Het is weer tijd voor een update... Er is afgelopen jaar heel wat gebeurd. Dus we gaan er even in sneltrein vaart doorheen.
Inmiddels alweer een jaar geleden (oeps)... Heb het gehele interieur even goed aangepakt met de Bissel omdat de stoelen een beetje goor aan het worden waren en ik had ze nog nooit schoongemaakt. Dus het was tijd om het kontzweet van de vorige eigenaar te verwijderen.
Update over de
Gyeon Syncro coating. Die gaat nog steeds als een malle. Nog super water afstotend alleen niet meer zo glad als een paar maanden geleden. Hou het wel om de zoveel tijd bij met de Ceramic Detailer spray van
Gyeon. Daardoor is de auto lekker glad. Heb ook met het laatste beetje Mohs de dorpels voorzien van een laagje coating nadat ik ze heb gepolijst.
Dan zijn we inmiddels aangekomen in Augustus en is het tijd voor vakantie. Het is 2 weken Italie geworden. 3000km verder en de auto heeft zich voorbeeldig gedragen. Het was wel echt ontzettend warm waardoor helaas de coating op mijn deurhendel gesmolten is in de zon. Verder nog wel paar mooie plaatjes kunnen schieten.
Eenmaal thuis aangekomen heb ik gekeken om de deurhendel te vervangen. Helaas was het 1 geheel met de deur. Het deurpaneel vervangen zou 250 euro kosten. En de andere deur die begon ook langzaam lelijk te worden. Toen heb ik een rolletje alcantara stof gekocht en de deurhendels bekleed met deze stof. Niet perfect maar wel erg blij mee. Kon het niet laten om delen van het dashboard ook mee te pakken en een aantal gelakte delen mat zwart te wrappen om het 1 geheel te maken. Daarna een kleine finishing touch door een ambient led light strip te plaatsen. De led strip heb ik laatst pas geplaatst dus op de foto is inmiddels te zien dat 1 gedeelte van het bakje op het middenconsole los laat. Die moet ik dus nog even opnieuw doen.
En doorrrrr....
Wintertijd. Dus tijd voor de winterbandjes. en... chiptuning.
Van 105 naar 130pk en 170nm naar 220nm. En dat is wel te merken. Auto loopt echt een stuk vlotter. Ben geen snelle rijder maar een beetje meer vermogen kan geen kwaad. Zeker geen spijt van.
En natuurlijk de auto netjes gewassen in de winter.
En dan de laatste grote update. Het was tijd voor nieuwe velgen. Na een tijdje gezocht te hebben kwam er een ontzettend nette set te koop. Ik hou niet zo van lichtmetalen wielen en was het eens met
@RoyR dat zwarte wielen misschien een beetje te donker zijn voor mijn auto. Dus ben gegaan voor een setje antraciet. Het zijn velgen van een Opel Mokka geworden in 19inch. Heb ze opgehaald ergens tegen de grens met Duitsland daarna gelijk naar de bandenboer gebracht om vers rubber te monteren in de juiste maat. Daarna oude lijmresten van het plaklood verwijderd, ze helemaal gepolijst en 2 lagen
Gyeon Rim aangebracht. En dan krijg je dit plaatje:
Ik ben nog steeds ontzettend blij met de Astra. Wil komende tijd nog een paar kleine dingetjes gaan aanpassen. En volgend jaar ga ik hem denk ik weer licht polijsten en een verse
Gyeon Mohs coating aanbrengen. Al doet deze het nog ontzettend goed.
Tot de volgende!