• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opzoek een excentrische machine, eerst keer machinaal

Ik zou minstens 2 pads per hardheid die je gebruikt aanschaffen (dus pakket en losse extra pads bij elkaar), eventueel kun je van iedere padsoort een 4" en een 5,5" pad pakken. Als er dan iets gebeurt met een pad waardoor deze niet meer bruikbaar is, heb je er toch nog één met dezelfde cuttingfactor, ook al is de maat dan anders. Als je eenmaal aan het polijsten geweest bent, weet je ook welke pads je veel gebruikt, en kun je daar extra exemplaren van bestellen.

Als je netjes werkt (en schoonmaakt) kun je heel lang met pads doen, 10-20 polijstbeurten met een pad is goed mogelijk.
Okej, ja voor de eerste keren is het misschien veilig extra pads te voorzien..
Extra setje kan nooit kwaad denk ik
 
+1 voor Cordoba. :D

Ik heb bij mijn DAP van elke kleur (Geel/Oranje/Wit) zo'n 4 pads totaal. Ik wisselde dus eerder te snel dan te vroeg en de pads zijn naar mijn mening hierdoor nog steeds prima te gebruiken. (05-2015 / flink wat auto's mee gedaan)

De kleine pads ben ik vaak wat lomper mee en deze krijgen ook meer op hun donder, dus die houd ik minder lang in leven. :p
 
Goeieavond heren,


Wegens geen aanbieding op DAP met de black friday deals, wacht ik nog even af.

Heb me alvast wat nieuwe spullen aangeschaft om te testen.
Resultaat tot hiertoe is zéér goed als het op de producten aankomt!

Minder goed op vlak van lakonderhoud door de vorige eigenaar, geen idee of het normaal is maar wat zag die klei f*cking vuil .
Ik maak 1 van de dagen een topic aan ivm de nieuwe producten die ik heb getest.
Alvast bedankt voor alle tips, ik neem ze zeker mee on gedachten!

Alvast een kleine kijk op het resultaat.


Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba
De volledige bus born slippy heeft eraan moeten geloven..
37adce6fca46a59cdf8fc21a1412beb4.jpg
3f014163c047a630eaabf20a4dc5b2d0.jpg
30d2aa353b2f627881643d1a82a683fa.jpg
9ef6ff1410e3e5d350ee5a88cca744bc.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Emi en Timm
Die klei ziet er best dramatisch uit...
Heb je ook de auto vantevoren ingespoten met Iets als bv;
Gyeon Tar
Gyeon Iron
Evt daarna nog een pre wash
Vaak scheelt dat al enorm veel vervuiling zeg maar.
 
Die klei ziet er best dramatisch uit...
Heb je ook de auto vantevoren ingespoten met Iets als bv;
Gyeon Tar
Gyeon Iron
Evt daarna nog een pre wash
Vaak scheelt dat al enorm veel vervuiling zeg maar.
Voor en achterkant gyeon iron gebruik maar niet erg veel.
- gewassen met Poor boys shampoo
- Volledige cleaning met Gyeon prep
- Kleien met supernatural + born slippy van dodo.
- Nogmaals gewassen
- En een wax van Wowo's erop.


Mss de tar eens toevoegen volgende keer, al is alles er nu wel af denk ik , babyvelletje.

Enkel zijn er veel teveel swirls, dus in de toekomst dringend een DAP nodig!
 
Op zich goed mogelijk dat je klei zo vervuilt als een auto nog nooit gekleid is. Een volgende keer zal het waarschijnlijk minder erg zijn (afhankelijk van wat de auto meemaakt). Al is een volledige decontaminatie met een ijzerverwijderaar en iets om hars / lijmresten / rubber te verwijderen wel aan te bevelen voor het kleien. Dus een volgende keer gewoon de hele auto met ijzerverwijderaar doen en eventueel ook met Tar. Alles wat je voor het kleien al van de auto af hebt maakt het kleien makkelijker en sneller en vermindert de kans op marring.
Dan is het ook nog de vraag hoe vaak of hoe snel je de klei omgevouwen hebt... Bij reportages van full details op het internet zie je vaak foto's die de vervuiling in de klei laten zien na bijvoorbeeld het hele dak. Dat is meestal veel te lang om door te blijven kleien met zo veel troep in je klei.

Vanwaar eigenlijk de Prep tussen het wassen en kleien? Dat is bedoeld om restanten van polijstmiddel weg te halen als voorbereiding voor het aanbrengen van een coating of wax.

*(Nog een (forum) tip: als je direct op een bovenstaande reaktie antwoord, is het niet nodig om deze te citeren) ;)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Thx voor de tips!

Ik doe een paneel en ik kneed naar een proper stuk..
Dus hij was gewoon erg vuil ondanks dat de persoon waar hij van kwam een dap had etc.

Hij polierde de wagen ook af en toe,
Maar niet naar behoren mijn gedacht.
De Prep heb ik gebruikt omdat er een detailwax opzat, dus heb ik deze gestript met de prep en om zeker mijn nieuwe wax goed zou hechten.

Het volgende is hem zelf polijsten of laten polijsten.
Heb geen idee wat een correcte prijs is om dit te laten doen?

Ik kan veel zelf, enkel het polieren nog niet.
 
Niet over nadenken om het polijsten te laten doen. Als het niet door een prutser gebeurt die hem vol met hologrammen jast dan ben je zeker meer kwijt dan de aanschaf van een DAP kost. Als het wassen en kleien goed bevallen is, dan gaat het zelf polijsten je nog meer eer van je werk geven.
 
Het bevalt me allemaal super, alleen wacht ik op een intressant aanbod voor de dab.
Met black friday was dit er niet, enkel een goede op rupes.
Maar die prijsklasse geef ik er niet aan als je dat 3x per jaar doet.
Dan voldoet de dap volgens mij.
 
Nog even een opmerking met kleien haal je de oude wax restanten ook weg. Wat je eventueel nog kunt doen is handmatig met een paintcleaner aan de gang, dat reinigt net nog iets verder dan kleien, en sommige soorten polijsten ook een heel klein beetje.
 
  • Leuk
Reactions: Motorsport88