mij maar aan een:slotje . Omdat ik zoveel tijd en moeite erin heb gestoken wil ik hem ook er erg netjes uit laten zien. Heb een paar dagen hier rondgekeken en de nodige dingen opgestoken ook al komen er nog steeds termen voorbij waarvan ik nisk snap:weetniet

Mijn oog heb ik laten vallen op Poorboy's materiaal ik heb nog niks besteld, zit me momenteel te verdiepen in de spullen die ze leveren ook al ben ik vaak genoeg de weg alweer kwijtrofl . Tips zijn dus welkom, omdat ik ook lees dat jullie graag beeldmateriaal willen zien bij deze een foto van mijn huidige wagen:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Groeten,
Eric
 
Welkom..! :)^

Mooie wagen ,leuk dat hij in de orginele stijl is gebleven.. Dit vind ik persoonlijk nog altijd het mooiste.

En ja ,we zijn gek op foto's 8d
 
Welkom welkom......leuke wagentjes die 205-jes.
( mijn eerste wagen was een 205 Guttman Edition )

Gezien de plastic delen aan de buitenkant zou ik zowieso gaan voor de Trim Restorer.
Onovertroffen superspul....

Buitenkant :
Wassen met SS&S van Poorboy's daarna kleien.
Weet niet hoe je lak er verder aan toe is, maar eventueel polijsten....

Gezien je lakkleur zou ik denken aan Black Hole daarna EX-Sealant en als afsluiter de Natty's blue ( of red, die is vandaag in de aanbieding :-" )

Verder is het handig om even de how-to's door te nemen.....
Wordt je heel snel, heel veel wijzer van :ja
 
Welkom! En een mooie, originele 205!
Heb je al bij de handleidingen en tutorails gekeken?

Het hele stappenplan van Poorboys is eigenlijk vrij simpel:
1) wassen met de 2-emmer methode, washmitt oid (evt vooraf nog foamen)
2) cleanen met klei (polu elastic clay) icm spray&wipe en een microvezeldoek
3) evt swirls (waskrassen) etc verwijderen met producten uit de SSR-lijn. Welke je moet hebben hangt af van de staat van de lak en de hardheid
4) in jouw geval Black Hole voor een extra diepe glans (je geloofd het pas als je het voor je ziet)
5) een sealant als EX met carnauba wax of EX-P (synthetisch, zonder carnauba wax) om de Black Hole te verzegelen.
6) evt als laatste nog een pure wax, bijv Natty's Blue

Meguair's, Mother's etc hanteren zo goed als dezelfde stappen alleen heet het dan anders. En anders even een belletje of mailtje naar Bergschenhoek.

Succes met de keuze en met detailen!
 
Allereerst bedankt voor het welkom en de tips:party:

@EHA een 205 Gutmann8-()) , gewoon 8v of de 16v variant?

@DKBM, hardheid van een lak bij een oude Peugeot zijn 2 zaken die niet samengaan:D ;)

Ik zat hier nu al een paar dagen als gast en heb een voorzichtig lijstje gemaakt, welke ik hieronder even neerzet:

Alles is van Poorboys tot nu toe:

-Black Hole
-De Luxe Mega Mega towel
-EX Sealant with Carnauba
-Natty's Paste Wax red
-Spray & Gloss
-SSR1
-Trim Restorer (deze is erbij gekomen op aanraden van EHA)
-Waffle Weave Drying Towel
-Wheel Sealant

Nu zoek ik alleen nog een goede borstel voor de velgen en volgens mij ben ik dan al aardig onderweg. Als er producten tussenzitten die dubbelop zouden werken of met elkaar botsen hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Groeten,
Eric
 
205GTI16 zei:
Nu zoek ik alleen nog een goede borstel voor de velgen en volgens mij ben ik dan al aardig onderweg. Als er producten tussenzitten die dubbelop zouden werken of met elkaar botsen hoor ik dat natuurlijk ook graag.

De meeste produkten bijten elkaar niet. ;)
Neem meerdere doeken, applicatorpads enz. Voor elk produkt moet je een verse schone nemen om kruisbesmetting te voorkomen. Of als je er per ongeluk eentje laat vallen...

Er is maar 1 goede velgenborstel op dit moment, en dat is deze.

By the way, welkom bij het schoonste forum van Nederland :party:
 
Een klei-kitje en washandschoen misschien?? En tenzij je machinaal gaat poetsen heb je, als je het 5-stappenplan goed wilt uitvoeren, ook nog een paintcleaner nodig! ;)
 
205GTI16 zei:
@EHA een 205 Gutmann8-()) , gewoon 8v of de 16v variant?

Euhh, laat je niet misleiden hoor, maar dit was een Gutmann Edition....met de nadruk op "Edition" :D
Oftewel een hoop plastic fantastic ( oftewel "Tupperware Tuning" )

Voor zo ver ik mij kan herinneren lag hier gewoon een 1.4 motor in....
( die er om de haverklap mee ophield, maar dat is weer een ander verhaal )

Stelde dus geen ruk voor qua prestaties, maar zag er wel leuk uit...

Je hebt een mooi lijstje samen gesteld, en de PB Trim Restorer zal je niet teleurstellen.
Ik verbaas me nog steeds iedere keer weer over de resultaten.

Sterker nog, als dit berichtje klaar is, loop ik weer naar beneden en ga ik nog ff lekker mijn grill aanpakken :D
 
Oke....

Naar aanleiding van wat extra opmerkingen heb ik uiteindelijk dit eerst maar even besteld:

-Natty's Paste Wax Red Limited Edition
-Wheel Sealant
-Black Hole
-EX Sealant with Carnauba
-SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
-Trim Restorer
-Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
-Deluxe Mega-Mega Towel - Groen - 40x68cm
-EZ Detail Auto Brush
-Poly - Elastic Clay
-Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
-Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
-Deluxe Mega Towel - Koraal - 39x39cm
-Spray and Wipe
-Microfiber Applicator
-'The Bone' Spons

Indien mensen zien dat er nog wat mist dan zie ik dat vanzelf wel verschijnen, vind het voor nu eerst een mooi rijtje:D , maar als er iets mist wat ik er wel bij moet hebben als ik eerdaags begin hoor ik dat toch graag nog even, erg vervelend als je een dag bezig bent geweest en je bent iets belangerijks vergeten8o

Groeten,
Eric
 
hardheid is een relatief begrip, maar we bedoelen hetzelfde :D

Mooie, complete bestelling heb je staan. Maar ik zou iig nog tenminste 1 mf-doek erbij bestellen (hoeft niet per se een Deluxe te zijn), want nu mis je er 1 voor alle stappen. Extra doeken daarnaast als reserve zijn nooit weg, mocht er eentje vallen op straat. Mocht je nog zin hebben, dan zou je nog de QD+ of QW+ kunnen bestellen (uiteraad ook weer met mf-doek) om tijdens de wasbeurten tussendoor de lak nog even te boosten. In beide zit carnauba, net als in de Natty's.

Ga je trouwens machinaal of met de hand detailen?
 
Ga het met de hand doen dus binnen nu en 2 week zal ik er een dag voor uit trekken...

Zal me morgen maar eens verder verdiepen in de andere artikelen dan voor nu is het eerst even bedtijd voor deze jongen:D :-"

Groeten,
Eric