• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

opknappen clio RS

chiel

Detailing rookie
20 mei 2012
4
0
De komende tijd heb ik wat meer vrije tijd dan gebruikelijk (maandje vrij zonder geplande vakantie) dus lijkt het me een goed idee om het exterieur van m'n auto eens goed onder handen te nemen.
Naast dat ik de op het forum genoemde stappenschema's eens goed ga doornemen, zijn er ook een aantal punten waar ik jullie mening over wil hebben:

Allereerst zitten er 2 plekjes op de lak waarvan ik niet goed thuis kan brengen wat het is en hoe het te verwijderen:
IMG_4621.webp

op het dak lijkt hetzelfde spul maar wit uitgeslagen:
IMG_4623.webp

Verder zitten er allemaal kleine stipjes op mijn 2.0 16v logo, erg storend maar geen idee hoe ik het weg kan krijgen:
IMG_4620.webp

Ook heb ik nog een deukje + enorm veel steenslag op de motorkap. Mochten jullie een goed schadebedrijf in de omgeving Rotterdam weten, dan hoor ik het graag:

IMG_4628.webp

IMG_4625.webp

En voor de liefhebbers, zo ziet de auto er volledig uit:
IMG_2573.webp

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Die plekjes waar je het over hebt, op je dak en rond de stootstrip, lijken mij niets anders dan ingewerkte vogeluitwerpselen.
Vaak zie je dat na een lakbehandeling die probleemspots wel minder zijn, maar de zuren in vogelkwakkies vreten als het ware in je lak. Hopelijk valt het mee.
De zwarte stipjes kunnen misschien teer zijn. Een teerverwijderaar als tar-x biedt dan misschien de oplossing

Dat zou alleen maar 'beter' zijn natuurlijk.
Met de juiste stappen, misschien zelfs al resultaat door te kleien, zou je al verbetering moeten gaan zien.

Beschik je over een DAP of rotary of ben je aangewezen op handmatig detailen?

Ik ben een behoorlijke noob wat betreft carcleaning, tot voor kort bestond het schoonhouden van m'n auto uit 1 keer per maand met de hand wassen en een laagje wax (van de wasbox) er overheen (vorige auto wel een keer met klei onder handen genomen). Ik ben daarom niet bekend met de eerste twee afkortingen uit je vraag maar ik ga er vanuit dat dit machinaal bewerken van de auto is. Ik ben dus aangewezen op met de hand, ik ga het eerst nog maar even met teer en/of harsverwijderaar proberen.

bedankt voor je hulp, ik kijk echt m'n ogen uit hier wat er allemaal mogelijk is.

Een DAP is een dual action polisher, een excentrische machine.
Een rotary is een roterend polijstapparaat, hier werken vooral de ervaren detailers mee.
Een DAP volgt meestal als eerstvolgende aankoop bij de mensen die handmatig poetsen.
Kijk vooral eens onder het draadje Stappenplannen en Combinatiekits

Voor handmatig, kijk even Hier

Nieuwsgierig naar de machinale mogelijkheden? Zie hier

Je vragen over de keuze van welke producten zullen vanzelf nog wel komen ;)
Vooral veel lezen en je verwonderen op dit forum