• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oude Bestickering polijsten

Kikkertje

Detailing rookie
5 mei 2014
27
0
37
Ik krijg binnenkort een auto waarbij de bestickering is verwijderd en moet die stukken polijsten, want er komt nieuwe belettering op. Ik weet alleen nog niet hoe ik dit precies aan moet pakken. Wie kan mij hier meer info over geven?

Crisis, kom nou, mijnheer krijgt gewoon een auto ;-)

Handigst is de nieuwe bestickering plaatsen op de plek waar de oude zat ...
Als dat niet kan, dan moet je bepalen hoeveel glansverschil acceptabel is
Helemaal onzichtbaar ga je de glans vanonder de oude stickers waarschijnlijk niet compenseren.

Testspot, goed ontvetten en ook even waxen om echt de verschillen te kunnen zien

De auto is niet van mij, maar bedoelde dat ik die auto moet poetsen om de afdrukken weg te krijgen. De belettering komt er daarna op. Waxen hoeft niet, omdat hij dus nog beletterd word.

Een foto maakt het handiger om een oplossing aan te bieden. Zelf doe ik de lijmresten welke van het logo nog op de auto zitten verwijderen met een caramelschijf. Vervolgens het deel wassen/clayen/polijsten/waxen-sealen. Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Kikkertje;n398646 zei:
... maar bedoelde dat ik die auto moet poetsen om de afdrukken weg te krijgen. .... Waxen hoeft niet, omdat hij dus nog beletterd word.

De verse lak onder de sticker is geen afdruk, maar juist onaangetast en deels "gezwollen"door de weekmakers uit de sticker
Alleen als je de testspot afmaakt inclusief een wax, weet je hoe ver je moet gaan
De wax compenseert ook een deel van het glansverschil
Daarna cleaner erover, ontvetten en dan stickeren

Been there, done that. De meeste vragen worden hier gesteld om er iets bij te leren ...

Nou lees ik net op het forum over scholl concepts. Zag op de webshop daar de S3 Gold. Zou dit een goed product zijn om mee te polijsten? En wat zou dan een goede finish zijn? Heb nog monello finale staan en pb ssr 1. Ik heb helaas geen foto van de wagen. En het blijken meerdere wagens te zijn die gepolijst moeten worden. Hoeven alleen gekleid en gepolijst te worden, dus zoek het liefst een 1 of 2 staps polijstmiddel.