• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Astra H 2005, zijn dit de juiste producten om mijn lak weer op te knappen?

Ik zag dat carclean binnenkort ook dit setje gaat verkopen:

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Sample_Kit__5_SSR__101694

Weet iemand hoe vaak je de auto kunt behandelen met een flesje van 120ml?
 
door vooral veel te lezen hier , heb ik gemerkt dat je beter voor monello-polish kan kiezen:

deze is toch net wat beter ivm de hardheid van de lak en je kan er zeker ook zachtere lakken mee doen !

zelf heb ik de dap900 met de 5.5" pads en heb van monello de inizio, mezzo en finale

pads gaan van 0 tot een wollen pad(s) en zo kan je best veel aan volgens mij

mijn dapdoos is al te klein om alle pads in te huisvesten, liever alles dubbel dus voor in geval van.....

suc6 !
 
Ah oke, misschien die proberen dan, die poorboys leken me wel handig omdat het redelijk kleine verpakkingen zijn aangezien ik het alleen maar aanschaf voor mijn eigen auto.

Welke kleur pads zijn eigenlijk aan te raden voor welke behandeling:

poslish "zwaarder" (SSR2.5 of Raffini Mezzo) - Kleur:
Polish "licht" (SSR1 of Monello Raffini Finale Finishing Polish) - Kleur:
Glaze - Black hole (die heb ik al staan) - Kleur:
sealtant - PB EXP (die heb ik ook al) - Kleur:
 
In de volgende link staat een hoop info.

https://forum.Carclean.com/cc_postst7369/Welke-pads-kan-je-combineren-met-welk-polijstmiddel-een-overzicht.aspx
 
grandscenicman zei:
door vooral veel te lezen hier , heb ik gemerkt dat je beter voor monello-polish kan kiezen:

deze is toch net wat beter ivm de hardheid van de lak en je kan er zeker ook zachtere lakken mee doen !

zelf heb ik de dap900 met de 5.5" pads en heb van monello de inizio, mezzo en finale

pads gaan van 0 tot een wollen pad(s) en zo kan je best veel aan volgens mij

mijn dapdoos is al te klein om alle pads in te huisvesten, liever alles dubbel dus voor in geval van.....

suc6 !


ik zelf ben juist langzaamaan terug aan het gaan naar poorboys, gewoon omdat ik de verwerkbaarheid prettiger vind. Hou wel alle monello´s zodat de echt zware gevallen hiermee gedaan kunnen worden
 
als je tevreden bent , is het goed zeker !!

ik heb enkel de monello om te polijsten , en kan dus geen vergelijk maken.....

heb wel op aanraden voor dit merk gekozen en heb al van anderen gehoord dat het afhangt van je lak/temperatuur/machine/pads/.....

gelukkig zijn er dus meerdere merken , anders hadden we allemaal hetzelfde in huis en was er niks meer om te schrijven hier :D
 
Dat van die kleine proef flesjes is inderdaad een + puntje ten opzicht van de grotere monello flessen.
Wat Roel en GSM ook al aangeven, zoveel gebruikers, zoveel wensen.
Zelf zou ik voor een Astra H eerder naar de Monello grijpen dan naar de Poorboys.
Reden daarvoor is dat de Monello wat meer bite heeft en wat strakker finished dan de poorboys.
Betekend dat dat de poorboys slecht is ? Absoluut niet !

Als het alleen voor je eigen auto is dan zou je aan 120ml zeker genoeg moeten hebben.
Zelf zou ik adviseren om een oranje pad (voor de mezzo / SSR3 - SSR2.5) en een licht groene (voor de finale / SSR2 - SSR1).
Daarnaast kan je dan nog een zwarte nemen voor de glaze, na het uitspoelen kan je deze ook gebruiken voor je sealant waar je overigens ook een rode pad voor kan gebruiken.

Weet niet uit welk deel van NL je komt, 120 ml Mezzo & Finale heb ik anders ook nog wel voor je liggen ;)
 
Bedankt voor de tips, als ik kijk bij de 5,5" smartpads zijn er geen rode beschikbaar, kan ik voor de wax/sealant dan het beste een witte of Concorso gebruiken?
 
Om machinaal een wax en/of sealant aan te brengen, moet je een pad gebruiken die geen cuttingfactor heeft.

Pads die dus geschikt zijn:

https://www.Carclean.com/product/Monello/SmartPads_CCS_55_inch_Black_Finishing_Pad_78-72550_100741

https://www.Carclean.com/product/Monello/SmartPads_CCS_55_inch_Concorso_Finishing_Pad_78-42550_101533
 
Bedankt voor alle informatie, ik heb denk ik mijn lijstje wel compleet, nu nog eens tijd gaan maken om de auto ook te behandelen, het is eigenlijk een nette auto maar door alle swirls lijkt het momenteel niet veel. En zwart kan ook goed glanzen als de lak goed is :).