• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Op zoek naar iets anders

Bas97

Detailing rookie
13 jan 2025
1
2
Hallo dames en heren van dit forum!

Ik ben nog erg nieuw op het gebied van detailen en mijn auto schoon houden maar heb al het e.e.a. besteld op deze webshop. Wel heb ik een vraag waar jullie mij wellicht mee kunnen helpen!

Ik heb namelijk toen ik mijn auto schoonmaak avontuur begon van een kennis een aantal producten gekregen van detailrs (ik weet het wellicht vloeken in de kerk op dit forum maar toch) ik gebruik van hun de ceramic seal spray. Nu merk ik dat dit opzich prima werkt. Ik merk dat het spul redelijk goed hydrophobisch is en ook een mooi glans geeft op mijn auto. Echter merk ik na een relatief korte tijd dat deze eigenschappen al weer afzwakken. Zijn er voor dit product mogelijk alternatieven die dit effect beter/langer volhouden? Met welk product hebben jullie op dit gebied goede ervaringen en hebben jullie misschien suggesties? Ik hoor het graag!

Mvg
Bas

Belangrijk is dat de lak goed schoon is dus eigenlijk wassen, kleien en polijsten voor een optimale standtijd van het product ;)

Het ligt er een beetje aan welke kant je op wilt.
Wil je een wax aanbrengen en dit tussendoor boosten met een quick detailer of...? Er zijn zoveel mogelijkheden.
Zelf ben ik nog van de oude stempel en vind het heerlijk om een vers laagje wax aan te brengen. Daarentegen ben ik ook weer een luie detailer en vind het ook gescheten als ik met een quick detailer aan de slag ga. Overigens staat mijn auto in 2 lagen coating dus ik heb niet te klagen over een (langdurige) bescherming o_O

Zelf ben ik erg te spreken over de Kenotek Coat It Ceramic Boost:

Of de Gyeon Ceramic Detailer:

P.s.
Glans zit niet in een potje of flesje hè ;)

De standtijd van dit soort detail sprays zal het denk ik nooit halen bij een wax als Fuso of Collinite maar is ook snel opnieuw aan te brengen. Ik heb zelf goede ervaringen met Sonax Brilliant Shine Detailer, BSD. Makkelijk te verwerken na een wasbeurt en mooie beading!

• Leuk
Reacties: RoyR