Afgelopen pinkster maandag was het dan eindelijk zover. De wagen overgenomen van vrienden van ons(met een eigen garage) en de auto hadden ze altijd zelf in onderhoud gehad en wilde ze zelf privé gaan rijden. Dat is ze gelukt en welgeteld 2 hele dagen. Doordat we hem zo hebben overgenomen was de poetsbeurt niet nodig want dat kon ik zelf wel(en beter dan het “poetsbedrijf”) het was ook wel nodig dus de opleverbeurt afgelopen maandag zelf kunnen doen.
Zaterdag Als eerste begonnen met het interieur. Want dat was er erg aan toe. De eerste 4 uur heb ik gespendeerd aan de achterbank, hemel, vloer van de achterbank en de achterbak.
Alles goed uitgezogen en de achterbak, en vloer achter met APC van boorboysworld op 1:10 en een accuboormachine met borstel schoongemaakt tot de laatste kruimel uit het tapijt was daarna een vlekje hier en daar nog uit de bekleding gehaald met dezelfde combinatie.
De achterbak helemaal leeggehaald tot en met het reservewiel aan toe. Ook hier alles met APC schoongemaakt en daarna alles in de interiordressing van
Nanolex gezet.
Op de pinkster maandag verder gegaan met de voorstoelen en de cockpit. Ook hier alles gereinigd met de
Nanolex interior cleaner en daarna gedressed met
Nanolex.
Het stuur, wat ook wel een beetje smerig leek gereinigd met gliptone strong leather cleaner en daarna in de gliptone leather conditioner. Nu kijkt het stuur weer erg dik en mooi mat.
Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de mat van de bestuurder voor mij zijn beste tijd had gehad(al vonden mijn collega’s van niet) gelijk een nieuwe mattenset besteld 13mm hoogpolig polyester matjes met dubbele rode bies, want dat matcht zo lekker met de rest.
Toen doorgegaan aan de buitenkant. De Ava weer onder de werkbank vandaan gehaald en Begonnen met BH touchless en alles lekker gefoamed. Daarna afgespoten en nog een ronde BH. Toen alle naadjes geagiteerd met een kwastje en weer afgespoten.
Helaas door mijn enthousiaste weinig tussentijdse foto’s gemaakt.
Daarna de velgen gedaan en de bandjes met
Gyeon tire cleaner.
Gewassen met
Nanolex pure shampoo en hierna doorgegaan en gefoamed met
Gyeon Bathe+.
Na de Bathe+ toch bedacht de auto met de hand in de
Nanolex SiFinish te zetten en aan de gang gegaan met de Sprayer en een doek. Toch net een wat betere bescherming en smoelt ook net wat lekkerder. Al weet ik niet of de combinatie met Bathe+ het wel zo ideaal maakt.
Verder nog de zwarte kunstof delen in de
Gyeon preserve en de banden met
Gyeon tire dressing behandeld.
De ramen aan de binnenzijde nog gedaan met dodo juice clearly menthol en alle bakjes en inlegrubbers daarin afgedaan met APC en een borstel.
Nu nog een keer de voorstoelen met een extractor doen alleen vene kijken waar ik deze vandaan ga toveren. In de stoelen zitten namelijk wat witte kringen van ik denk zweet of natte kleding.
Al met al een dikke 13 uur bezig geweest en dit weekend nog even de motorruimte schoonmaken. Nu echt weer een “nieuwe” auto.
Foto’s zeggen meer dan 1000 woorden, al heb ik die wel bijna gehaald denk ik.