Gisteravond de auto gewassen, nergens meer iets te vinden qua bescherming zover ik kan zien.
Moeilijk te verwijderen insecten vlekken en andere rare vlekken die ik niet kan plaatsen.
Nog geen 24 uur verder en nog geen 50 kilometer gereden vandaag.
Heel de voorkant alweer vol met dode insecten, om te janken dit.
Aan de andere kant, ik heb wat meer zitten denken wat nu te doen gezien al mijn eerdere pogingen niet lijken te geven wat ik zou hopen.
Mijn BH Touchless is inmiddels op en wil het mogelijk over een wat aggresievere kant gaan gooien.
Producten waar ik nu over twijfel, ben nog onderzoekende of dit het ook echt gaat worden.
Koch-Chemie GSF (Gentle Snow foam)
Koch-Chemie GS (APC)
Koch-Chemie PW (Protector Wax)
Deze dan mixen in de Lancia in een 100/100/800 (GSF/GS/Water) mengsel.
Omdat de GS alkalisch is zou dat goed moeten helpen om de insecten en andere resten te verwijderen tijdens de pre-foam.
Afspuiten met de HD.
Handwas met een neutrale shampoo (hier ben ik nog niet echt over uit welke te gebruiken, heb nu PS PEARL in het mandje staan.
Na foamen met Koch-Chemie PW (Protector Wax)
Afpsuiten met de HD na laten "intrekken" en dan drogen met de droogdoek.
Gedachtengang hierachter, omdat er GS doorheen zit zou de wagen een "schone" ondergrond moeten krijgen en daardoor de PW goed kunnen hechten.
Na de vele reacties hier (dank daarvoor) vermoed ik dat het niet gebruiken van een APC om hem goed vetvrij te krijgen de oorzaak is dat de eerdere Ceramic spray en daarna de Collinite niet goed hebben kunnen hechten en de resultaten zo kortstondig zijn geweest.
Als dit allemaal een beetje lijkt te doen wat ik hoop dan kan ik eventueel in de toekomst de
Monello clay mitt kopen en de wagen daarmee een keertje kleien.
Polijsten gaat niet lukken gezien ik geen machine heb, of een plek om dat te doen, doe nu alles buiten voor de deur in het zonnetje.
Na het kleien en een extra rondje GS (zonder GSF) dan weer een keer de Collinite 845 erop proberen, als die eropzit de GS verlagen naar een 100/50/850 (GSF/GS/Water) verhouding om te foamen.
Dat zou volgens lezen niet "hard" genoeg moeten zijn om de 845 eraf te halen, het nafoamen met de PW zou dan weer een boost aan de 845 moeten geven.
Klinkt bovenstaande een beetje redelijk voor een leek of ga ik er mogelijk weer teleurgesteld uitkomen als ik bovenstaande ga doen?