• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opnieuw voorstellen met een auto in bestelling

soft foam en even coat's heeft ie al, evt. een extra machine pad ofzo om te waxen inderdaad, en extra PB doeken zijn nooit verkeerd...
Losse sprayfles met sprayer is inderdaad gewenst..!
Verder, laat me maar weten als het zover is Jelle, dan kom ik die kant op (of jij evt. deze kant :cool)

OK, dus nog een extra pad (welke?), een sprayfles met sprayer (2 denk ik dan, 1 voor de APC en 1 voor de Trim Restorer of heeft de Trim Restorer dit niet nodig?). Doeken heb ik voldoende denk ik of niet? 3 dure gekochte en wat simpele van de wibra.

He Ivo, half augustus is de verwachte levertijd. ;)

trim restorer heeft dit niet nodig, een simpele sprayer kan je ook bij de action kopen voor 80 cent of zo,

voor de wax een gouden handpad van monello.

Zit zelf te denken omdat ik toch een DAP heb de wax ook machinaal aan te brengen. Of is met de hand gewoon beter? Heb in principe de 3 applicatorpads nog liggen dus zou daarvoor geen nieuwe hoeven te kopen volgens mij tenzij die van monello echt veel beter is. Ook de sprayer hoef ik dus niet perse hier te kopen? Gewoon een plantenspuit halen dan :P

Het is een gevoelskwestie, anders heeft ivo voor je wel een machinepad te lenen denk ik toch.

Kan je gelijk kijken wat jou het beste ligt

Bestelling is gedaan! Pakket zal niet door de brievenbus passen ,^^ dus nog ff wachten maar dan heb ik mijn poetsarsenaal flink uitgebreid :jippie . Alleen nog ff op zoek naar goede sprayers (en zo goedkoop mogelijk :lol ).

Na een lange tijd afwezig (door vervelende privéomstandigheden) is t eindelijk zover. Ik kom weer wat achter de pc en ga morgen als t goed is de ST ophalen. Ik ga me snel weer wat op t forum inlezen enzo. Ivo gaat me binnenkort helpen met de eerste poetsbeurt van de ibi dus de pret kan beginnen! :-)^

damn! dealer laat me weer in de steek. auto staat klaar maar kenteken is nog niet geregeld en dus geen poetsen en geen foto's

Gisteren was het dan zover. De eerste detailbeurt voor de ibiza ST en mijn eerste keer werken met mijn volledige assortiment poetsmiddelen.

Om 9uur was ik bij Ivo. Hij was zo aardig om mij alles te willen uitleggen, te helpen en een nog grotere poetsfanaat te worden :) . Allereerst de Ibiza in de foam gezet, op zich al leuk om te doen maar nog effectief ook. Daarna de auto gewassen en afgespoeld. Er hoefde niet gedroogd te worden dus de auto toen de loods in gereden. Daar zijn we begonnen met kleien met Born Slippy van Dodo als "glijmiddel" wat echt goed werkte. links en rechts kwam er toch nog wat troep vanaf.

nadat de voorbereiding gedaan was de lampen er bijgepakt en dat was, ondanks de waarschuwing vooraf van Ivo toch nog schrikken. Er waren nogal wat krassen te zien in de lak. Met name de motorkap zat goed onder. Let op: we hebben t hier over een auto van nog geen week oud. De lak was zoals Ivo vermoede erg hard dus de winnende combinatie was de AEG Rotary met Manello Mezo op een (volgens mij) witte compressor. Daarna afwerken met SSR1 op een groene pad op de DAP. Wat was dat een mooi gezicht en een enorm glad gevoel toen dat gedaan was. Daarna de auto met PB Blackhole bewerkt en een wax waarvan ik de naam niet meer ;-) . Verder de banden gedaan met Mothers en de velgen met PB wheelsealent.

Ben er superblij mee en heb de volgende bestelling alweer geplaatst :D. Ivo: you're the man! ,^^

En nog wat foto's:

In t schuim!
72uoi8.jpg

Een van de reissporen
2ajbac4.jpg

T begin is gemaakt
fcv2c0.jpg

Candypic
nx9blx.jpg

En weer thuis
29w0dci.jpg

polijsten was inderdaad 1 hit Mezzo op witte kompressor met de AEG (plaatselijk, niet de gehele auto gedaan).
Verder was de wax de Collinite 845 :cool

Hou 'm goed bij, dan blijft t resultaat behouden :jippie