Gister de Corsa van Eddy, een mede forumlid van de AstraTuningClub, aan mogen pakken. Hij had al aangegeven dat deze door de vorige eigenaar(s) flink mishandeld was geweest dus het zou een flinke klus worden. Tot de laatste overschrijving, is deze auto alleen nog maar door de wasstraat gewassen waarschijnlijk, wat wel te zien was aan de hoeveelheid swirls en smerigheid in alle kieren en sponningen. Even een rondje om de auto:
Aangezien m'n blessure aan m'n pols/hand door m'n val van vorige week nog niet helemaal over is, maar wel goed te doen was, heb ik op iets meer als "halve kracht" gewerkt. Dit was ook niet erg want gedurende de dag werd het alsmaar warmer. De partytent die we over de auto hadden gezet was echt een uitkomst!
Eerst de auto gefoamd en even afgespoten met de HD. Vervolgens de auto helemaal gewassen volgens het bekende systeem, waarbij de kwast en borsteltjes met APC ook echt nodig waren.
Foamen en wassen
voor/na:
Na het wassen begonnen met Clayen, waarbij Eddy zelf ook mee aan de slag is gegaan. Nu weet ie ook hoe het werkt en kan ie het in de toekomst zelf ook als het nodig is. Daarna ben ik begonnen met polijsten en Eddy is de motorruimte aan gaan pakken.
motorruimte:
Afgezien de hoeveelheid swirls stond de lak er eigenlijk helemaal niet zo verkeerd bij. De gehele auto is aangepakt met de DAP900, begonnen met de gele kompressorpad met PB ssr2.5. Vervolgens ssr2 op een oranje kompressorpad en ssr1 op een witte pad. De motorkap mocht de laatste stap zelfs 2x ondergaan.
Polijsten voor/na:
Hierna een rondje PB black hole gedaan en vervolgens de auto voorzien van 'n laagje Dodo Juice Purple Haze. De trims behandeld met PB trim restorer, bandjes zwart gemaakt met "bandenzwart" van cartec (uit de garage van m'n oom) en de ramen gereinigd met glasscleaner van Meguiars. Terwijl Eddy de ramen aan de binnenzijde aanpakte heb ik het interieur nog even behandeld met PB natural look.
Het lijkt nu alsof ik echt een Poorboy's fan ben, maar ik heb ook echt Monello geprobeerd. Wat op de verpakking staat is bevestigd: in de zon werkt Monello echt niet fijn, maar Poorboy's wel. Uiteindelijk was de eigenaar erg tevreden, ik zelf gematigd positief. Als ik er nog een dag langer aan kon werken was het resultaat nog beter geweest.
Hier nog een paar afters.
Afters:
Aangezien m'n blessure aan m'n pols/hand door m'n val van vorige week nog niet helemaal over is, maar wel goed te doen was, heb ik op iets meer als "halve kracht" gewerkt. Dit was ook niet erg want gedurende de dag werd het alsmaar warmer. De partytent die we over de auto hadden gezet was echt een uitkomst!
Eerst de auto gefoamd en even afgespoten met de HD. Vervolgens de auto helemaal gewassen volgens het bekende systeem, waarbij de kwast en borsteltjes met APC ook echt nodig waren.
Foamen en wassen
voor/na:
Na het wassen begonnen met Clayen, waarbij Eddy zelf ook mee aan de slag is gegaan. Nu weet ie ook hoe het werkt en kan ie het in de toekomst zelf ook als het nodig is. Daarna ben ik begonnen met polijsten en Eddy is de motorruimte aan gaan pakken.
motorruimte:
Afgezien de hoeveelheid swirls stond de lak er eigenlijk helemaal niet zo verkeerd bij. De gehele auto is aangepakt met de DAP900, begonnen met de gele kompressorpad met PB ssr2.5. Vervolgens ssr2 op een oranje kompressorpad en ssr1 op een witte pad. De motorkap mocht de laatste stap zelfs 2x ondergaan.
Polijsten voor/na:
Hierna een rondje PB black hole gedaan en vervolgens de auto voorzien van 'n laagje Dodo Juice Purple Haze. De trims behandeld met PB trim restorer, bandjes zwart gemaakt met "bandenzwart" van cartec (uit de garage van m'n oom) en de ramen gereinigd met glasscleaner van Meguiars. Terwijl Eddy de ramen aan de binnenzijde aanpakte heb ik het interieur nog even behandeld met PB natural look.
Het lijkt nu alsof ik echt een Poorboy's fan ben, maar ik heb ook echt Monello geprobeerd. Wat op de verpakking staat is bevestigd: in de zon werkt Monello echt niet fijn, maar Poorboy's wel. Uiteindelijk was de eigenaar erg tevreden, ik zelf gematigd positief. Als ik er nog een dag langer aan kon werken was het resultaat nog beter geweest.
Hier nog een paar afters.
Afters: