• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Corsa 1.2 2002

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
45
Oss
Gister de Corsa van Eddy, een mede forumlid van de AstraTuningClub, aan mogen pakken. Hij had al aangegeven dat deze door de vorige eigenaar(s) flink mishandeld was geweest dus het zou een flinke klus worden. Tot de laatste overschrijving, is deze auto alleen nog maar door de wasstraat gewassen waarschijnlijk, wat wel te zien was aan de hoeveelheid swirls en smerigheid in alle kieren en sponningen. Even een rondje om de auto:

IMG_7001Medium.webp

IMG_7002Medium.webp

IMG_7003Medium.webp

IMG_7004Medium.webp

IMG_7006Medium.webp

Aangezien m'n blessure aan m'n pols/hand door m'n val van vorige week nog niet helemaal over is, maar wel goed te doen was, heb ik op iets meer als "halve kracht" gewerkt. Dit was ook niet erg want gedurende de dag werd het alsmaar warmer. De partytent die we over de auto hadden gezet was echt een uitkomst!

Eerst de auto gefoamd en even afgespoten met de HD. Vervolgens de auto helemaal gewassen volgens het bekende systeem, waarbij de kwast en borsteltjes met APC ook echt nodig waren.

Foamen en wassen
IMG_7008Medium.webp

voor/na:
IMG_7007Medium.webp

IMG_7030Medium.webp

Na het wassen begonnen met Clayen, waarbij Eddy zelf ook mee aan de slag is gegaan. Nu weet ie ook hoe het werkt en kan ie het in de toekomst zelf ook als het nodig is. Daarna ben ik begonnen met polijsten en Eddy is de motorruimte aan gaan pakken.

motorruimte:
IMG_7015Medium.webp

IMG_7018Medium.webp

Afgezien de hoeveelheid swirls stond de lak er eigenlijk helemaal niet zo verkeerd bij. De gehele auto is aangepakt met de DAP900, begonnen met de gele kompressorpad met PB ssr2.5. Vervolgens ssr2 op een oranje kompressorpad en ssr1 op een witte pad. De motorkap mocht de laatste stap zelfs 2x ondergaan.

Polijsten voor/na:
IMG_7009Medium.webp

IMG_7010Medium.webp

IMG_7011Medium.webp

IMG_7012Medium.webp

Hierna een rondje PB black hole gedaan en vervolgens de auto voorzien van 'n laagje Dodo Juice Purple Haze. De trims behandeld met PB trim restorer, bandjes zwart gemaakt met "bandenzwart" van cartec (uit de garage van m'n oom) en de ramen gereinigd met glasscleaner van Meguiars. Terwijl Eddy de ramen aan de binnenzijde aanpakte heb ik het interieur nog even behandeld met PB natural look.

Het lijkt nu alsof ik echt een Poorboy's fan ben, maar ik heb ook echt Monello geprobeerd. Wat op de verpakking staat is bevestigd: in de zon werkt Monello echt niet fijn, maar Poorboy's wel. Uiteindelijk was de eigenaar erg tevreden, ik zelf gematigd positief. Als ik er nog een dag langer aan kon werken was het resultaat nog beter geweest.

Hier nog een paar afters.

Afters:
IMG_7020Medium.webp

IMG_7021Medium.webp

IMG_7022Medium.webp

IMG_7024Medium.webp

IMG_7025Medium.webp

IMG_7026Medium.webp

IMG_7027Medium.webp

IMG_7028Medium.webp

IMG_7029Medium.webp

IMG_7031Medium.webp

IMG_7032Medium.webp

IMG_7019Medium.webp

Groot verschil!

Ik zie alleen wat vlekken op de trims en ik verwacht eigenlijk ook wel een foto van de lak in de volle zon!

Verder :love !

wat een werk in die hitte!
Toch netjes met zo'n belessure. (-lijkt me niet echt handig maar goed..)

Maar heb je AF Revive weleens geprobeerd, lijkt wel nieuw en mooie matting
..of is dit echt gevalletje van GM-trims voor die tijd?...

klopt. de trims werden wat vlekkerig. de eigenaar heeft zelf nog wat black wow liggen wat ie gaat proberen. grootste probleem zat bij de opening van de achterklep en de deurklinken. de skirts etc was niks mis mee, maar zag na het maken van de foto's dat er een stukje vergeten was.

We hadden nog net een stukje zon kunnen vinden in de straat waar we 'm neergezet hadden voor de foto's.

thnx!

klopt... de corsa is niet 100% swirlvrij, maar ik denk zo'n 80% weg te hebben kunnen halen. De eigenaar komt volgende maand terug met de auto van z'n vriendin, dus hij zal wel tevreden zijn ;)

Best een verschil in voor en na foro's. Net resultaat behaald. Als de eigenaar tevreden is, kun jij dat ook zijn. :cool