De afgelopen dagen de weerberichten goed in de gaten gehouden, want zaterdag 21 maart zag eruit als een uitstekende dag om de detailen. En dat klopt. Ben lekker de hele dag bezig geweest met m'n auto.
Wat heb ik gedaan:
- wassen met Poorboys Slick & Wax icm 2 Bones, drogen met Carrand doek
- kleitest gedaan (als proef) met Bilt Hamber Clay soft op dak, motorkap, achterklep en voor- en achterruit
- gepolijst met diverse combinaties van Poorboys Prof Polish, SSR1, SSR2.5 en witte en oranje pads (het was een crime om de jusite combo te vinden; met de Brinkman was er vaak niets te zien, terwijl de zon op enkele plekken daar letterlijk en figuurlijk toch een licht op deed schijnen
- uiteraard Black Hole
- EX-P (half uur tot drie kwartier laten curen)
- Natty's Blue, al ging dat nogal lastig , want de pot is bijna leeg en de wax nogal krummelig. Binnenkort dus een nieuwe wax aanschaffen
- banden met Wolfgang Tyre Gel
- trims en rubbers met Poorboys Trim restorer
- interieur gestofzuigd en kunststof delen behandeld met Natural Look op de badstof pad
- ramen met Meguair's NXT Glass Cleaner.
De Bilt Hamber klei is goed bevallen. BH geeft aan dat deze klei vooral bedoeld is voro auto's die geregld gedetailed worden, dus goed onderhouden auto's. Ik had expres een apar weken geleden de achterkant en het dak niet gewaxed oid, om nu hopelijk iets van verschil te merken in vergelijking met Poorboys Poly Elastic Clay. Kleien was niet nodig: ik heb beide merken gebruikt en beide bleven schoon. Ik had eerst een testspot op de achterklep gedaan. Links met PB, rechts met BH. Na het kleien voelde de lak links en rechts ongeveer even glad aan. Als lube heb ik spray & wipe gebruikt, 1:1 verdund. de BH zou met alleen water gebruikt kunnen worden, dat leek me toch iets te tricky. Verder had ik 1-2-3 ook geen spray bottle met alleen water voorhanden. Overigens gaat de vergelijking enigszins mank: BH heft ook de Regular klei, die volgens mij beter vergelijkbaar is met de Poly Elastic Clay.
Zoals gezegd is de BH goed bevallen. Uitermate makkelijk kneedbaar, maar hij blijft wel aan de handen kleven. De remedie is de handen nat maken, dan heb je er geen last van. In de toekomst zal ik voorlopig de BH gebruiken, juist omdat mijn auto geregeld gedaan wordt. De Poorboys bewaar ik voor totaal onbehandelde auto's of voor zeer vieze plekken.
Overigens ben ik ook nog verder gegaan met de Langka Chip Paint Repair Kit. Echter de motorkap was door de zon zo warm geworden, dat de lk direct opdroogde. Later nog een test gedaan, maar ik kreeg de plekjes maar moeilijk extra gevuld. Ze waren 2 weken geleden al gedaan, zie hiervoor het topic over deze set.
Genoeg gepraat, tijd voor de foto's. met excuses voor de matige kwaliteit. De camera is er een 'om het moment vast te leggen, niet voro de hoogwaardige kwaliteit', om het zo maar eens te noemen
De auto vooraf
50/50 met Wolfgang Tyre Gel. Links is resultaat na 2 weken en na het wassen, rechts vers op de band
Dezelfde band, enige tijd later: de hoogglans is veranderd in zijdeglans
De na-foto's. Op deze foto's zijnde trims nog niet gedaan. Het liep tegen etenstijd dus snel foto's genomen. Na het eten werd het langzaam aan donkerder, maar licht genoeg om goed de trims en interieur te doen
Bedankt voor het lezen!
Wat heb ik gedaan:
- wassen met Poorboys Slick & Wax icm 2 Bones, drogen met Carrand doek
- kleitest gedaan (als proef) met Bilt Hamber Clay soft op dak, motorkap, achterklep en voor- en achterruit
- gepolijst met diverse combinaties van Poorboys Prof Polish, SSR1, SSR2.5 en witte en oranje pads (het was een crime om de jusite combo te vinden; met de Brinkman was er vaak niets te zien, terwijl de zon op enkele plekken daar letterlijk en figuurlijk toch een licht op deed schijnen
- uiteraard Black Hole
- EX-P (half uur tot drie kwartier laten curen)
- Natty's Blue, al ging dat nogal lastig , want de pot is bijna leeg en de wax nogal krummelig. Binnenkort dus een nieuwe wax aanschaffen
- banden met Wolfgang Tyre Gel
- trims en rubbers met Poorboys Trim restorer
- interieur gestofzuigd en kunststof delen behandeld met Natural Look op de badstof pad
- ramen met Meguair's NXT Glass Cleaner.
De Bilt Hamber klei is goed bevallen. BH geeft aan dat deze klei vooral bedoeld is voro auto's die geregld gedetailed worden, dus goed onderhouden auto's. Ik had expres een apar weken geleden de achterkant en het dak niet gewaxed oid, om nu hopelijk iets van verschil te merken in vergelijking met Poorboys Poly Elastic Clay. Kleien was niet nodig: ik heb beide merken gebruikt en beide bleven schoon. Ik had eerst een testspot op de achterklep gedaan. Links met PB, rechts met BH. Na het kleien voelde de lak links en rechts ongeveer even glad aan. Als lube heb ik spray & wipe gebruikt, 1:1 verdund. de BH zou met alleen water gebruikt kunnen worden, dat leek me toch iets te tricky. Verder had ik 1-2-3 ook geen spray bottle met alleen water voorhanden. Overigens gaat de vergelijking enigszins mank: BH heft ook de Regular klei, die volgens mij beter vergelijkbaar is met de Poly Elastic Clay.
Zoals gezegd is de BH goed bevallen. Uitermate makkelijk kneedbaar, maar hij blijft wel aan de handen kleven. De remedie is de handen nat maken, dan heb je er geen last van. In de toekomst zal ik voorlopig de BH gebruiken, juist omdat mijn auto geregeld gedaan wordt. De Poorboys bewaar ik voor totaal onbehandelde auto's of voor zeer vieze plekken.
Overigens ben ik ook nog verder gegaan met de Langka Chip Paint Repair Kit. Echter de motorkap was door de zon zo warm geworden, dat de lk direct opdroogde. Later nog een test gedaan, maar ik kreeg de plekjes maar moeilijk extra gevuld. Ze waren 2 weken geleden al gedaan, zie hiervoor het topic over deze set.
Genoeg gepraat, tijd voor de foto's. met excuses voor de matige kwaliteit. De camera is er een 'om het moment vast te leggen, niet voro de hoogwaardige kwaliteit', om het zo maar eens te noemen
De auto vooraf
50/50 met Wolfgang Tyre Gel. Links is resultaat na 2 weken en na het wassen, rechts vers op de band
Dezelfde band, enige tijd later: de hoogglans is veranderd in zijdeglans
De na-foto's. Op deze foto's zijnde trims nog niet gedaan. Het liep tegen etenstijd dus snel foto's genomen. Na het eten werd het langzaam aan donkerder, maar licht genoeg om goed de trims en interieur te doen
Bedankt voor het lezen!