• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opfrissen zetels en achterbank.

Finnikki

Detailing rookie
31 aug 2020
15
15
Ik zit er aan te denken om mijn beide zetels en achterbank een keer te willen opfrissen.
Het zijn betreft hier stof.
Echte vlekken heb ik niet, het is meer groezelig zeg maar en dan vooral op de voorstoelen, deze zijn wat donkerder dan de achterbank.

Het zou lees ik op het forum ook zonder extractor moeten kunnen maar is dit wel aan te raden vraag ik mij af.
En welk middel is het beste te gebruiken?
Ik heb nog van Mother's de Carpet & Upholstery staan, is deze geschikt of toch een ander middel gebruiken?
 
Als je al iets in huis hebt, inderdaad hiermee aan de slag. ;)

Zonder extractor: Het product sprayen en even laten werken. Vervolgens nogmaals sprayen en borstelen met een zachte borstel.

Na het borstelen de stof afnemen met een doek om het gros van het vocht + vuil weg te nemen en laten drogen.

Mocht je sneller willen drogen, kan je ook handdoeken o.i.d. op de stoelen/bank laten liggen. Uiteraard kan je ook andere dingen verzinnen om het drogen te versnellen, zoals ventilators/fohn/etc. :)
 
  • Leuk
Reactions: Finnikki en Teun
Oh, even wat aanvullende info:

Check eens in je omgeving, zoals bij bouwmarkten/Boels/etc, of zij tapijtreinigers verhuren. ;) Dit zijn ook gewoon extractors en kan je dus gebruiken voor de auto, mits er een smal opzetstuk bij zit. (Smal mondstuk om ook lastigere stukken te kunnen afzuigen)

Kost voor een dagdeel niet veel en je hebt uiteindelijk meer en/of sneller resultaat.
 
Hmm, ik heb even gekeken bij Boels bij mij in de buurt. Rond de €26,- voor 24 uur. Best interessant, en dan misschien ook interessant om de auto van de vrouw gelijk mee te pakken.
Alleen heb ik daar niet genoeg Mother's voor in mijn fles.

Om toch 2 auto's te kunnen doen zal ik wat bij moeten bestellen. Wat zou een aanrader zijn dan? Ik zie zo gauw even de Valet Pro Advanced, Valet Pro Classic en de PB Carpet & Upholstery Cleaner. Deze doen het volgens de reviews wel goed.
Iets anders misschien?
 
Ik zuig de apc alleen op, niet in het sproeiwater.
Het heeft 0 zin om superveel apc te spuiten en de bekleding te doordrenken.
 
APC's schuimen veelal teveel als je veel schoonmaakt en/of veel product moet gebruiken.

Je hebt voor een tientje al bijv. een liter Classic Carpet Cleaner van Valet Pro. ;)
Als borstel gebruik ik graag de paardenhaarborstel.
In de machine uiteraard schoon water om na te kunnen spoelen, niet product in doen.
Wat is eigenlijk het verschil in de Advanced en de Classic van Valet Pro?

En ik kom ook tegen dat een borstel op een (accu)boormachine gebruikt wordt. Is dat wat?
 
De Advanced Interior Cleaner is voor Interior en de Classic Carpet Cleaner voor stoffen bekleding. It's all in the name. ;)

Maar... Ik ben wat verder gaan verdiepen in beide en dan merk je al snel dat het vrijwel dezelfde producten lijken.
* Beide voor kunststoffen/rubbers te gebruiken. (Interieur)
* Beide 1:80 te verdunnen voor gebruik IN extractors.

Bij de Interior Cleaner staat vermeld dat t naar citrus geurt en pH-neutraal is, bij de Carpet Cleaner staat niets vermeld wat dit betreft.


Een borstel op een (accu)boormachine is inderdaad wel handig, maar feitelijk is het gewoon alleen sneller dan handborstelen. (Niet perse nodig dus) Geinig en makkelijk als je het in huis hebt, ook voor bijv. lederen stoelen, maar om alleen voor 1-2 auto's effe wat te borstelen is het wat omslachtig. (Borstels bestellen via OmeAli, wachttijden, etc)


@tinus - Ik doelde ook niet alleen op 'veel product', maar een sterke concentratie is soms nodig om de power te hebben. Vervolgens spoelen met schoon water kan voor overdadig schuim zorgen. ;) (Tenzij je meerdere keren wilt herhalen met een lage concentratie, maar daar is niet altijd tijd voor)
 
Dat was dus ook mijn gedachte. Ze lijken dus heel erg op elkaar. Lastig allemaal. o_O

Dan laat ik die boor-borstel wel schieten. Ik heb nog een setje Monello Pennello Doppio en ga het daar maar mee proberen.

En zou het misschien dan ook met een nat-droog zuiger moeten lukken ipv een tapijtreiniger/extractor?
Enige verschil lijkt mij dat je dan alleen het product zelf moet opspuiten. Maar gezien dat je het toch moet borstelen lijkt mij dat zelfs beter toch?
 
Enige verschil lijkt mij dat je dan alleen het product zelf moet opspuiten.
Naja, ik gebruik een extractor ook niet om product te sprayen. ;) Product heb ik een sprayfles, schoon water in de machine.
In de machine uiteraard schoon water om na te kunnen spoelen, niet product in doen.


Of een nat-droogzuiger dit goed zal doen, daar heb ik geen idee van. De clou ligt 'm in het type zuigmond van een extractor die het vocht + vuil wegzuigt. Als je dit ook enigszins kan realiseren met een andere machine, dan kom je aardig in de buurt.