Enkele weken geleden heb ik een Vectra C station op de stoep gehad. Had nog niet eerder tijd gevonden om deze show-off te maken. Helaas kwam ik er ter plekke achter dat er geen SD kaartje in mijn fototoestel zat dus heb alle foto's met de telefoon moeten maken. Deze keer ook niet zo'n uitgebreide show-off als normaal omdat ik tijdens de klus ook zo goed als geen foto's gemaakt heb.
Tijdens de klus heb ik samen met de eigenaar de letters vectra van de achterkant afgehaald, wat deze keer goed ging. Ik had de eigenaar geen garantie gegeven dat het goed zou gaan, aangezien ik al 2x heb meegemaakt dat je achter de letters op de grondlak zat.
De eerste indrukken van de auto.
Allereerst de auto gefoamd, gewassen (hierbij ben ik de sponningen etc te lijf gegaan met apc 1:10 en kwast en borstel).
Toen begonnen met clayen, maar dit had totaal geen nut. Op meerdere plekken geprobeerd, hetzelfde resultaat. Wel op de bekende plekken, onderaan de deuren en achter de wielen natuurlijk.
De velg in stappen:
vervolgens begonnen met de DAP. De lak zag er eigenlijk heel goed uit en vrij weinig lakdefecten zichtbaar. Maar de kleur zal hierin zeker een rol spelen. Doel was ook om meer glans te krijgen. De auto is geheel gepolijst met een PB ssr2 en een oranje pad. Vervolgens nog een hit PB ssr1 op wit, maar dit gaf geen verschil.
Daarna de auto verwend met een laagje PB White Diamond, Dodo Juice Light Fantastic en een rondje PB Trim Restorer. Jan Hein heeft zich ondertussen uitgeleefd op de ruiten en de kunststof interieurdelen, gebruikmakend van de glasscleaner van Meguairs en PB Natural look.
Tussendoor ben ik de bekleding nog te lijf gegaan met de extractor, wat ik niet tot het laatst bewaard heb aangezien Jan Hein dan op een klamme stoel terug zou moeten naar de camping.
De foto's:
50/50
uit extractor:
exterieur
Tijdens de klus heb ik samen met de eigenaar de letters vectra van de achterkant afgehaald, wat deze keer goed ging. Ik had de eigenaar geen garantie gegeven dat het goed zou gaan, aangezien ik al 2x heb meegemaakt dat je achter de letters op de grondlak zat.
De eerste indrukken van de auto.
Allereerst de auto gefoamd, gewassen (hierbij ben ik de sponningen etc te lijf gegaan met apc 1:10 en kwast en borstel).
Toen begonnen met clayen, maar dit had totaal geen nut. Op meerdere plekken geprobeerd, hetzelfde resultaat. Wel op de bekende plekken, onderaan de deuren en achter de wielen natuurlijk.
De velg in stappen:
vervolgens begonnen met de DAP. De lak zag er eigenlijk heel goed uit en vrij weinig lakdefecten zichtbaar. Maar de kleur zal hierin zeker een rol spelen. Doel was ook om meer glans te krijgen. De auto is geheel gepolijst met een PB ssr2 en een oranje pad. Vervolgens nog een hit PB ssr1 op wit, maar dit gaf geen verschil.
Daarna de auto verwend met een laagje PB White Diamond, Dodo Juice Light Fantastic en een rondje PB Trim Restorer. Jan Hein heeft zich ondertussen uitgeleefd op de ruiten en de kunststof interieurdelen, gebruikmakend van de glasscleaner van Meguairs en PB Natural look.
Tussendoor ben ik de bekleding nog te lijf gegaan met de extractor, wat ik niet tot het laatst bewaard heb aangezien Jan Hein dan op een klamme stoel terug zou moeten naar de camping.
De foto's:
50/50
uit extractor:
exterieur