• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Astra K 1.0 Business+

Kijk. Dat ziet er een stuk netter uit!
Ben persoonlijk geen fan van zwarte velgen. Simpelweg, omdat ze dan niet meer opvallen. Helemaal onder een donkere kleur auto.
Maar dat is persoonlijk.

Kwa Bosch remmerij heb ik zelf nog geen problemen mee gehad. Ik vond het zelfs misschien nog wel fijner dan Brembo.
Op mijn vorige 308 had ik ook brembo remmerij. En die waren met een half jaar ook iets krom leek het.

Ben benieuwd hoe de Gyeon Syncro je gaat bevallen.
 
  • Leuk
Reactions: Thomaso en Donovan
Nee, wrappen heb ik laten doen. Heb daar geen geduld voor. Logo's voorzichtig los klikken met een doet er tussen en een plastic trim tool.
 
  • Leuk
Reactions: G.Scholtens
Hey daar Donovan, William hier. Mag ik je vragen waar je de ledlampen gekocht hebt en welke dit precies zijn ? Mss een link fzo :) ik wil graag de witte mislampen de witte standlampen en de witte grootlichten Dus alles led eignlk zoals bij jouw ook eventueel de nr plaat verlichting :)
Ik zou je heel dankbaar zijn voor de info want ik zoek me de pleuris :p

Mvg William
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
@William66656
Dimlicht komt van topledverlichting vandaan.

Net zoals de rubberen afdekdoppen. De h1 voor het grootlicht heb ik van philips. Die heb ik op ali gekocht. Mistlampen komen ook van Ali.
Kenteken verlichting heb ik hier gekocht: https://www.gm-tuningparts.nl/

succes!
 
Het is weer tijd voor een update... Er is afgelopen jaar heel wat gebeurd. Dus we gaan er even in sneltrein vaart doorheen.

Inmiddels alweer een jaar geleden (oeps)... Heb het gehele interieur even goed aangepakt met de Bissel omdat de stoelen een beetje goor aan het worden waren en ik had ze nog nooit schoongemaakt. Dus het was tijd om het kontzweet van de vorige eigenaar te verwijderen.

IMG_7952.jpeg
IMG_7953.jpeg
IMG_7954.jpeg
IMG_7956.jpeg
IMG_7957.jpeg


Update over de Gyeon Syncro coating. Die gaat nog steeds als een malle. Nog super water afstotend alleen niet meer zo glad als een paar maanden geleden. Hou het wel om de zoveel tijd bij met de Ceramic Detailer spray van Gyeon. Daardoor is de auto lekker glad. Heb ook met het laatste beetje Mohs de dorpels voorzien van een laagje coating nadat ik ze heb gepolijst.


IMG_8169.jpeg


Dan zijn we inmiddels aangekomen in Augustus en is het tijd voor vakantie. Het is 2 weken Italie geworden. 3000km verder en de auto heeft zich voorbeeldig gedragen. Het was wel echt ontzettend warm waardoor helaas de coating op mijn deurhendel gesmolten is in de zon. Verder nog wel paar mooie plaatjes kunnen schieten.

IMG_8544 copy.jpg

IMG_8549 copy.jpg

IMG_8788 copy.jpg
IMG_8738.jpeg
IMG_9223 copy.jpg



Eenmaal thuis aangekomen heb ik gekeken om de deurhendel te vervangen. Helaas was het 1 geheel met de deur. Het deurpaneel vervangen zou 250 euro kosten. En de andere deur die begon ook langzaam lelijk te worden. Toen heb ik een rolletje alcantara stof gekocht en de deurhendels bekleed met deze stof. Niet perfect maar wel erg blij mee. Kon het niet laten om delen van het dashboard ook mee te pakken en een aantal gelakte delen mat zwart te wrappen om het 1 geheel te maken. Daarna een kleine finishing touch door een ambient led light strip te plaatsen. De led strip heb ik laatst pas geplaatst dus op de foto is inmiddels te zien dat 1 gedeelte van het bakje op het middenconsole los laat. Die moet ik dus nog even opnieuw doen.

IMG_9574.jpeg
IMG_9572.jpeg
IMG_9451.jpg
IMG_9652.jpeg
IMG_9578.jpeg
IMG_1261.jpeg
IMG_1295.jpeg


En doorrrrr....
Wintertijd. Dus tijd voor de winterbandjes. en... chiptuning.
Van 105 naar 130pk en 170nm naar 220nm. En dat is wel te merken. Auto loopt echt een stuk vlotter. Ben geen snelle rijder maar een beetje meer vermogen kan geen kwaad. Zeker geen spijt van.

En natuurlijk de auto netjes gewassen in de winter.
IMG_0148 copy.jpg
IMG_9991.jpeg


En dan de laatste grote update. Het was tijd voor nieuwe velgen. Na een tijdje gezocht te hebben kwam er een ontzettend nette set te koop. Ik hou niet zo van lichtmetalen wielen en was het eens met @RoyR dat zwarte wielen misschien een beetje te donker zijn voor mijn auto. Dus ben gegaan voor een setje antraciet. Het zijn velgen van een Opel Mokka geworden in 19inch. Heb ze opgehaald ergens tegen de grens met Duitsland daarna gelijk naar de bandenboer gebracht om vers rubber te monteren in de juiste maat. Daarna oude lijmresten van het plaklood verwijderd, ze helemaal gepolijst en 2 lagen Gyeon Rim aangebracht. En dan krijg je dit plaatje:

IMG_9415-Edit.jpg

IMG_0268.jpeg
IMG_0273.jpeg
IMG_9421-Edit.jpg


Ik ben nog steeds ontzettend blij met de Astra. Wil komende tijd nog een paar kleine dingetjes gaan aanpassen. En volgend jaar ga ik hem denk ik weer licht polijsten en een verse Gyeon Mohs coating aanbrengen. Al doet deze het nog ontzettend goed.

Tot de volgende!
 
Prachtige astra erg mooie kleur en leuke mods. Heb zelf een tourer gekocht en zie wel leuke mods bij jou die ik ook graag wil doen. Heb je misschien nog een linkje naar de gasveren? En welke strips heb je gebruikt voor de ambient light kun je de kleur veranderen? Je kunt ze voor de deuren ook oem bestellen bekabeling/stekker zit er af fabriek bij als het goed is (bij mij in ieder geval wel). H7 en H1 lampen nodig voor de koplampen? Waar heb je de chiptuning laten doen lijkt mij ideaal voor als ik op vakantie ga.