• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oude verkleurde ongespoten bumpers verbeteren

Esmid

Detailing guru
22 mei 2019
215
138
Groningen
Goedendag poetsers,

Ik ben opzoek naar een goed product om oude verweerde bumpers weer een beetje een aangezicht te geven.

Nu heb ik zelf wel ervaring met Gyeon trim maar ben ik ook nieuwschierig naar andere producten in het CC assortiment, een dressing oid.

Hebben jullie ervaring met bepaalde producten waarvan jullie zeggen dat echt iets doet met de kleur?

Alvast bedankt mede forummers.
 

Voor, tijdens en na.

20200610_151001.jpg

20200610_151042.jpg

20200610_151346.jpg


 
  • Leuk
Reactions: Esmid
Ik dacht even een 50/50 te zien en denken, wow dit doet echt niets voor het kwartje viel dat de hele na foto gedaan is
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
@nicknameless top, dat ziet er echt goed uit.

Het gaat om een auto van een jaar of 22, deze bumpers zijn in slechte staat, ik weet dat dit nooit weer de oude zal zijn maar ik wel er voor mijn vader toch even iets aan doen.

Wat vind je van de standtijd van deze dressing?
 
Als ik mijn bescheiden mening mag geven: Ik vind de Mother's Wax - CMX Ceramic Trim behoorlijk ruk.

Wat je ziet op de foto's is een before-foto --> 50/50 waarbij de ene helft echt heel donker is en de andere helft dof --> after-foto.

Er ontbreekt een 'voedende-factor / donker-makende-factor' vrijwel helemaal bij de CMX Trim Coat. Je veegt het ''donkere'' er simpelweg weer af, als je er de tijd voor hebt om af te nemen, want binnen luttele seconden droogt het vanzelf weer op tot dof.. :p De bescherming is op zich wel prima, maar wat heb je aan de bescherming als je ongelakt kunststof en rubber weer lekker wilt voeden / donker maken.
 
  • Leuk
Reactions: Esmid
Op de website van Carclean staat bij het product Gyeon Trim een foto van de voorbumper van MIJN Volvo 740 Estate uit 1990. (Nu dus dertig jaar oud).
Mijn bumpers waren zo droog als de reet van Sinterklaas.
Ik heb mijn bumpers na grondig reinigen 1 x behandeld met Gyeon Trim.

De foto die je ziet is echt. Ziet er nu nog steeds prachtig uit. Beter dan nieuw.

Ik zou dat product zeker kunnen adviseren. Ik ben er echt zeer van onder de indruk.
 
@Aficior oo het is een foto van jou, ik had de foto wel gezien maar zoals natuurlijk vaak bij producten het geval is wist ik niet helemaal zeker of dit ook echt een reeel beeld was.

Ik heb nog trim in huis, ik ga komend weekend de auto in kwestie onderhanden nemen en door jou bericht ga ik zeker de trim aanbrengen. Van deze auto zal ik ook even een project pagina aanmaken.

Super bedankt.