• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zussie's Opel Corsa een weekje op logie ...

BC911

Detailing chief
Tester of Bling
12 apr 2011
418
75
Een weekje terug stond hier in de garage de Opel Corsa van zusje lief. Deze had na een jaartje eens een flinke poetsbeurt nodig. De wagen staat dagelijks op het werk onder naaldbomen, en zoals jullie weten is dit niet echt bevorderlijk voor de staat van de lak en de rest van de wagen. Gelukkig kon ik rustig aan de wagen werken aangezien mijn zusje voor 2 weekjes warmere oorden had opgezocht.

Om achteraf een beetje een idee te hebben van hoeveel tijd je er nu insteekt, heb ik alles enigszins opgeschreven.

Hierbij het dagboek van één van m’n eerste volledige poetsklussen:

Donderdag 21/7: 12u55 – 15u00

De wagen werd vandaag bij mij thuis afgezet en na het middageten zijn we maar meteen begonnen aan een grondige wasbeurt. Dit was duidelijk al eventjes geleden …
DSC00967.jpg

DSC00968.jpg

De velgen ingespoten met Bilberry (1/1) en wagen ingesopt met een stevige portie Kenotech shampoo en een scheutje PB APC.

Wagen afgedroogd en in de garage geplaatst. Een eerste snelle inspectie van de lak bevestigde de eerdere vermoedens. Op heel wat plaatsen hars. Verder lekker veel swirls en op de deur langs de bestuurderszijde enkele mooie krassen van een andere wagen.
DSC00969.jpg

DSC00974.jpg

DSC00970.jpg

DSC00977.jpg

DSC00972.jpg

Voldaan en tijd om een hapje te gaan eten met de familie ;).

Vrijdag 22/7: 13u10 – 14u45
Gestart met het kleien van de wagen. Als klei werd de Basic Clay van Dodo gebruikt in samenwerking met de Born Slippy van dezelfde fabrikant. Alhoewel dit een (volgens mij) redelijk zacht klei is, kwam de meeste verontreiniging er zonder al te veel problemen vanaf. Op één plekje even de Tar en Glue remover van Valet Pro bovengehaald omdat de harsplek echt te groot was voor alleen de klei.
20u00 – 21u00
Laatste stukjes gekleid en de wagen afgetapet om te starten met het polieren.
DSC00982.jpg


Zaterdag 23/7: 13u00 – 15u30
Gestart met de DAP900. Na een testspot bleek Mezzo op wit voldoende te zijn. Daarna afgewerkt met Finale op zwart. Het was de eerste keer dat ik dit probeerde, en dit geeft echt wel een betere glans.


Zondag 24/7:9u30 – 10u15
Aangezien we geen ruzie willen met de buren maar eerst even wat kleine zaakjes gedaan zoals het stofzuigen en schoonmaken van het interieur met APC aan de passagierszijde en de kofferruimte. Ook langs deze zijde nog verder de trims afgetapet.
10u15 – 11u55
Andere zijde van de wagen verder afgewerkt met de DAP. Alle tape verwijderd en de hele wagen nog eens afgelopen met Meguiars Inspection.

21u00 – 22u05
Om de rest van de week rustig binnen verder te kunnen werken, de wagen nog even snel gewassen om alle polierresten in de deursponningen en andere plekjes te verwijderen. Heel mild sopje van shampoo gebruikt en de velgen toch nog meer even ingespoten met Bilberry (1/5). Vervolgens voorzichtig afgedroogd met de Delirium droogdoek.

Maandag 25/7: 20u50 – 21u00
Wagen afgenomen met QD en vervolgens een deel van het interieur afgenomen met APC (1/20). Ook de andere zijde nu even gestofzuigd zodat dit reeds een beetje beter oogt. Vervolgens nog even de deurdorpels langs de bestuurderszijde gepolierd.
21u05 – 22u00
Wagen met de hand in de PB Black Hole gezet en afgenomen. Aangebracht met een rode handapplicator.

Dinsdag 26/7:6u35 – 7u15
’s Morgens vroeg even snel de handen uit de mouwen gestoken en het eerste laagje wax aangebracht (PB Natty’s). Zo kon ie lekker lang een dagje curen ;).
19u55 – 22u05
Wax uitbuffen samen met m’n vrouw die eens even wou proeven van al dat gepoets de laatste dagen. Daarna de wagen even omhoog gezet en de velgen eronderuit gehaald. Vooral vooraan was dit geen overbodige luxe.
DSC00986.jpg

Ingespoten met Bilberry, even gewacht en afgespoeld met water. Daarna nog even de IronX Soapgel erop losgelaten om ze helemaal schoon te krijgen. Vervolgens in de Wheelwax gezet en opnieuw gemonteerd.

Tussentijdse stand van zaken ….
DSC00988.jpg

DSC00989.jpg


Woensdag 27/7 : RUSTDAG ;)

Donderdag 28/7:6u35 – 7u00
Weer maar even snel voor we naar het werk vertrekken een tweede laag wax aangebracht.
20u05 – 22u05
De wax uitgebuft en de nog resterende velgen in de Wheelwax gezet en de bandjes behandeld met CarPro Perl (1/1). Verder de avond gevuld met het verder reinigen van het interieur.

Vrijdag 29/7: 20u30 – 22u25
Na het snel bij elkaar zoeken van de spullen om op vakantie te vertrekken, nog snel de laatste zaken van het interieur afgewerkt. Het dashboard behandeld met PB Natural Look en de leder delen behandelt met de PB Leather Stuff. Nog een keertje de buitenkant met een QD nagelopen en de afdekhoes erover gelegd zodat ie nog lekker schoon is als m’n zussie terug komt ;)

Door het “schitterende” weer kon ik de wagen niet meer buiten rijden, dus spijtig genoeg enkel een aantal na-foto’s in de garage ….
IMG_6704.jpg

IMG_6709.jpg

IMG_6710.jpg

IMG_6716.jpg

IMG_6719.jpg


Bedankt voor het lezen. Groeten, Bert
 
Mooi gedaan!
Ik heb dezelfde auto (okay, 3-deurs versie) ook in deze kleur, maar mezzo op wit doet bij mij echt veel te weinig. Ik heb het gisteren wederom geprobeerd, maar mezzo op oranje is de combo op mijn auto voor echt resultaat. En mijn auto wordt al sinds ik hem heb goed bijgehouden
 
DKBM zei:
... maar mezzo op wit doet bij mij echt veel te weinig. Ik heb het gisteren wederom geprobeerd, maar mezzo op oranje is de combo op mijn auto voor echt resultaat.
Gek, want zelfs de krassen in de deur zijn helemaal weg. Heb wel op 1 plek 2x gedaan, maar dan was het voor mij helemaal goed. Alleen aan de deurdorpels kreeg ik het niet helemaal goed, maar dat heb ik ook met de hand gedaan, en iets te weinig tijd voor genomen denk ik (vrouwtje kwam om het half uur zeggen dat we echt moesten inpakken om op vakantie te vertrekken ;) , en gelijk had ze eigenlijk ook wel .... )