• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kan pb black hole op een grijze auto?

Andre123

Detailing trainee
1 mei 2021
29
25
Goedemiddag,
Kort vraagje
Ik heb een Audi a3 8v met de kleur daytona grijs (niet heel donker maar ook niet erg licht)

Nu wil ik de auto binnen kort in de wax gaan zetten en nu heb ik nog pb black hole staan en daarna wil collinite 845 gaan gebruiken als wax (heb ik ook) Maar black hole is voor donkere auto's. Zou dat met grijs kunnen? Of zouden jullie dan toch voor een andere keuze gaan er is volgens mij ook pb .. voor lichte kleur auto's.(als jullie nog goede andere weten mag dat ook als glaze) Maar het liefste gebruik ik eigenlijk gewoon black hole omdat ik die nog heb. Ben benieuwd wat jullie er van zeggen

Avlast bedankt gr André
 
Hallo André,

Je kan de Black Hole prima op je kleur gebruiken. ;)

Vraag jezelf wel af of je perse een glaze wilt gebruiken alvorens het waxen. Als je echt de kleur wilt ophalen en defecten wat wilt verhullen, dan is het misschien een goed idee. Maar als dit meevalt, kan de wax ook het één-en-ander verhullen en zónder glaze eronder zal de wax beter kunnen hechten c.q. werken.

Als tip zou ik je nog willen meegeven; Laat de Black Hole na het aanbrengen en afnemen nog even goed intrekken/inwerken alvorens je de 845 eroverheen aanbrengt. Dus niet meteen opvolgen met de wax, maar laat het een kwartiertje of langer rusten. (Oplosmiddelen, vloeibare wax, etc)
 
  • Leuk
Reactions: DetaiLeo
Oh oke snap ik, het gaat verder niet om lak defecten. Ik dacht dat het veel de kleur te goede kwam maar dat was wel bij zwart dan snap ik inderdaad dat je daar meer diepte warmte in krijgt dan grijs. Grijs blijft grijs om het zomaar te zeggen. Dus dan is het eigenlijk voor mij redelijk nutteloos?

Ja inwerken was inderdaad bekent voor mij van de vorige keer.
 
Je zou het op een paneel kunnen proberen of je verschil ziet; ik heb een vergelijkbare VW kleur gehad en daar zag ik weinig verschil;