• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste opzet naar zelf wassen.

Schiet mij maar lek, vandaag even snel de wagen van de vrouw gedaan.
Nieuwe banden die er vorige maand opgegaan zijn tijdens de APK.
Standaard verhaal, foamen met 75ml GSF en 75ml GS met 850ml water.
Niet laten opdrogen, afspuiten met de HD met de 40c nozzle.
Handwas met de PB slicks & suds en weer afspuiten met de HD met de 40c nozzle.
Afsluiten met de PW, niet laten intrekken en afspuiten met de HD met de 40c nozzle.
Drogen met de droogdoek, en wat zie ik nu de banden aan het opdrogen zijn, de oranje gloed op de banden.
Is bewolkt hier, de zon zit aan de bestuurderskant achter de wolken maar beide kanten vertonen dit beeld nu in tegenstelling tot mijn eigen wagen.
Ik snap er niets meer van waar dit ineens vandaan komt, deze methode heb ik al een paar gedaan nu en ben er eigenlijk vrij zeker van dat ik dit voorheen niet had.
52463.webp

Zat wel iets van witte troep op, maar om dan zo oranje uit te slaan, en dan exact hetzelfde als de andere auto.
We hebben er 2 waar ik nu ineens bij alle 2 dit oranje gedoe heb.
De Skoda is van Oktober 2025, die zou dat allang niet meer mogen gezien daar nog nooit een bandenwissel gedaan is, staat net als deze Ford op 4 seizoen banden.
Vind het zeer vreemd dat dit nu ineens naar voren komt.

Iemand met meer verstand kan mij vast corrigeren, maar het is iets dat door het rubber naar buiten komt, dus het kan prima zijn dat je er eerst (jaren) geen last van hebt en daarna opeens wel. Ik weet niet of de warmte van de afgelopen tijd er iets mee te maken heeft?

Ik ken deze kerel niet, maar hij klinkt alsof 'ie er verstand van heeft. Dat verklaart alleen voor mij nog steeds niet waarom de ene band er meer last van heeft dan de andere. Ik heb het bijvoorbeeld nog nooit gezien op mijn Michelins PS5, maar op de Conti's van de auto van mijn vader was het er wel.

Thx, die geeft de term "tire blooming" wat me veel resultaten op Youtube geeft met uitleg hierover.
Blijf het wel nog steeds vreemd vinden dat ik het nu ineens krijg waar ik het voorheen niet had, nog maar ff verder wat filmpjes kijken met uitleg of ik een oorzaak kan vinden dat het nu ineens komt.

EDIT:
Na wat meer denken, nu dat ik eigenlijk pas net goede spuullen heb, misschien dat ik de af fabriek middeltjes er nup as goed vanaf krijg.
Het beter schoonmaken wat de standaard middeltjes weghaald haalt dan de blooming naar voren, zou dus eigenlijk die banden weer seperaat moeten gaan behandelen.

Laatst bewerkt:
Ja, ik vind het ook opvallend dat je soms 'issues' hebt na het 'op de juiste manier' wassen die je voorheen nooit had. Soms komt het doordat je dingen ziet die je voorheen geen aandacht gaf (elk putje, deukje, vlekje), soms komt het doordat je proces nog niet optimaal is (kalkvlekken in de deursponningen toen ik die nog niet fatsoenlijk droogde). Bij de banden heb ik het idee dat blooming soms erger wordt als je ze (vaak) schoonmaakt, maar geen idee of dat juist is of niet.