• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Optimale combo glaze/wax

bzguy

Detailing guru
13 sep 2010
312
120
Zoals in ander topic al vermeld wordt komende week mijn Noble gedetailed.

Nu was mijn vraag : welke is de ideale combo voor optimaal resultaat en super glans ?

Beschikbare glaze :

- Black Hole
- BlackLight
- Lime Prime (cleaner/glaze)

Beschikbare wax :

- Natty's Paste Wax (blue)
- Collinite 915
- Purple Haze panel pot

Wagen moet naar een meeting en ik wil me focussen op maximale glans. Wat ide optimale combo ?

Wagen is van kleur "BMW Carbon Schwarz" : zwart metaal met blauwige/paarse schijn (afhankelijk van zonlicht)

Zie foto :

P1050758.webp

er is geen ideale combo.....
Gewoon proberen...
Denk persoonlijk dat je niet eens verschil ziet tussen bovenstaande producten.
Ze zijn in elk geval allemaal prima geschikt!

Ik zou gaan voor lime prime en purple haze. Maar zoals ivo al eerder opmerkt. Gewoon proberen en kijken wat jij het beste vind.

Eens met Ivo's, maar als ik het op dit moment moest kiezen, zou ik de volgende combo kiezen:

- Lime Prime.
- 915.
- Toppen met Purple haze.

Ik heb zeer goede ervaring met Purple Haze als toevoeging op een andere wax op een zwarte lak. Daarnaast vind ik de 915 opvallend vaak mooie glanzen in de show-offs.

Grtz Sander

en echt niemand die opmerkt dat er Flaze staat in de titel? :-b
ken geen Flaze :p zal wel iets engels zijn zekers, aan de (verdomd prachtige) wagen te zien :bad
en idd, weinig verschil, maar als je tijd hebt maak op een vlak stuk 3 stroken, en probeer ze naast elkaar, mss dat de eene wat meer glans geeft en de andere een iets diepere kleur, heb geen ervaring met de procutjes behalve 915...en die is ZALIG!(op zilver...)

blacklight is volgens de cg website een eindproduct, met heel veel glans versterkers!
dus het is een hybride wax/glaze, ik zou deze zeker eens proberen! aangezien hij vooral aangeraden word voor zen GLANS GLANS GLANS