Een poosje terug al gepost bij de aanwinsten: Ibiza-interieur voor mijn Fabia. Ondertussen behoorlijk bezig geweest om de stoelen schoon te krijgen, en ondertussen begint het resultaat te lijken op wat ik wil, alleen is er een probleempje. Dit weekend zag ik dat de zwarte wangen van de stoel na schoonmaken en drogen juist meer vlekken lijken te vertonen, en mijn conclusie was: overdaad aan sop na alle schoonmaaksessies.
Ik ben begonnen met het op de volgende manier op te lossen:
- nat sprayen met water
- vervolgens droogwrijven met MF doeken, en ik zie duidelijk sop uit de bekleding komen, en ook na opnieuw drogen zie ik dat het resultaat beter wordt
Mijn vragen:
- is er een snellere methode om de overdaad aan sop, en de vlekken af te komen, dan steeds opnieuw nat maken, droog wrijven met MF en laten drogen
- had ik dit kunnen voorkomen (bekleding gaf tot op het laatst bij iedere behandelijk vuil af) behalve door een extractor te gebruiken
Overigens heb ik 2 soorten reiniger gebruikt:
- PB APC, zowel verdund als puur
- Autoglym Car Interior Shampoo verdund tot 40%
Reden om de Autoglym te gebruiken: het geurtje, omdat er een rooklucht(sigaar/pijp) aan de bekleding hing, en zo de geur deels te maskeren (voor groot deel ook verdwenen door reinigen en buiten luchten/drogen). De APC had ik vooraf staan en ben ik mee begonnen, ook vanwege de net iets betere schoonmaakeigenschappen voor het vuil dat ik tegenkwam op deze stoelen.
Ik ben begonnen met het op de volgende manier op te lossen:
- nat sprayen met water
- vervolgens droogwrijven met MF doeken, en ik zie duidelijk sop uit de bekleding komen, en ook na opnieuw drogen zie ik dat het resultaat beter wordt
Mijn vragen:
- is er een snellere methode om de overdaad aan sop, en de vlekken af te komen, dan steeds opnieuw nat maken, droog wrijven met MF en laten drogen
- had ik dit kunnen voorkomen (bekleding gaf tot op het laatst bij iedere behandelijk vuil af) behalve door een extractor te gebruiken
Overigens heb ik 2 soorten reiniger gebruikt:
- PB APC, zowel verdund als puur
- Autoglym Car Interior Shampoo verdund tot 40%
Reden om de Autoglym te gebruiken: het geurtje, omdat er een rooklucht(sigaar/pijp) aan de bekleding hing, en zo de geur deels te maskeren (voor groot deel ook verdwenen door reinigen en buiten luchten/drogen). De APC had ik vooraf staan en ben ik mee begonnen, ook vanwege de net iets betere schoonmaakeigenschappen voor het vuil dat ik tegenkwam op deze stoelen.