• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Open slang methode?

RayVolvo

Detailing rookie
10 apr 2021
3
2
Ik heb vandaag mijn auto (v60) een eerste wasbeurt gegeven en gedroogd met een Doppino towel 70x80 cm. Die was al snel drijfnat. Hebben jullie tips? Ik lees over een open slang methode. Wat houdt dat in?
 
Zonder spuitstuk of brooze water laten stromen. Door de werking van bijv een wax, zal de hoeveelheid water de liggende druppels meenemen van de auto. Scheelt al een stuk minder water voor de droogdoek.
 
Vergeet zeker geen Quick detailer te gebruiken samen met je droogdoek als je het risico op swirls/waskrassen zo klein mogelijk wil houden.
 
Neem het filmpje van @nicknameless als leidraad en niet de eerste. ;) Spoelen met een open slang is één, maar dan is het nog wel handig om de slang vlak aan de lak te houden en dus het water ook daadwerkelijk weg te spoelen en niet weg te laten lopen.

Zo geef je het water snelheid én creëer je strakke lijnen welke het water met zich mee trekt.


 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Einsteinova