• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel stuurtje

VinnyRietbroek

Detailing addict
5 jun 2016
114
50
29
Coevorden , Drenthe
Beste forumleden,

Tijdje geleden heb ik mijn auto een make over gegeven (Opel Astra GTC)
Nou heb ik alles gedaan behalve het stuur, dit omdat ik eigenlijk nog met wat vraagtekens zit bij het behandelen.
Nou heb ik voor het reinigen apc van pb, en interieur reiniger om het schoon te maken dat ik geen punt.
Nou vraag ik me af in hoeverre het te verhelpen/ verdoezelen is en waarmee...
Ik heb silk & shine van cemical guys en een of ander leer product van mn vader staan is het hiermee te doen of iets totaal anders bestellen ?
Alvast dan voor de reacties :cool:
Poetsgroet Vinny
image.webp
image.webp
image.webp
image.webp

Het stuur is van leer en zou ik ook dusdoende behandelen.
Er staan genoeg artikelen in de shop om te reinigen en te voeden.

Ik gebruik zelf DJ Leather Cleaner en Sealant naar volle tevredenheid.
Gliptone hoor ik ook vele goede verhalen over.

Spikkels kunnen zomaar gewoon huidvet zijn
Beetje lauw water op een badstof doekje als eerste test
Als dat te weinig is moet er iets ontvettends bij
APC wel voldoende verdunnen en goed afnemen

Het stuur is van leer en zou ik ook dusdoende behandelen.
Er staan genoeg artikelen in de shop om te reinigen en te voeden.

Ik gebruik zelf DJ Leather Cleaner en Sealant naar volle tevredenheid.
Gliptone hoor ik ook vele goede verhalen over.

Dankje voor de snelle reactie, ik zie jou altijd als een van de eerste reageren heb je veder nog wel een normaal leven hahaha ?
Maar schoon maken is geen probleem wat ik vaak hoor is stuur juist met sommige producten niet behandelen omdat je dan geen grip meer hebt.
Enigste product wat ik heb staan specifiek voor leer is deze :
image.webp

Deze maar gewoon gebruiken dus ?
Groetjes Vinny

Wat Redcat voorstelt klinkt goed.
Verdunde APC (niet sterke dus) om te reinigen en dan met jouw leer voeder voeden.
Het stuur is niks anders dan je stoelen. Je leer wordt glad van al je huidvet, niet van voeding.
Als voeding de boel glad zou maken zou je bij elke bocht of rem actie ook van je stoel glijden....... ;)

Enne uhm normaal leven :neutral: zal ik zo aan vrouwlief vragen of ik dat heb... ;)
Mijn passie is nou eenmaal auto poetsen. Weekend poetsen, doordeweeks erover kletsen. En het scheelt de meeste mensen zijn mijn gelul zat maar hier wordt het juist gewaardeerd. :)

Maak het stuur van mijn astra altijd schoon met leathercleaner en daarna behandelen met een leaterconditioner. Ik heb de afgelopen keer cleaner/conditioner producten van gliptone gebruikt maar poorboys natural look werkt bijvoorbeeld ook erg goed, daar reinig en bescherm je het leer in 1 keer mee:) Succes;)

Zodra de winter begint zal het koud worden om te wassen in string dus dan zal ik wel weer worden ingehaald met hoeveelheid woorden en snelheid door jouw Pat.

Ik ben begonnen met een oud mf doekje (enigste wat een op wit leek) en lauw water zoals @RedCat zei.
Daarnee kwam veel al los, daarna even klein stukje gedaan met apc 1:15 om te kijken of dat nog iets had bij te dragen en dit hielp heel veel!
Alles dus afgenomen met apc vervolgens alles nog een keer afgenomen met een doekje met lauw water om alle overgebleven apc te verwijderen vervolgens geprobeerd of schoensmeer hielp de witte slijtage plekken te verminderen, dat werkte aardig.
Vervolgens het leer gevoe met het product van meg en afgenomen met een mf doekje.

Bedankt voor de reacties en de hulp !
Ps: detail je net zo snel als dat je reageerd ?:p