• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Astra x20xev (2.0 16v)

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
45
Oss
Gister na maanden pogingen doen om 'n afspraak te maken eindelijk dan de auto van een mede forumlid van de AstraTuningClub op bezoek gehad. Het was 'n gezellig dagje en het weer zat ook nog eens heel erg mee. Zo enthousiast aan de gang gegaan, dat ik helemaal vergeten ben van te voren foto's te maken.

De auto stond er eigenlijk helemaal niet zo verkeerd bij, her en der wel 'n lichte verkleuring,maar goed te zien dat deze netjes was bijgehouden. Vorig jaar is deze nog gedetailed door Juffer1 en Wilma.

- Begonnen met wassen, vanzelfsprekend met de 2 emmer methode na 'n rondje apc en 'n borsteltje;
- rond de auto gelopen met iron x, maar dit gaf nagenoeg geen paarse verkleuring;
- begonnen met clayen van de motorkap en dak, maar ook hier zo goed als geen vervuiling op de clay te bespeuren.
- plaatselijk PB ssr 2.5 met 'n oranje pad, afgemaakt met 'n witte pad, aangezien de oranje pad op een of andere vreemde manier kapot is gegaan. dit gebeurde terwijl de machine draaide, maar zich niet op de auto bevond.
- vervolgens de hele auto met Monello Finale op een zwarte pad
- PB black hole en een rondje trim restorer
- als wax de dodo juice orange crush en de ramen schoongemaakt met de nxt glasscleaner van Meguiars
- bandjes nog even zwart gemaakt met bandenzwart van cartec (enige goede spul van dat merk )

IMG_5828Large.webp

IMG_5814Large.webp

IMG_5815Large.webp

IMG_5816Large.webp

IMG_5817Large.webp

Welke is de roodste?

IMG_5818Large.webp

IMG_5820Large.webp

IMG_5821Large.webp

IMG_5822Large.webp

IMG_5823Large.webp

IMG_5824Large.webp

IMG_5825Large.webp

IMG_5826Large.webp

IMG_5827Large.webp

Eddy kan weer tevreden rondrijden Wilco !

Hoe ging het trouwens met de randjes onder de raamstijlen, kreeg je dat met het handpadje nog een beetje bijgewerkt ?

ja hoor Arjan, dat ging best. was toch bezig met de handpad onder de spoiler, meteen even rondgelopen met de handpad.

wel even mee bezig geweest, met de hele auto, maar was geen monsterklus in vergelijking tot andere rode auto's die ik gedaan heb. Maar ja, er was dan ook 'n goede basis gelegd he. 2 jaar geleden door Jeroen en vorig jaar nog door Arjan en Wilma.

De eigenaar onderhoudt de auto ook erg goed (wassen met 2 emmers / washmitt en wordt om de 2 maanden in de wax gezet) wat ook weer enorm scheelt !
Doet overigens niks af aan het eindresultaat want dat is erg netjes !

thnx mensen! ik vond het zelf ook jammer dat ik geen foto's had van voor de behandeling. De auto was zeker nog rood voordat ik begon, met hier en daar wat doffere plekken, met name bij de C stijlen. De auto is net weer 'n tintje roder geworden maar helaas nog niet zo rood als de onlangs gespoten voorbumper. de auto heeft ook weer wat meer glans gekregen dan ie al had. De auto wordt vanaf nu bijgehouden met Natty's blue door de eigenaar zelf.

Ziet er weer tof uit wilco!
mooie X20xev, is het origineel een OPC of alleen de grill?

wat was de reden dat hij nu alweer gepolijst moest worden? als hij vorig jaar nog door het opel-koppel behandeld is?

@Bart : Het is een "gewone" X20Xev met alleen een OPC grille.
De eigenaar laat de auto ieder jaar polijsten om de auto zo netjes mogelijk te houden, is gewoon iets wat hijzelf graag wil.