• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opel Vectra C

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
45
Oss
Enkele weken geleden heb ik een Vectra C station op de stoep gehad. Had nog niet eerder tijd gevonden om deze show-off te maken. Helaas kwam ik er ter plekke achter dat er geen SD kaartje in mijn fototoestel zat dus heb alle foto's met de telefoon moeten maken. Deze keer ook niet zo'n uitgebreide show-off als normaal omdat ik tijdens de klus ook zo goed als geen foto's gemaakt heb.

Tijdens de klus heb ik samen met de eigenaar de letters vectra van de achterkant afgehaald, wat deze keer goed ging. Ik had de eigenaar geen garantie gegeven dat het goed zou gaan, aangezien ik al 2x heb meegemaakt dat je achter de letters op de grondlak zat.

De eerste indrukken van de auto.

IMG_1605Custom.webp

IMG_1597Custom.webp

IMG_1609Custom.webp

IMG_1608Custom.webp

Allereerst de auto gefoamd, gewassen (hierbij ben ik de sponningen etc te lijf gegaan met apc 1:10 en kwast en borstel).
Toen begonnen met clayen, maar dit had totaal geen nut. Op meerdere plekken geprobeerd, hetzelfde resultaat. Wel op de bekende plekken, onderaan de deuren en achter de wielen natuurlijk.

De velg in stappen:

IMG_1604Custom.webp

vervolgens begonnen met de DAP. De lak zag er eigenlijk heel goed uit en vrij weinig lakdefecten zichtbaar. Maar de kleur zal hierin zeker een rol spelen. Doel was ook om meer glans te krijgen. De auto is geheel gepolijst met een PB ssr2 en een oranje pad. Vervolgens nog een hit PB ssr1 op wit, maar dit gaf geen verschil.

Daarna de auto verwend met een laagje PB White Diamond, Dodo Juice Light Fantastic en een rondje PB Trim Restorer. Jan Hein heeft zich ondertussen uitgeleefd op de ruiten en de kunststof interieurdelen, gebruikmakend van de glasscleaner van Meguairs en PB Natural look.

Tussendoor ben ik de bekleding nog te lijf gegaan met de extractor, wat ik niet tot het laatst bewaard heb aangezien Jan Hein dan op een klamme stoel terug zou moeten naar de camping.

De foto's:

50/50

IMG_1606Custom.webp

IMG_1634Custom.webp

IMG_1631Custom.webp

IMG_1633Custom.webp

IMG_1627Custom.webp

IMG_1623Custom.webp

uit extractor:

IMG_1610Custom.webp

exterieur

IMG_1612Custom.webp

IMG_1611Custom.webp

IMG_1629Custom.webp

IMG_1626Custom.webp

IMG_1621Custom.webp

IMG_1620Custom.webp

IMG_1618Custom.webp

IMG_1616Custom.webp

IMG_1615Custom.webp

IMG_1614Custom.webp

IMG_1613Custom.webp

Netjes hoor, kan weer goed voor de dag komen zo!
(en nog in de zon gedetailed ook)

Denk dat hij nu wel laat om bouwbetonblokken achterin mee te nemen?! (of wat is het)