• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Corsa schoon de lente in!

DKBM

Detailing guru
14 jun 2008
2.144
133
46
Sassenheim
De afgelopen dagen de weerberichten goed in de gaten gehouden, want zaterdag 21 maart zag eruit als een uitstekende dag om de detailen. En dat klopt. Ben lekker de hele dag bezig geweest met m'n auto.

Wat heb ik gedaan:
- wassen met Poorboys Slick & Wax icm 2 Bones, drogen met Carrand doek
- kleitest gedaan (als proef) met Bilt Hamber Clay soft op dak, motorkap, achterklep en voor- en achterruit
- gepolijst met diverse combinaties van Poorboys Prof Polish, SSR1, SSR2.5 en witte en oranje pads (het was een crime om de jusite combo te vinden; met de Brinkman was er vaak niets te zien, terwijl de zon op enkele plekken daar letterlijk en figuurlijk toch een licht op deed schijnen :(
- uiteraard Black Hole
- EX-P (half uur tot drie kwartier laten curen)
- Natty's Blue, al ging dat nogal lastig , want de pot is bijna leeg en de wax nogal krummelig. Binnenkort dus een nieuwe wax aanschaffen :)
- banden met Wolfgang Tyre Gel
- trims en rubbers met Poorboys Trim restorer
- interieur gestofzuigd en kunststof delen behandeld met Natural Look op de badstof pad
- ramen met Meguair's NXT Glass Cleaner.

De Bilt Hamber klei is goed bevallen. BH geeft aan dat deze klei vooral bedoeld is voro auto's die geregld gedetailed worden, dus goed onderhouden auto's. Ik had expres een apar weken geleden de achterkant en het dak niet gewaxed oid, om nu hopelijk iets van verschil te merken in vergelijking met Poorboys Poly Elastic Clay. Kleien was niet nodig: ik heb beide merken gebruikt en beide bleven schoon. Ik had eerst een testspot op de achterklep gedaan. Links met PB, rechts met BH. Na het kleien voelde de lak links en rechts ongeveer even glad aan. Als lube heb ik spray & wipe gebruikt, 1:1 verdund. de BH zou met alleen water gebruikt kunnen worden, dat leek me toch iets te tricky. Verder had ik 1-2-3 ook geen spray bottle met alleen water voorhanden. Overigens gaat de vergelijking enigszins mank: BH heft ook de Regular klei, die volgens mij beter vergelijkbaar is met de Poly Elastic Clay.

Zoals gezegd is de BH goed bevallen. Uitermate makkelijk kneedbaar, maar hij blijft wel aan de handen kleven. De remedie is de handen nat maken, dan heb je er geen last van. In de toekomst zal ik voorlopig de BH gebruiken, juist omdat mijn auto geregeld gedaan wordt. De Poorboys bewaar ik voor totaal onbehandelde auto's of voor zeer vieze plekken.

Overigens ben ik ook nog verder gegaan met de Langka Chip Paint Repair Kit. Echter de motorkap was door de zon zo warm geworden, dat de lk direct opdroogde. Later nog een test gedaan, maar ik kreeg de plekjes maar moeilijk extra gevuld. Ze waren 2 weken geleden al gedaan, zie hiervoor het topic over deze set.

Genoeg gepraat, tijd voor de foto's. met excuses voor de matige kwaliteit. De camera is er een 'om het moment vast te leggen, niet voro de hoogwaardige kwaliteit', om het zo maar eens te noemen

De auto vooraf
DSCN2754.webp

DSCN2760.webp

DSCN2753.webp

DSCN2765.webp

DSCN2766.webp

DSCN2764.webp

DSCN2767.webp

50/50 met Wolfgang Tyre Gel. Links is resultaat na 2 weken en na het wassen, rechts vers op de band
DSCN2763.webp

Dezelfde band, enige tijd later: de hoogglans is veranderd in zijdeglans
DSCN2772.webp

De na-foto's. Op deze foto's zijnde trims nog niet gedaan. Het liep tegen etenstijd dus snel foto's genomen. Na het eten werd het langzaam aan donkerder, maar licht genoeg om goed de trims en interieur te doen
DSCN2770.webp

DSCN2769.webp

DSCN2768.webp

DSCN2771.webp

Bedankt voor het lezen!

DKBM zei:
- gepolijst met diverse combinaties van Poorboys Prof Polish, SSR1, SSR2.5 en witte en oranje pads (het was een crime om de jusite combo te vinden; met de Brinkman was er vaak niets te zien, terwijl de zon op enkele plekken daar letterlijk en figuurlijk toch een licht op deed schijnen :(
Mooi stukje werk.:cool
Als je de gelegenheid hebt om je auto binnen te zetten dan zul je sneller in staat zijn om met je zaklamp de polijstresultaten van de diverse combinaties te beoordelen aangezien er aanmerkelijk minder omgevingslicht is.

Goed werk zeg! Fijn blijven die harde lakken. Maar zo op de foto's heb je toch nog een zeer net resultaat bereikt. En die Tyre gel is ook super :-)^

@DAF-44:
helaas heb ik niet de mogelijkheid om de auto binnen te zetten. De plek op de foto's is de beste mogelijkheid om de auto te doe. Ik heb wel een hoekhuis met grote tuin op het zuiden, maar een garage oid zat er niet bij. Twee weken geleden heeft de auto binnen gestaan tijdens Easterwood. Dat brengt inderdaad een heel ander licht op de zaak.

DKBM zei:
@DAF-44:
helaas heb ik niet de mogelijkheid om de auto binnen te zetten. De plek op de foto's is de beste mogelijkheid om de auto te doe. Ik heb wel een hoekhuis met grote tuin op het zuiden, maar een garage oid zat er niet bij. Twee weken geleden heeft de auto binnen gestaan tijdens Easterwood. Dat brengt inderdaad een heel ander licht op de zaak.
Anders eens wat tests uitvoeren als het wat begint te schemeren. Dan werkt je zaklamp uitstekend. Buren zullen je wel voor gek verklaren maarja, dat deden ze waarschijnlijk toch al (wie poetst er nou een hele dag (of 2) zijn auto).

De buren verklaren met toch al voor gek, maar dat mij een zorg zijn. Een van de buren heeft een oude 205 Cabriolet. Hij was vuil, dus wordt ie even snel gewassen. Binnen 5 minuten waren ze klaar. Middelen: 1 emmertje water, spons en bij toeval een borstel welke op een tuinslag was aangesloten. Vraag ik me af: wie is hier nou gek? :lol

De Brinkmann bevalt me overigens goed. Af en te test ik met 1 of 2 lampen om te zien of er verschil is te zien. De zaklamp heeft het helaas begeven.

Erg netjes geworden. Is zo lekker he met dit weer, kom je aanlopen en je auto straalt je tegemoet. (Al staat die van mij altijd binnen)