• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste opzet naar zelf wassen.

Dat je voor/tijdens/na het wassen geen bescherming meer ziet, hoeft niets te betekenen.

Je lak is vuil dus geen/slechte beading.
Je shampoo is bedoeld om te sheeten dus die zal ook geen beading geven.
Wacht eerst de volgende bak water maar eens af.

Ik snap je mengels tussen foam, APC & wax niet helemaal. Je APC gaat op zeker reageren met je wax dus die gaan beide niet (optimaal) doen wat jij denkt dat ze gaan doen.
GS kan je ook zelfstandig gebruiken als foam, dat zal meer doen als in een mengsel.

• Leuk
Reacties: Het Zonnetje
Ik denk dat de verwarring is van de 100/100/800, had het iets anders kunnen formuleren.
Daar bedoel ik foamen met 100 GSF, 100 GS en dan 800 water, niet de PW.
De PW komt pas als laatste laag na de handwas, dat is dan alleen PW/Water in de canon.

De beading zou toch wel weer zichtbaar moeten zijn na de handwas en drogen?
Als ik er dan water op spuit met de tuinslang is er ook niets zichtbaar.
Regen heb ik al ff niet meer gezien, maar wel ochtendauw op de wagen, ook dat ziet er niet meer uit zoals voorheen.

Mijn eigen gedachten maar gevolgd om te kijken wat het is en hoe dat reageert.
Gister einde dag besteld, vandaag in huis.
47635.webp

Wagen eerst gefoamed met 75/75 gsf/gs en aangevuld met 850 water.
47642.webp

Mooi om te zien dat de beestjes geel insloegen in de foam.
47645.webp

Daarna een standaard handwasje met de poorboys slicks en suds en 40ml GS erbij.
Gleed als een malle over de wagen.
Grappig om te zien ook, alle kunstofdelen die ik eerder had meegenomen in de 845 waren weer echt super waterafstotend, druppelde er zo vanaf.
Op de lak nog steeds niets te zien, ergens ook wel te verwachten na de 2 rondes GS.

Gefoamed met de PW, super grappig effect.
Net alsof je naast een bad cola staat met geknetter.
47646.webp

En we hebben weer beading, zie dat ik geen filmpjes mag plaatsen dus maar een picture.
47653.webp

Wel gezien dat er echt wat plekjes zijn wat er bijna niet vanaf gaat.
Denk dat ik maar een claymitt moet gaan kopen en een keertje daarmee 'wassen'.
Dan met sterke GS om hem echt weer schoon en vetvrij te hebben voor een nieuw rondje 845.
Maar dat word voor een volgende keer, nu eerst maar een paar keer met dit blijven proberen en zien wat de resultaten worden na x kilometer gereden te hebben.

Edit: sta net in de keuken naar buiten te kijken en de wagen lijkt weer een glans te hebben die al ff niet meer gezien had.
Moeilijk uit te leggen in woorden, maar het ziet er anders uit dan voorgaande paar keren wassen.

Laatst bewerkt: