• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Astra SportEdition II

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
45
Oss
Afgelopen weekend stond er weer een Astra G op het programma. Voor sommigen onder ons is het een bekende via andere Opel-fora als Opel forum en Opelstylingclub.

Vrijdagavond kwam de eigenaar de auto al brengen, zodat ik zaterdag vroeg kon beginnen, aangezien er later in de middag regen aangegeven werd. Gelukkig heb ik het toch droog kunnen houden, maar had voor de zekerheid wel een partytent bij de hand voor eventuele regendruppels.

Eerst maar eens een rondje om de auto.

astraron.webp

Zoals je kan zien was deze echt aan een wasbeurt toe. Dit is ook gebeurd, zoals altijd met de 2 emmer methode en dodo juice BtbM shampoo. Vervolgens geclayd met de clay van poorboys world en S&W 1:1 verdund.

Dit was de staat van de lak:

astraron1.webp

Ik ben de auto te lijf gegaan met de DAP900, in de volgende stappen:

- Monello Inizo op een gele kompressorpad
- Monello Mezzo op een oranje kompressorpad
- PB SSR 1 op witte pad (bij gebrek aan Monello Finale aangezien ik die ergens heb laten staan)

Dat levert de volgende voor/na plaatjes op:

astraron2.webp

astraron3.webp

astraron4.webp

Niet alle lak imperfecties zijn eruit, maar een verbetering van 85%. Vervolgens heb ik de auto voorzien van een laagje PB black hole en voor deze mooie kleur heb ik gekozen voor Dodo Juice Purple Haze als wax.

De kunststof delen zoals altijd behandeld met de Trim restorer van Poorboys world, voor de grille heb ik hier een kwastje bij gebruikt.

De sponningen bij de deuren en achterklep zijn tijdens het wassen ook met APC en borstel/kwast te lijf gegaan en heb ik ook in de wax gezet.

astraron5.webp

Vervolgens werd het donkerder en donkerder en heb ik de tent over de auto gezet. De auto van binnen met de stofzuiger aangevallen en de matten met de extractor schoongemaakt. In de auto een rondje PB natural look gedaan, het verschil is op de deurpanelen goed te zien.

astraron6.webp

astraron7.webp

Ik ben 's morgens begonnen om 8 uur, om kwart over zes was ik de spullen aan het opruimen.
Dan is dit het eindresultaat:

astraron8.webp

astraron9.webp

Al met al toch een net resultaat, al had ik persoonlijk een hit extra met inizio of mezzo gedaan om van 85% naar 95% te gaan. Maar ok, als er tijdsdruk is,lukt dit niet altijd. Mooi in beeld gebracht verder ;-)

Heb je nog iets met de banden gedaan?

Tijdsdruk was idd het probleem. Helaas...... Maar de eigenaar was zeer tevreden.

De bandjes zijn natuurlijk mooi zwart gemaakt met een goedje van Cartec, uit de garage van mn oom....

Toch een net resultaat behaald binnen een beperkt tijdsbestek. Auto is behoorlijk opgeknapt!