• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Corsa (blauw)

Tiemen

Detailing addict
22 aug 2012
134
65
50
(Eindelijk gelukt ;) Kreeg nu het bericht dat ik de titel moest veranderen, was niet uniek genoeg ;))
Al veel gelezen en foto's gekeken, nu is het tijd om zelf eens wat te posten.
Voor mijn broertje moest ik een Opel Corsa uit 2000 onder handen nemen.
Een nette glimmende auto verkoopt nu eenmaal makkelijker, dus deze ook maar eens aangepakt.

Omdat ik maar beperkt de tijd krijg is de behandeling anders dan dat ik met eigen auto's doe.

Stappen:
* Wassen met redelijke agressieve shampoo (direct vervuiling en evt was weg)
* Kleien
* 1x polijsten met Mezzo op groen (DAP900)
* Vloeibare wax
* Bumpers/banden kleurtje geven

* Als er tijd over is, ramen schoonmaken

Dus helaas niet de gebruikelijke stappen, maar dan zou ik er minimaal 2 dagen mee bezig zijn en die tijd
heb ik er niet voor, toch is er best wel een duidelijk verschil waarneembaar, en ziet het er best wel redelijk uit!

Foto's zeggen meer, dus:

Zo kwam de auto binnen (na het wassen):
Corsa1.webp

(de streep tape was bedoeld om eens te kijken wat het resultaat is tussen een onbehandeld stuk, en een gedeelte
behandeld met SRP, nou dit spul gebruik ik niet meer, gewoon polijsten is vele malen mooier!)

Van dichtbij:
Corsa2.webp

En nog een:
Corsa3.webp

En ook deze geeft een goed beeld van de staat van de auto:
Corsa4.webp

Kunstof afgeplakt en tijd om te beginnen!
Corsa5.webp

Voorste gedeelte van de motorkap al gedaan, richting ruitenwissers nog niet.
Als je goed kijkt kun je al verschil zien:
Corsa6.webp

Een 50-50 tussen achterscherm en deur:
Corsa7.webp

Zo is de auto geworden, nog wel lichte krasjes, maar toch redelijk resultaat
Corsa8.webp

Corsa9.webp

Corsa10.webp

Corsa11.webp

En vanmorgen snel even een mooie beading foto genomen:
Corsa13.webp

Ik sta graag open voor tips!

Oh ja, gebruikte materialen:
Mothers klei
Monello Mezzo polijstmiddel met DAP900
Was op dak: Poorboys World - Polish with 100% Carnauba wax
Was op zijkanten en motorkap: System123 Easy Polish (geen fijn spul, maar er staat nog meer dan 10 liter van dit spul)
Banden: System123 BKM Care
Bumpers: Black WOW
Shampoo: Cartec Wax

Voor onze eigen auto's gebruik ik de California Gold Car Wash en Dodo Juice - Rainforest Rub
waarbij de tussenstappen van glace en sealer (PB) eerst gebruikt worden.

Voor de auto's die in de verkoop gaan wil ik een goede tussenweg zoeken, vandaar dat ik de laatste
keer een proefflesje SRP heb meegenomen, maar dit geeft wel resultaat, maar polijsten met mezzo op
groen was duidelijk beter en mooier.
De auto's die ik gedaan heb voor mijn broertje heb ik gemiddeld tussen de 5 en 7 uur aan besteed, meer
kan niet.

Voor het tijdsbestek waarbinnen je moest werken een net resultaat behaald. Ziet er netjes uit op de foto's. :) Maar ramen als je er tijd voor hebt? Die zou ik altijd doen na een detailbeurt. Ziet er gewoon net even frisser uit lijkt mij. ;)

Schrok me een hoedje! Ik dacht eerst te zien dat je in de Gordonschuur aan het werk was. Ik kreeg meteen pijn in mijn zitvlak… Gelukkig staat er wat anders.

Heb je niet een leuke foto waarin wel en geen SRP met elkaar vergeleken worden?

@IbizaSigno: ik heb het verkeerd opgeschreven zie ik, ramen doe ik altijd aan de buitenkant, alleen de binnenkant niet altijd
@Aficior: helaas heb ik daar geen foto van gemaakt, stom, ik vond het resultaat echter tegenvallen. To.v. de onbehandelde vlakken was het verschil wel groot, maar mezzo op groen was vele malen beter, en als je dan toch de machine in de handen hebt doe ik het liever op de juiste manier.

Overigens is deze auto in 1 stap gedaan wat betreft polijsten, dus niet afgewerkt met finale op wit, uiteraard wel met een was.
De SRP heb ik aan 1 zijkant als was gebruikt, ik denk dat ik het flesje daarvoor leegmaak.

Bedankt voor de reacties en het bekijken!

Ondanks beperkt in tijd , toch een prima resultaat behaald :cool

Kleurtje op de banden : ik zie geen verschil met voor en na :weetniet

@Grandscenicman: bedankt voor je reactie, en idd verkeerde foto gebruikt, het moet deze zijn, mét bandenzwart ;))
Corsa26.webp

Deze foto was minder scherp en duidelijk, daarom heb ik die andere gebruikt.
Niet goed opgelet, want daar waren de banden inderdaad nog niet gedaan!

Thanks!
Ruimte is 'helaas' niet van mij, maar van mijn broertje waar de marktwagen staat en voorraad gordijnstoffen ligt.
Aan de andere kant (L vorm) staat nog een brug. Hier staan de oldtimers van mijn vader (2CV, Traxion Avant en een VW Kever)
Het is ongeveer 350 m2, en ik mag er altijd en zo vaak als ik wil gebruik van maken!
Super handig dus, het enige dat ontbreekt is een .... verwarming ;)

Die lampen geven inderdaad warmte af, maar deze heb ik op hoogte (ca 2.30 mtr) gezet, zodat het licht
van bovenaf op de auto schijnt, dus de warmte heb ik niet veel aan.

Maar je hebt gelijk, als je doorwerkt heb je niet veel last van de koude.
Niet dat het vriest binnen, maar de schuur is altijd koel, ook in de warme zomers!