• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oppervlakkige schrammen verwijderen

TTaFoley

Detailing rookie
1 mrt 2013
3
0
Hallo iedereen

Eerst en vooral wil ik zeggen dat ik een complete leek ben op vlak van het polijsten etc. Heb hier al wat bijgeleerd op het forum, maar voel me nog niet zeker genoeg om aan de slag te gaan.

Recentelijk heb ik (op een vrij domme manier) schade opgelopen aan mijn wagen. Het gaat om oppervlakkige schrammen op harde lak (zie foto). Zijn deze schrammen (de lichtere vlekken) te verwijderen door het handmatig te polijsten? Zoja, welke sample kit kan ik gebruiken om dit te doen? Mijn budget is immers aan de lagere kant en alles los aankopen zie ik niet meteen zitten. Ik heb gelezen op dit forum dat Sample kit #6 van Poorboys een goeie keuze is, maar deze is jammer genoeg enige tijd niet leverbaar. Zijn er nog andere sets die ik kan gebruiken?

Pff, ben aan het leren het autorijden en het gaat me niet bepaald goed af. Heb al veel domme dingen gedaan. Gelukkig nog niet tegen een andere auto aangereden, dat zou nog het toppunt zijn :roll

2013-03-01-224.webp

Ik denk niet dat je dat er uberhaupt met polijsten uit kunt halen, en al helemaal niet met handmatig. Als ik het goed zie zijn er ook stukken verf verdwenen, of niet?

Mijn aandacht gaat meer naar de schrammen (de schijnbare witte vlekken) dus niet het ingebrande deel. Zoals ik al zei ken ik niets van polijsten etc, maar dacht dat dit wel nog te camoufleren was? Alvast bedankt voor alle respons!

Ja, je zou het wel beter kunnen maken met de hand. Volledig weg krijgen durf ik je niet te garanderen. Dan zou je een harde handpad moeten gebruiken met een hele grove polish.
Misschien zou je beter naar iemand kunnen zoeken in de buurt die een machine heeft. Met een wollen pad en bijv. monello forza inizio. Daarmee kun je het denk ik wel weg krijgen.

Ik wil niet negatief zijn, maar wat gaat het uithalen om die paar kleine krasjes weg te krijgen als eronder verschillende plekken zijn waar de lak gewoon weg is? Ik vrees dat die eerder de aandacht gaan trekken. Tenzij ik het natuurlijk verkeerd inschat op de foto. Misschien even een foto van iets verder af voor een duidelijker beeld?

Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar het zijn gewoon de lichtere plekken die heel hard opvallen (misschien niet duidelijk op de foto). Het is nu echter al een stuk minder opvallend geworden,, is er misschien een manier om te voorkomen dat de plek waar de lak weg is te beschermen tegen het roesten (buiten het volledig te laten herspuiten)?