• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oxidatie op alu wielen

jrvd

Detailing trainee
8 sep 2010
16
47
Ik heb een setje 22" lexani wielen met een gepolijste RVS rand.
De velg zelf is zwart en de delen in het zicht hebben een soort bewerkt en gepolijst oppervlak.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Het aluminium heeft een blanke laklaag maar is deels geoxideerd.
Om dit te verhelpen moeten deze delen geschuurd en gepolijst worden neem ik aan maar een nieuwe blanke laklaag heeft dan geen zin toch vanwege de slechte hechting op dit oppervlak?
Wat kan ik het beste doen met deze wielen?

Alvast bedankt.

Velgendokter in Hellevoetsluis!

Voor een tientje of 6 per velg weer als nieuw, eventueel ook zonder blanke lak mogelijk (dan kan je bijv. met Mothers Billet de velgen bijhouden)

bedoel je dan Velgendokter in Uden of Velgenservice in Hellevoetsluis (Oostvoorne volgens de site).

*kuch* ik ben 2 weken bezig geweest om meneer wheelcare te pakken te krijgen telefonisch, zonder resultaat. Ik wens je dus veel succes! :-p Schijnt bekend te zijn dat hij slecht bereikbaar is...

dus twee weken lang naar EN z'n mobiel EN z'n thuis nummer geprobeerd? lijkt me sterk maar zou kunnen.

mijn ervaring is dat hij altijd opneemt..

groetjes!

In mijn geval dus niet, niet iedere dag geprobeerd, maar wel vaak geprobeerd over een periode van 2 weken. Toen was ik het zat. Het is graag of niet :-p

Waar ben je toen heen gegaan?

Als ze snel oxideren zou ik geen blanke lak aan laten brengen. Kun je het zelf mooi bijhouden. Iets onderhouds gevoeliger, maar ze blijven in ieder geval mooi. Moet je ze wel enkel in de zomer gebruiken.

Naar een bedrijf in Heerde met velgen als nieuw in de naam ;) Mijn velgen zijn daar gepoedercoat. Dus niet gepolijst. Volgens mij polijsten zij niet.

Kan die dit ook weer helemaal mooi maken??
wielklein.webp

Is volgens mij ook gelakt geweest en is toen gaan corroderen op de beschadigde laklaag.

stimpy68 zei:
Naar een bedrijf in Heerde met velgen als nieuw in de naam ;) Mijn velgen zijn daar gepoedercoat. Dus niet gepolijst. Volgens mij doen hun geen polijsten.

Deze net gebeld, en m'n velgen liggen al klaar op een pallet om verstuurd te worden, jij was toch dik tevreden hé Adrie ??

Ik zou de randen laten polijsten zonder blanke lak.

Velgrenovatie moet je ook meerdere malen bellen.
Ken de eigenaar persoonlijk, maar hij hoort z'n telefoon niet altijd omdat ie het druk heeft met velgen polijsten.

Velgendokter ben ik alleen naar toe gegaan om m'n naaf uit te laten draaien.
Maar 1 is niet netjes gedaan, daar moest ik m'n adapter echt in slaan om hem te laten passen.
Dus voor mij geen velgendokter meer.

Zo waren mijn velgen:
Randen volledig geoxideerd en harten in slechte lak staat.

Gepolijst door velgrenovatie:

Gespoten door m'n spuiter: