• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Glaze Platinum white Ford Kuga

MaartenVH

Detailing rookie
1 mrt 2024
3
15
Beste Forumleden,

Sinds vorige week in het bezig van een Ford Kuga in de kleur Platinum White (parlemoer wit), vorige auto's waren altijd zwart.
Daardoor heb ik nog veel spullen staan die speciaal voor donker gekleurde auto's gemaakt zijn, lees PB Black Hole en Soft99 Fuso Coat Dark, zijn deze zonder problemen op mijn nieuwe auto te gebruiken? Of kan ik toch beter de varianten aanschaffen voor de lichtere kleuren?

Natuurlijk heb ik de zoekfunctie gebruikt, maar nergens vind ik iets terug over een Parlemoer witte lak.

Ford kuga 2.jpeg
 
Producten die speciaal bedoeld zijn voor een zwarte lak verschillen nihil van een product wat gebruikt word voor een lichte lak.
Ik denk dat je deze producten zonder enige problemen kan gebruiken
 
Hele mooie auto in een gave kleur!
Black Hole gaat niet veel toevoegen ben ik bang. Mijn ervaring is wel dat je prima Fusso dark kan gebruiken op lichtere lakken.
Zou een glaze links laten liggen, en dat geld ooit eens bij DAP setje doen.
 
Een glaze haalt net niks uit op een witte lak heb ik gemerkt. Hier ook beide varianten Fusso liggen en verschillende dodo waxen die het goed moeten doen op bepaalde kleuren. Merk 0,0 verschil op zowel donkere als lichte lakken. Heb toen als test mijn donkere velgen in beide Fusso gezet. Ene helft licht en andere helft dark. Je ziet het nog niet als je ze naast elkaar hebt.
 
  • Leuk
Reactions: Smotske
Ik denk dat als je wax niet bomvol met kleurstoffen zit, je hem prima op verschillende kleuren kunt gebruiken.
Deze moet je niet op een witte auto gebruiken:
IMG_20240305_213302.jpg
Inclusief een soort wasco kleur krijtje / lippenstiftje om krassen te vullen:
IMG_20240305_213317.jpg

Laatst zag ik iets van volgems mij ddj voorbij komen waarbij ze aangaven dat hun waxen op iedere kleur kunnen worden gebruikt, maar dat je wel verschillen gaat zien als je laag op laag blijft aanbrengen.
Ik had op mijn volvo met parelmoer wit wel echt een ander resultaat met white diamond. Meer glans en imperfecties werden beter gemaskeerd. Maar polijsten is wel de betere behandelstap.
 
Glaze lekker achterwege laten en een keer goed polijsten. De Ford lakken die ik heb mogen polijsten waren allemaal heel goed te corrigeren met hooguit een medium polijstmiddel. Dus start niet te grof zou ik willen meegeven das vaak niet nodig.