• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op zoek naar een GOEDE glaze

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
ik ben op zoek naar een goede glaze

ik heb nu als glaze.. dodojuice lime prime lite.. maar heb het idee dat het veel beter kan..

mijn auto is lichtgroen metalic,

wat is jullie ervaring met verschillende glaze-en ?

en welke is ECHT een must?

alvast dankje

de finishing glaze van Wolfgang, ben er zelf ook goed over te spreken

https://www.Carclean.com/product/Wolfgang/Finishing_Glaze_30_New_Formula_100966

ik merk eigenlijk weinig verschil.. gister de wagen gedaan met mezzo en finale (monello)
daarna limeprime lite erover.. maar dit voegde optisch totaal niets toe!

mischien enkel op donkere wagens?

ben wel eens benieuwd wat white diamond doet...

Veel beter dan limeprime word het niet hoor :weetniet

Zelf zie ik op mijn zwarte auto ook geen verschil tussen wel en geen blackhole.

Het is heel erg afhankelijk van je lak, sommige lakken zijn zo gesloten dat een glaze weinig toevoegt qua kleurdiepte (op gladheid na dan). Wel kan de glans zelf sterker/anders worden.

Het hangt echt van lak tot lak af, op mijn eigen wagen doet black hole niets, als ik lime prime aanbreng daarentegen kan je duidelijk het verschil zien tussen behandeld deel en niet behandeld.

oke, dan zijn mijn verwachtingen te hoog, of me lak te dicht..

en heeft dennis mij toch goed geadviseerd! (wie verwachtte eigenlijk anders:-" )

volgende auto die hier is, probeer ik het wel nog een keer

Ik heb de ervaring dat prime lite van dodo vlekt op mijn zwarte audi , doe ik iets verkeerd ? Of is lime prime beter.

machinaal gaat het mischien beter?:weetniet

vorige keer deed ik het op de rotary... stond nog op standje 4,5 :lol

standje 2,5 op rotary moet goed gaan (ga geen excenter helemaal weer pakken voor alleen glaze)

aron147 zei:
ik merk eigenlijk weinig verschil.. gister de wagen gedaan met mezzo en finale (monello) daarna limeprime lite erover.. maar dit voegde optisch totaal niets toe!

Hoi Aron. Lees bovenstaande quote nou nog eens een keertje goed en op je gemak door. Je zoekt namelijk op de verkeerde plek. Die Lim Prime Lite is niks mis mee.

Je hebt alleen het voorwerk, dus het polijsten en finishen, zo verschrikkelijk goed gedaan, dat het werkelijk optisch niets meer kan toevoegen.

Kortom, COMPLIMENTEN :cool :cool :cool

Het is net als met wax. Als je een wereld van verschil ziet, na het opzetten van een wax, dan zegt dat niks over die wax. Dan is het voorwerk gewoon "bagger" .......

En het blijft inderdaad zoals Tim al aangeeft. Optisch verschil heeft vooral te maken met het vermogen van de lak om ook daadwerkelijk product "op te nemen"....

Wees dus gewoon blij dat het niets toevoegt. Goed werk.

in ieder geval mijn dank voor de complimenten..

maar dan ligt het dus (of eigenlijk helemaal niet) aan mij.

of gedeeltelijk aan de lak..

mischien dat ik op andere wagens wel het verschil zie:weetniet

en anders ga ik geen glaze meet gebruiken..

en indd.. verschil tussen bijvoorbeeld collinite 845 / natty's red / turtle e.d. zie ik ook niet..
alleen aan de beading en standtijd.. daarom gebruik ik het liefst collinite

Even een enorme kick omhoog voor dit topic.

Zit er veel verschil tussen de LimePrimeLite en de wolfgang glaze?

Heb vorige keer de hele wolfgang reeks gebruikt (glaze, sealant en fuzion) maar ergens hoop ik een nog natter resultaat te krijgen.

Zou na het polijsten LPL, dan sealant en fuzion dit effect KUNNEN geven?

Iemand ervaring?

Ik denk het niet maar zeker weten doe je het pas als je het probeert natuurlijk. Komt wel goed als je een keer langs komt ;-)