• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Overgespoten lak nog te reden of opnieuw overspuiten?

Wouter-man

Detailing trainee
14 apr 2017
2
45
Goedenavond,

Enige tijd geleden heb ik op mijn Golf 4 een deel kaal gemaakt om een roestplek weg te halen. Daarna ben ik met plamuur aan de gang geweest en heb ik uiteindelijk zelf een deel van de auto overgespoten.

Hieronder het resultaat:
2017-04-02 13.31.23.jpg

2017-04-02 13.33.15.jpg


Achteraf had ik misschien beter heel het paneel opnieuw kunnen spuiten en niet de lak laten uitwaaien.
Om de overgang weer redelijk netjes te krijgen heb ik het volgende al geprobeerd:

Eerst heb ik de auto met de hand gewassen en ben ik de deur met klei van Monello gaan behandelen. Daarna heb ik met een DAP500 en een gele pad van Monello en Raffini Veloce geprobeerd. Maar daar haalde ik eigenlijk te weinig tot geen resultaat uit.
2017-04-02 12.19.44.jpg

2017-04-02 13.31.03.jpg


Hebben jullie nog advies wat ik zou kunnen proberen, voordat ik het schuurpapier pak en opnieuw ga proberen?
Vermoedelijk zal de DAP500 te weinig kracht hebben en lukt het beter een Rotary polijstmachine.

Alvast bedankt voor je reactie!
 

Bijlagen

  • 2017-04-02 13.33.30.jpg
    2017-04-02 13.33.30.jpg
    99,2 KB · Weergaven: 194
Ik zou beginnen met opnieuw spuiten. Neem je verlies, begin opnieuw. Mooiste is met 2k spuitbussen.

Bedankt voor je reactie!
Ja dat denk ik ook, weet nu een beetje hoe het moet. Heb bij een specialzaak spuitbussen laten maken met 2k, maar ik denk dat ik het nu met een compressor ga proberen.
 
  • Leuk
Reactions: Blade