• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opfrissen na wassen en tussen beurten door

Gonadan

Detailing addict
8 dec 2012
33
55
Om de auto wat vaker op te frissen ben ik op zoek naar iets wat ik even makkelijk kan spuiten en afpoetsen. Het liefst dan ook iets wat de glans en beading weer een beetje kietelt.
Normaal is het een stappenplan of gewoon wassen en dan in de 915, maar dat doe je natuurlijk maar enkele keren per jaar.

Op dit moment heb ik Spray & Wipe in de auto liggen, voornamelijk tegen vogelpoep. Dit is echter niet meer dan gewoon even schoonvegen en klaar. Ik zoek wat extra's. Denk bijvoorbeeld aan het laagje stof eraf poetsen wat je nu binnen een aantal dagen hebt en dan met wat glans ervoor terug.

Volgens mij zijn er dan twee opties als ik het goed heb. Allereerst kan je voor een spraywax gaan die je na het wassen of na afnemen met S&W eroverheen doet. Wel even uitpoetsen natuurlijk. Maar volgens mij is een combinatie ook een optie, zoals de Quick Detailer +. Daarmee zou je dan moeten kunnen schoonpoetsen én is hij meteen weer ietts meer glimmend. En je kunt hem ook gebruiken om na het wassen gewoon de lak op te frissen.

Iemand tips?
smile.gif
 
Ik gebruik na het 'gewone wassen' al eens de Quick DEtailer spray terwijl de wagen net afgespoeld is
droogt dan makkelijker af en geeft wat extra.

Wat je eventueel ook kan doen is Gyeon Cure over je natte wagen sprayen, dat geeft ook glanzend en waterafstotende laag.
Niet te veel van gerbuiken, want dat geeft vlekken.
 
Hier worden erg goede verhalen gedaan over DJ Red Mist.
@Emi heeft hier laatst een review gegeven over DJ Carnauba Glaze met verbluffend resultaat. Heb zelf net Time to Dry welke ook als Quick Detailer werkt met goede sheeting
 
Zijn alle genoemde producten ook geschikt als een 'waterless wash' als de auto slechts wat stoffig is? Of moet je dan echt aan de S&W en dergelijken?

De Red Mist heb ik al meer over gelezen inderdaad, maar ook dat het wellicht minder geschikt is omdat ik al de 915 met Collinite gebruik. QD zou met zijn carnauba daar beter op aan sluiten. De DJ Carnauba Glaze dus wellicht ook?
 
Stof zou ik persoonlijk niet aandurven vanwege krasjes. Het zijn producten om vingervlekken en watervlekken weg te poetsen en de boel laten glanzen. Ik zou eerder de auto goed afspoelen en dan een QD toepassen
 
Ik zit ook met dit probleem, gisteren mijn auto gewassen, er niet mee gereden en nu ligt hij alweer vol met stof (stuifzand zit er ook tussen denk ik) dan kan je toch niet S&W er op spuiten en even de motorkap schoon maken met een microvezel doek, ik ben dan bang dat je dan toch weer krassen krijgt?
hoe doen jullie dit?
 
Bij stuifzand/stof doe ik de altijd afspuiten en toch helemaal wassen.
Te veel risico krassen, en beter voor het onzekere nemen.
Voor tussendoor gebruik ik voornamelijk de final finish.
 
Nu is dat afspuiten nu het de hoeveelheid werk waar ik vaak tegenop zie. :p

Krasjes op de lak heb ik zat. Ik hoopte juist dat je met een flink zachte doek en van dat spul een waterless wash kan doen. Voor vingerafdrukken heb je sowieso niets nodig dus dat vind ik wat onzinnig.
 
Tja, als jouw auto in de 915 staat en je wilt stof en dergelijk weghalen, dan zou ik gewoon een detailer pakken zoals Spray&Wipe. Rijkelijk sprayen en afnemen. Dat zou genoeg moeten zijn.

Als je wat extra's wil toevoegen, dan kan je denken aan een detailer waar carnauba/olien in zitten. Ik heb zelf de DodoJuice - Acrylic Spritz in gebruik voor ná het wassen/drogen en heb ook Red Mist staan wat in dezelfde categorie valt. (Moet deze nog proberen, maar aangeschaft omdat er vele goede verhalen over zijn)

Waterless iets doen, dat blijf ik tricky vinden. Sterker nog, zelfs met 2 emmer methode en dergelijke verminder je alleen maar de kans op swirls, je ontneemt het risico niet 100%. Ik snap je punt wel, hoor! Maar meestal als ik S&W of Acrylic Spritz erbij pak en bij mijn auto sta... denk ik eventjes na... Ga ik toch gewoon wassen. :p


Greetz
 
Normaal werk ik ook met twee emmers en dat geneuzel, maar zo mooi is mijn lak ook weer niet. Polijsten heb ik überhaupt nog nooit gedaan en de vorige eigenaar had wat minder met detailing dan wij zullen we maar zeggen.

Waar ik moe van word het is het ondankbare van de zomer en winter. Zondag heb ik hem helemaal netjes gewassen van binnen en buiten. Het interieur een hele beurt gegeven en hem opnieuw in de 915 gezet. Tijdens het poetsen scheet er al een klotebeest op, de volgende dag wederom raak en nu ligt er een laag saharastof op dus even een wipe ga je tijden zien. Nu kan ik wel weer opnieuw gaan wassen maar het blijft geen feest.

Misschien maar iets doen als uit werk langs een wasbox, even kort afspuiten, naar huis met 140 om droog te rijden en dan thuis even iets als QD erover? Lijkt me dan nog het minste werk.
 
Het minste werk is gewoon niks aan doen, haha! :p

Ik herken je probleem. :D Stel je voor dat jij je auto wél helemaal gepolijst hebt en strak gemaakt is... Dan kan je de volgende dag of zelfs binnen een uur alweer troep over je auto heen hebben en word je helemaal gek! :p

Je auto in een wasbox afspuiten en zeiknat naar huis knallen is ook niet bevorderlijk. Vuil zal zich dan alleen maar sneller ophopen in het water en droogt dan weer ranzig op. Als je toch voor deze optie kiest, spuit de auto enigszins ''schoon'', spoel de auto dan af met demi-water en dan zal hij sneller droog zijn. Dan effe de waxbox uitrijden en terplekke een product als Red Mist of soortgelijks aanbrengen.

Vergeet niet dat een wax bedoeld is om vervuiling te absorberen en je deze verwijder je weer met een wasbeurt. Als je meer gemak wilt, dan kan je de volgende keer beter een sealant aanbrengen (gladder/afstotender als wax) of zelfs een voordelige coating zoals Nanolex - Si3D.


Greetz
 
Je kunt je Audi ook in een glazen kast zetten... wordt ie ook niet vies. ;)
Een auto is en blijft een gebruiksvoorwerp en dat slijt en wordt vies. Het mooie daaraan is dat je de volgende keer je bolide weer helemaal ziet opknappen als je haar wast (of hem)
 
Je auto in een wasbox afspuiten en zeiknat naar huis knallen is ook niet bevorderlijk. Vuil zal zich dan alleen maar sneller ophopen in het water en droogt dan weer ranzig op. Als je toch voor deze optie kiest, spuit de auto enigszins ''schoon'', spoel de auto dan af met demi-water en dan zal hij sneller droog zijn. Dan effe de waxbox uitrijden en terplekke een product als Red Mist of soortgelijks aanbrengen.

Vergeet niet dat een wax bedoeld is om vervuiling te absorberen en je deze verwijder je weer met een wasbeurt. Als je meer gemak wilt, dan kan je de volgende keer beter een sealant aanbrengen (gladder/afstotender als wax) of zelfs een voordelige coating zoals Nanolex - Si3D.
Ja even met gedemineraliseerd op het einde was inderdaad wel het plan, anders moet ik sowieso af gaan drogen. Maar ik geef toe dat het wellicht niet het beste idee is. ;)

Wax is bij mijn weten ook gewoon bedoeld als beschermlaag en niet om eraf te wassen. Het is niet voor niets dat iedereen altijd zoekt naar milde shampoo om eraf wassen te voorkomen. Ik heb ook nog EX-P in huis, maar gebruik dat niet meer omdat het voor mijn gevoel de standtijd van de wax verkort.

Je kunt je Audi ook in een glazen kast zetten... wordt ie ook niet vies. ;)
Een auto is en blijft een gebruiksvoorwerp en dat slijt en wordt vies. Het mooie daaraan is dat je de volgende keer je bolide weer helemaal ziet opknappen als je haar wast (of hem)
Volgens mij zit jij op het verkeerde forum. Een auto is meer dan dat, een auto is emotie. :heart_eyes:
 
Wax is bij mijn weten ook gewoon bedoeld als beschermlaag en niet om eraf te wassen
Jah, ik doelde ook op de vervuiling die je eraf wast. :p

Volgens mij zit jij op het verkeerde forum. Een auto is meer dan dat, een auto is emotie. :heart_eyes:
En jij wilt waterless wassen... wasbox... met 140 droogknallen... thuis een doekie erover.. :p



Greetz
 
Hahaha nou liever niet maar op dit moment lijkt het er op dat ik twee à drie keer per week moet wassen. Dat vind ik wel wat veel van het goede. :p
 
Zo'n laag stof bedoel ik dan ook weer niet hè, dan ga je echt niet zonder water aan de gang. Dan heb je het gewoon over fijnzand. Ik doel nu op dat hele lichte waasje wat de glans dwars zit. ;)