• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wax en glaze voor lichte en donkere auto?

portugeesje

Detailing rookie
28 okt 2014
4
0
Hallo,
Ik ben mij al een kleine 2 weken aan het inlezen op het forum en wil nu beginnen met de producten aan te kopen om volgende lente aan de slag te kunnen. :)
Ik heb een VW passat variant van 2012 in de kleur deep black. Als 2de auto hebben we een ford focus 1 van 2004 in moondust silver met allerlei lakdefecten (krasjes, vlekken, en vooral gekeyd)
De focus wordt dus de 'testauto' voor het polijsten. Hij kan er alleen maar beter op worden en als er iets misgaat is het geen ramp. :)
Ik heb al een foamlance en super snow van autobrite, Chemical guys mr. pink shampoo en P40 detailer, Poorboys wheel sealant en monello doeken.

Dit heb ik nu op mijn verlanglijstje staan.
Monello Dolce verde kleiset.
Dap 900 Powerpack
PB Black hole, kan deze ook op lichte auto's gebruikt worden of heb je dan echt de white diamond of andere glaze nodig?

Als wax ben ik er nog niet uit, wat geeft de mooiste glans op een zwarte auto in combinatie met black hole?
Ik dacht aan PB Natty's paste wax blue of DJ blue velvet of purple haze.
Zijn deze waxen ook goed voor lichte auto's of heb ik dan een andere wax nodig?
Andere suggesties zijn ook welkom. :-D

De meeste auto's van de familie die eventueel ook behandeld gaan worden zijn donkere kleuren behalve dan de focus en een champagnekleurige oktavia.
Kom ik met bv een diamond white of light fantastic panel pot toe om 2 auto's van een laag wax te voorzien?

Alvast bedankt voor de antwoorden. :-D
Manuel
 
Met een panelpot kun je met gemak 2 auto's doen! Kijk anders ook eens naar de Lime Prime Lite van Dodo, ook een zeer goede glaze, en geschikt voor alle kleuren. De glans krijg je voornamelijk door het polijsten, niet door een wax. Wil je een no-nonsense wax, kijk dan eens naar de Collinite 845.
 
Resultaat bereik je dmv goed polijsten dus investeer eerder in extra pads dan bv in dure wax of glaze. De voorgestelde 845 is echt super qua standtijd/verwerking . Evt geef je em eerst een laagje sealent (ik gebruik wolfgang 3.0) en dan de 845. De glaze zou ik in de winterperiode weglaten (ivm evt kortere standtijd wax). Wil je in het voorjaar per se een glaze zou ik idd voor de blackhole gaan. Kijk of je een dagje ondersteuning kan krijgen van een ervaren detailer daar ga je heel veel van leren!
 
Ik zou gewoon voor de winter even een laag collinite opzetten ivm de lange standtijd en geen black hole gebruiken.