• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oplossing voor oude stalen velgen

Sugr_81

Detailing addict
12 apr 2016
339
70
43
Oost Vlaanderen
Bestaat er een oplossing voor de oude stalen velgen op te poetsen. Zonder hem af te halen (opschuren en opnieuw spuiten).
2c751ef032830fdfa4122dcc1d43fcb7.webp

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Zelf ook op onze 2e auto de velgen gespoten. Als nieuw weer...
Ook zo klaar. :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

spuiten gaat inderdaad prima! Band leeg laten lopen en vervolgens een spel kaarten rondom tussen band en velg stoppen.. Dan spuiten en kaarten wegnemen terwijl de verf nog nat is...

Wel even onder de auto vandaan inderdaad...

zou ik er beter niet vanaf komen kwa tijd besparing als ik de stalenvelgen eerst heel goed ontvet en lichtjes afschuur en terug ontvet en met Plasti Dip te werk zou gaan zou dat gene goei idee zijn?
images?q=tbn:ANd9GcTqwbulQobZU4ALixkGXnVgeBXXbRWEW11L0sEcLviSDb1vjvPD.webp
Waarom moet de band leeg zijn? Ik heb m'n wielen ge-plastidippt terwijl ze gewoon opgepompt waren.
Wel inderdaad met een spel kaarten, werkt perfect.

@Sugr_81 zo ver ik weet hoef je voor plastidip de ondergrond niet op te schuren, alleen maar te ontvetten.

Tenzij je beschadigingen wilt wegwerken natuurlijk.

Ligt er aan wat je doel is... Plastidip zullen geen wieldoppen over kunnen. Daarbij krijg je met plastidip een mat en enigzins onregelmatig resultaat.
Het tegenovergestelde van een mooie glanzende verse zwarte laklaag. Het kan beiden mooi zijn! Net afhankelijk van het doel dat je wil bereiken..

Ligt er aan wat je doel is... Plastidip zullen geen wieldoppen over kunnen. Daarbij krijg je met plastidip een mat en enigzins onregelmatig resultaat.
Het tegenovergestelde van een mooie glanzende verse zwarte laklaag. Het kan beiden mooi zijn! Net afhankelijk van het doel dat je wil bereiken..
Ik weet het je hebt ergens wel gelijk en zit zelf nog te twijfelen Ik wil persoonlijk geen wieldoppen plaatsen.
Maar er moet nog vanalles gedaan worden zoals de ruiten coaten motor reinigen en natuurlijk de stalen velgen behandelen.
Maar het weer zit echt tegen, als ik een kleine garage had gehad was het volledig anders gegaan.
Ik heb al twee grote zeildoekken gekocht 3,60m op 2m die moet nog op maat gestikt worden en in mekaar
Geknutseld worden dat moet kunnen dienen als een soort dak.
This kwestie van tijd en geduld dat ik nodig heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk