• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Astra H 2005, zijn dit de juiste producten om mijn lak weer op te knappen?

spacejam

Detailing addict
12 apr 2010
32
52
Mijn astra h uit 2005 (sapphire black) heeft aardig wat swirls door al het wassen, daarom had ik het volgende lijstje samengesteld om het bij te werken:

wassen met nxt shampoo van meguiars (heb ik nog)
kleien met klei van meguiars (heb ik nog)

Cleaner:
meguiars swirlx remover

voeding:
Poorboys World Black Hole

als sealant:
Poorboys World EXP Pure Sealant

Zijn de laatste 3 producten de goede om mijn lak weer wat op te knappen? Of zou ik bijvoorbeeld ook de laatste 2 kunnen vervangen voor colorx?

In totaal zou het dan dit lijstje worden:

101721 Dodo Juice - Fantastic Fur - 3 pack
101265 Meguiars - SwirlX Swirl Remover - 450ml
101650 Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
101351 Monello - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
101651 Monello - White Polishing CCS Round Foam Hand Applicator
100571 Mothers Wax - Polishing Cloth - 40,6x40,6cm
100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml
100728 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
 
ColorX bevat inderdaad fillers en bescherming, grootste verschil met de Black hole en de EXP is echter de standtijd....die van de EXP zal beduidend langer zijn dan die van ColorX..........ik zou zeggen Black Hole + EXP doen.:ja
 
Handmatig swirls met swirlx uit een zwarte auto halen ? Denk dat je daar te weinig cutting voor in huis hebt om een 100% net resultaat te behalen.
Op (in) zwart zie je gewoon alles. Ik zou swirlx van het lijstje halen en daar monello mezzo & finale icm een aantal handpads voor in de plaats nemen (nog beter zou een DAP zijn).
Vergis je niet in de hoeveelheid werk ondanks dat het een makkelijke lak is om te bewerken.

De fantastic fur's zijn hele mooie doeken maar mijn inziens niet geschikt om polish mee af te nemen. Met een koraaldoek zal dat veel makkelijker gaan.
 
ik kan me ondanks dat bericht toch voorstellen dat misschien mensen ervaring hebben met deze lak op deze auto. Een richtlijn kan je er altijd van krijgen.
 
De fur doeken waren eigenlijk bedoeld om de glaze en sealant af te nemen. Voor de polish heb ik nog andere doeken liggen. Zijn die fur doeken daar wel een beetje voor geschikt?
 
Keihard met een zachte touch.....

Even zonder dolle. Stimp geeft een goed advies. Er is geen pijl op te trekken. Auto's die de naam hebben een zachte lak te hebben kunnen ineens verrassen met een snoeiharde lak. Voorbeelden daarvan heb ik hier op het forum gelezen. Omgekeerd komt ook voor.

Het is echt testen waarde Spacejam. En dat is niet om van je af te zijn, maar een welgemeend advies.
 
Ik ben morgen een dagje vrij en dan ga ik eens aan de gang. Ik hoop dat het een beetje te doen is met de hand :)
 
Vandaag heel de dag bezig geweest (sinds vanochtend 9 uur tot 18:00). Ik heb deze stappen gedaan:

wassen nxt schampoo
kleine
poorboys polish
meguairs swirlx remover
poorboys black hole
EXP Pure Sealant

De swirlx zijn voor een groot deel weg nu en ook een aantal flinke krassen zijn aanzienlijk minder geworden. Net in de zon zag ik wel nog dat er een paar heel lichte swirls nog inzaten maar ik ben zeker tevreden over het resultaat :)
 
Morgen zou ik ze even maken als ik voor het donker thuis ben :), ik had ook meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt en de zomerwielen er onder gezet :). 225/18/40 rijd toch beter dan 205/55/16 :)^
 
Gefeliciteerd!

Het is belangrijk dat je na denkt over het waarom nog aanwezig zijn van een aantal beschadigingen. Vraag je af of het mogelijk is deze toch weg te krijgen, door bijvoorbeeld die plekken nog eens extra intensief te behandelen. Wellicht dat je dan helemaal super tevreden zult zijn.

Het kan overigens altijd zo zijn dat je beschadigingen gewoon niet weg zult krijgen en beter niet kunt verwijderen, maar ik denk dat je bij met de hand werken erg ver kunt gaan.

Ik zie de foto's wel verschijnen.

Aficior
 
Je kan net zo ver met de hand gaat totdat je vermoeid bent :).

Ik denk dat ik morgen wel spierpijn heb van het geboen. Misschien toch maar eens overwegen om een keer een dap500 ofzo te kopen. Ik denk eigenlijk wel dat de beschadigingen die er nu zitten met meer boenen wel weg te krijgen zijn.
 
Helaas waren de foto's mislukt omdat het al schermerig werd, wel had ik binnen een fototje gemaakt nog van de motorkap met wat water erop:

P1010062.jpg
 
Helaas is de laatste weken gebleken dat het resultaat toch niet fantastisch is. Op de een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen om er met de hand hologrammen in te krijgen wat er niet uit ziet als de zon er op staat. Weet iemand wat ik fout heb gedaan? Ik heb eigenlijk gewoon het stappenplan aangehouden.
 
ff het meest voor de hand liggende :
wax niet lang genoeg laten curen ?? dan lijken het idd hologrammen , maar is het een "vettige" laag die op je lak ligt
 
morgen inderdaad even kijken of het inderdaad gewoon de wax is.

Ik ben toch aan het overwegen om een dap500 aan te schaffen omdat ik de swirls niet echt goed eraf heb gekregen (en de volgende dag spierpijn had...). Ik zat dan eigenlijk aan het volgende te denken:

Art.Nr. Omschrijving Prijs
1x 101594 Polishing Power - DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine V2 - 220volt € 115,00
1x 101533 Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Concorso Finishing Pad € 8,98
1x 100741 Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad € 8,98
1x 100739 Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad € 8,98
1x 100740 Monello - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad € 8,98
1x 101524 Monello - Kompressor Polishing Pad - 6inch - Wit € 13,49
1x 101525 Monello - Kompressor Light Cutting Pad - 6inch - Oranje € 13,49
1x 101522 Monello - Kompressor Finessing Pad - 6inch - Zwart € 13,49
1x 101519 Monello - Kompressor Concorso Finishing Pad - 6inch - Goud € 11,98
1x 100721 Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml € 16,49

De SSR1 heb ik nog en de sealant enz.

Ik twijfel eigenlijk een beetje of ik beide type pads moet aanschaffen of dat één soort genoeg is.
 
Ik heb alleen de kompressors, de volgende stap die ik nam was een kleinere backingplate en de spotbuffs.
De stap daarna was kleuren dubbelen (omdat je na een paar panelen moet gaan uitspoelen)

Succes