• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Corsa, eindelijk een kleine auto.....heb je tijd voor foto's....

Izzy

Detailing addict
16 jun 2009
40
52
44
Het leuke van kleinere auto’s die voor een detailbeurt komen is dat je nog enigszins tijd kan maken om te “fotograferen”. Bij de auto’s die ik laatst heb gedaan had ik geen tijd hiervoor (o.a. A8 4.2 lang, Zafira OPC, MB E240)

Deze Corsa had totaal geen reflectie en/of glans. Ook het interieur was,…eeh…niet echt schoon.:-"

IMG_1112.webp

IMG_1113.webp

IMG_1114.webp

IMG_1118.webp

IMG_1109.webp

Stappenplan:

Interieur.
Extractor voor vloeren en stoelen
Veel APC (PB 1:4)
PB Naturel Look
Odor Eliminator Meguiars

Ext.
NXT shampoo,
Paintcleaner
Klei (meq)
Dap 500
Mezzo op wit
Black Hole op zwart
Natty's Blue met hand (niet op foto)

Na wat uren werk, en vergeten de camera erbij te pakken:schaam …..is het volgende resultaat behaald.
P.S staat nog niet in natty's

IMG_1123.webp

IMG_1128.webp

IMG_1127.webp

IMG_1126.webp

IMG_1125.webp

aardig opgeknapt lijkt me......:-d

Geweldig spul is dat Natural Look :), mooie matte uitstraling en ruikt echt lekker!

Strakke Corsa verder!

die heeft z'n oude glorie teruggevonden:-)^ het zijn trouwens prima autootjes om je trimdetailers eens te testen....

thx, ik heb trouwens trimrestorer van PB gebruikt.....af en toe gebruik ik ook trim detailer van Meq, over PB is beter, alhoewel ze allebei niet echt lang houden. ze slaan soms wit uit of strepen bij regen...(ondanks onvetten)

Ziet er weer zeer netjes uit!:cool
Bij mij staat momenteel juist dezelfde in mijn garage te wachten om morgenvroeg een beurtje te krijgen.
De donkere kunstof "wielkastverbreders" zijn inderdaad een probleem bij deze Corsa.
Show Off volgt....

Ik heb die plastic wielkastverbreders gewoon met een busje plasticverf gespoten. Nadeel is dat steenslag zich daar nogal op uitleeft. Maar je bent wel van die witte plastic dingen af!

De autoglym bumper care loopt niet uit bij regen,
en geeft een mooie tint mits je hem goed uitwrijft.

het probleem is vaak dat als je een auto van een ander doet, je de trims maar 1 keer kan behandelen.
om goed te voeden moet je het eigenlijk herhalen....:ja

Prachtig en idd een corsa is ook zo gedaan voordeel van een kleine wagen, die trims zijn idd een kriem ik kreeg ze met meguiers niet mooi zwart bij de corsa die ik heb behandeld.
De bestuurder zal wel weer super blij zijn met zijn corsatje:-)^

Mooi resultaat!

Maar even een vraagje. Je hebt enkel Wit + Mezzo gebruikt, maar heb je daarmee de krassen / swirls uit de lak gekregen? Ik grijp toch snel naar Geel + inzio / Mezzo om de lak te bewerken, zeker als ik de staat van de corsa zo zie op de eerste foto's.

Ziet er netjes uit , valt mij altijd op dat de *oudere* corsa´s bouwjaar 93-94 altijd zo hard kunnen glimmen als je ze goed poetst
Toch veel eer van je werk :cool

Berkant zei:
Prachtig en idd een corsa is ook zo gedaan voordeel van een kleine wagen, die trims zijn idd een kriem ik kreeg ze met meguiers niet mooi zwart bij de corsa die ik heb behandeld.
De bestuurder zal wel weer super blij zijn met zijn corsatje:-)^

:ja

Mooi resultaat!

Maar even een vraagje. Je hebt enkel Wit + Mezzo gebruikt, maar heb je daarmee de krassen / swirls uit de lak gekregen? Ik grijp toch snel naar Geel + inzio / Mezzo om de lak te bewerken, zeker als ik de staat van de corsa zo zie op de eerste foto's.

De opdracht was op de auto schoon en fris te krijgen, daar heb ik dus een beetje glans aan toegevoegd.....een kleine corectie met wit + mezzo

Ziet er netjes uit , valt mij altijd op dat de *oudere* corsa´s bouwjaar 93-94 altijd zo hard kunnen glimmen als je ze goed poetst
Toch veel eer van je werk

Alle oudere corsa's glimmen inderdaad best goed na een relatief kleine behandeling.......geen idee waarom eigenlijk...
sommige auto's moet ik echt me super best doen op maar een beetje glans te krijgen.....maar die blijven dan ook wel langer mooi...

De corsa die ik had gedaan staat nogsteeds in de straat, beestje word niet gewassen niks, doodzonde, gelukkig was ik er niet al te lang mee bezig geweest.
Geen idee wat de beading op dit moment is maar hij is nogsteeds rood en glimt nogsteeds heel mooi.