• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opnieuw voorstellen met een auto in bestelling

J_Force

Detailing rookie
26 aug 2009
18
0
Hoi ,^^ ,

ik heb me al eens eerder voorgesteld op t forum met mijn redelijk aangepaste seat arosa. Ik heb toen ook verschillende dingen gekocht waaronder een DAP500 om de arosa flink aan te pakken. Door verschillende dingen is dat er nooit van gekomen. De arosa is verkocht en ik rijd alweer een tijdje een auto van de zaak. Maar nu ik van baan verander, heb ik een andere auto gekocht. Enigzins onverwacht is de keuze gevallen op een nieuwe auto (terwijl ik dacht een occasion te gaan kopen en deze op te moeten knappen qua lak/glans en dus de DAP flink kon gaan gebruiken incl. allen spullen die ik erbij heb gekocht). Het is een Seat Ibiza ST Ecomotive (vanwege het wegenbelastingvrij rijden) in de kleur Trackgrijs.

Ookal heb ik nu wat pads en polijstmiddel wat ik niet ga gebruiken hoop ik hier op t forum tips & trucs te krijgen en vinden over hoe ik mijn nieuwe auto straks zo mooi mogelijk houd. Hoe laat ik m t hardst glanzen en hou ik de lak in topconditie!

Ik heb nog geen foto van de auto aangezien hij nog geproduceerd moet worden. (op www.ibizast.nl staan wel afbeeldingen voor de geïnteresseerden).

groeten, Jelle 8-)

Niet proef gereden. Zowel de eco ibiza als de eco ibiza st zijn nog niet leverbaar of beschikbaar voor een proefrit. De ibiza eco is als t goed is beschikbaar vanaf eind juni voor een proefrit, de st die ik heb besteld is waarschijnlijk een van de eerste in nederland dus heb een aankoop gedaan zonder de auto te hebben gereden. Heb er wel vetrouwen in dat t goedkomt, ben een echte seat fan en rij de huidige ibiza als auto van de zaak (met een 1.9 TDI weliswaar).

Als je met die motor wil rijden, dan kun je even naar VW toe.. die hebben zat Polo Bluemotions staan om te testen. Moet zeggen dat je aardig vooruit kan met de 1.2TDI!

Tip van flip: pak je dap met toebehoren maar gewoon uit de kast .... ook een nieuwe auto mag een beurt. Wat ik alhier heb gelezen van de nieuwe autorijders komt ie toch onder de 'krasjes' etc aan.
Interieur zal wel snor zitten, exterieur mag een mini-dapje met een lekker waxje

Geweldige slimme autokeuze. De wegenbelasting van onze Ibiza Tdi is alweer omhoog gegaan, nu 250,- per kwartaal...:roll

Mooie auto om te zien ook, de mooiste stw in dat segment!:jippie

McShine zei:
Geweldige slimme autokeuze. De wegenbelasting van onze Ibiza Tdi is alweer omhoog gegaan, nu 250,- per kwartaal...:roll

Mooie auto om te zien ook, de mooiste stw in dat segment!:jippie

Wegenbelasting 250 eurootjes per kwartaal,ik betaal hier in Belgie iets van een 600 euro voor een 2,7TDI,ons landje is dus toch nog voor iets goed.

Bedankt allemaal voor t welkom hier. Ik zal proberen zsm een lijstje te posten met de spullen die ik nu heb en dan zou ik graag van jullie horen wat ik nog nodig heb. Verder heb ik nog niet eerder met mijn DAP gewerkt. Ik heb de DAP met toebehoren vorig jaar enthousiast gekocht maar nog niet eerder gebruikt :schaam . Woont er toevallig iemand in de buurt van Veghel die me tegen die tijd eens op weg zou kunnen helpen??? Zou namelijk niet de nieuwe auto verkeerd willen behandelen.

:-d OK, bij deze het lijstje met wat ik op dit moment heb. Nu hoor ik graag van jullie als poetsfanaten wat ik nog erbij moet hebben, wat ik moet vervangen oftewel: wat moet ik nog aanschaffen om mijn nieuwe auto in topconditite te houden en hoe gebruik ik het allemaal? :-)^

Ik heb hierbij echt jullie hulp nodig want op basis van het enorme assortiment van Carclean.com :-b kom ik er niet uit.

1e tas:
DAP500 (v2 als ik me niet vergis)
Poorboys SSR 1 (Super Swirl Remover Light Abrasive) (grote fles)
Poorboys SSR 2.5 (Super Swirl Remover Medium Abrasive) (kleine fles)
Monelle 5,5" CCS Foam Pad GOLD CONCORSO (cutting factor 0)
Monelle 5,5" CCS Foam Pad BLACK FINISHING (cutting factor 0)
Monelle 5,5" CCS Foam Pad WHITE POLISHING (cutting factor 2)
Monelle 5,5" CCS Foam Pad ORANGE LIGHT CUTTING (cutting factor 4)
Carclean 5,5" Green light polishing/finishing
1 Grote Koraakleurige met gele rand microvezeldoek (geen label dus ben t merk even kwijt)
Rol 3M Tape
Snappy Clean Pad Cleaning Powder

2e tas:
Meguiars Gold Class Car Wash (shampoo & conditioner)
Meguiars Gold Class Liquid Wax
Meguiars Mist & Wipe Quick Detailler
Meguairs klei (1 stuk in 2 gebruikte delen bewaard in glazen afgesloten potje)
Glans Protector Totaal
2 droogdoeken, Meguairs Water Magnet en grote oranje doek met zwarte rand (merk weet ik niet, wel gekocht op carclean)
Valma ruiternreiniger (bijna op dus moet nieuwe hebben maar denk dat er betere te krijgen is voor niet heel veel meer geld)
Turtle Wax bandenglans
Michelin insectenverwijderaar
2 koraalkleurige met gouden rand microvezeldoeken (kortharige en langharige kant)
Meguairs applicatorpads (dunne gele en 2 dikke witte)

Dit is wat ik nu heb met 3 emmers (spoel, was en velg), een Meguairs velgenborstel, wat sponsen van de Action en de tuinslang aan totaal poetsarsenaal. Voor het interieur heb ik niks bijzonders in huis. Volgens mij moet er een klein boodschappenlijstje komen 8-) . Dus brand los mensen!!!!!!!! :jippie

J_Force zei:
.....wat sponsen van de Action.........

:-& Dumpen!! en een washmitt aanschaffen. Da's zo het eerste dat opvalt. Zoals eerder in diverse posts gemeld houdt een spons het vuil vast, en wel zo erg dat het er zelfs na uitspoelen niet altijd uit komt. En dat trek je later weer over je lak. Een microfiber washmitt laat zich goed uitspoelen, pakt vuil goed op en kan ook nog eens in de wasmachine.
Voor de rest:Goed bezig! :cool

ok 2 washmitts dan neem ik aan? een voor de velgen en voor de auto zelf. maakt het nog uit welke?

Verder moet er natuurlijk wel meer bij neem ik aan voor o.a. interieur, ruiten, velgen en banden. Tips mensen? En ik heb als ik zo kijk alleen de stappen wassen-drogen-kleien-waxen. Hoe noodzakelijk zijn zaken als foamen en sealen en bijbehorende producten voor de nieuwe trackgrijze lak? T hoeft niet onnodig geld te kosten maar ik wil vanaf begin af aan alles in huis hebben om deze auto als nieuw te houden en t liefst nog een beetje mooier ;)

Koop een wash mitt voor het lakwerk, bijvoorbeeld die van meguiars.

Koop twee goedkope washmitts bij de action voor de onderkant en de velgen.

Voor het interieur raad ik je natural look aan van poorboys, voor de ruiten kan je de nxt van meguiars proberen.

Voor de banden heb ik bold n bright, maar veel mensen adviseren die van wolfgang of mothers.

Ik zou zeker APC aanschaffen, erg veelzijdig product.

Als je dekosten niet hoog wilt laten oplopen, kan je voor de wax de col 845 kiezen, deze kun je tevens als wax op je velgen gebruiken.

Als je een goede wax hebt is sealant niet perse noodzakelijk en foamen is ook in het begin niet noodzakelijk, maar wel handig en leuk.

Stiekem toch nog best wat dingen dan zelfs zonder foamgun (voor op de tuinslang) en foam $$) :

100067 Meguiars - Hot Rims All Wheel Cleaner - 710 ml € 14,99 € 14,99
100084 Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml € 12,00 € 12,00
100227 Mothers Wax - FX Tire Shine - 710ml € 12,50 € 12,50
100581 Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm € 15,99 € 15,99
100712 Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml € 14,99 € 14,99
100729 Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml € 12,00 € 12,00
100730 Poorboys World - Trim Restorer - 473ml € 16,49 € 16,49
100734 Poorboys World - Wheel Sealant - 235ml € 18,99 € 18,99
8 producten. Totaalbedrag: € 117,95

Maar volgens mij moet ik hier een eind mee komen of niet? Ik heb dan de velgen (schoonmaken, sealen) banden, interieur (schoonmaken, voeden), de ongespoten bumperdelen (voeden) als toevoeging op de producten die ik al heb. Heb ik verder nog dingen nodig als pads, flesjes ofzo om de producten aan te brengen?

Verder even de opmerkingen dat de sponsen die ik nu gebruik wel van die langharige microvezel exemplaren zijn en niet de standaard dingen die de meeste mensen hebben liggen. Ik ga er vanuit dat ik die sponsen wel kan blijven gebruiken voor de velgen, toch?

Heb ik hiermee dan dat wat ik nodig heb?

Misschien heb ik er overheen gelezen maar heb je al een wax

Ik zou nog wel soft foam applicators en even coat applicators aanschaffen van meguiars of als goedkoper alternatief die van cc zelf en die van mothers.

Ik zou nog een van monello nemen voor je wax en nog wat doeken.

Je hebt nog wel een sprayflesje nodig voor je apc, deze al je verdund moeten gebruiken.

Schrijf je reactie...