• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste opzet naar zelf wassen.

Thx heren, heb BH Touchless als foam en PB Slick & Suds als reguliere was.
Dat zou dus goed moeten komen en de wax zo min mogelijk moeten aantasten.

• Leuk
Reacties: RoCo
Vandaag de auto weer gewassen, dit is wel even schrikken.
Alle kunststof delen zien er nu echt super lelijk uit.
Zal dit weer weg gaan als het warmer wordt of heb ik een grove fout gemaakt door de kunststof delen ook in te smeren met de Collinite 845?
Standaard was gedaan, foamen met BH Touchless en wassen met PB Slicks & Suds.

Al geprobeerd met een droge microvezel doek eroverheen te gaan maar dat maakt geen verschil.
Een natte doek laat het even verdwijnen tot het deel weer opgedroogd is, dan keert de witte waas weer terug.
1770984074035.webp

1770984108500.webp

1770984125891.webp

Dat is inderdaad schrikken, maar lijkt me niks permanents.
Heb je de Collinite vorige wasbeurt aangebracht? En sindsdien niks er van gemerkt? En zie je het pas nu je de auto opnieuw hebt gewassen?

Het lijkt wel alsof er spul (Collinite?) niet goed is uitgebuft na het aanbrengen (maar mijn verwachting zou dan zijn dat je dat eerder had moeten zien) ...

Heb je geprobeerd om de kunststof delen nog eens goed "in de sop" te zetten?

Bedankt heren, lesson learned denk en maar weer geld uitgeven om dat spul te kopen welke Thomaso noemt.
Zucht, dacht lekker makkelijk doe het zelf wel maar wat een gedoe zeg tegenover gewoon door de wasstraat gaan.

Buurman, ja dit is de eerste keer wassen na aanbrengen van de Collinite.
Was eerder niets van te zien totdat ik vandaag dus weer gewassen heb.

Bonusvraag, als ik Gyeon Cancoat of MOHS koop in het voorjaar ergens v
Kan dat ook niet op de kunststof delen of gaat dat wel goed zonder lelijk te worden?

Kunststof eerst goed ontvetten met een APC en wanneer droog in de Solution Finish zetten.
Dan wordt het donker/zwart en blijft dat. Geen strepen van wassen of regen. Voor mij de nr 1 voor kunststof.