• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oxidatie op Velgen

vgojef

Detailing rookie
8 jun 2011
7
0
Nou ik heb een probleempje ik wilden mijn velgens dus krassvrij maken
Wie kan mij daar bij helpen ?
het lijkt op oxidatie onder de blankelak maar ik zou niet weten hoe ik dit weg krijg
kan dat met de ssr lijn ?

velg.webp

Hoor graag van jullie

Dit heb ik ook gehad met mijn velgen, heb ze uiteindelijk laten poedercoaten. Het ziet er op de foto inderdaad uit als oxidatie onder de blanke laklaag, dan zou je ze eerst moeten ontlakken en dan hou je blank alumium (of inox o.i.d. bij duurdere velgen) over..dat kun je polijsten maar zal je vervolgens ook weer moeten beschermen (dus weer opnieuw met blanke lak spuiten).

Zo niet kan ik het probere met de ssr serie ? Want het is lak ? En krasjes eruit te hale kan dat met ssr ?

Fijne krasjes kun je proberen met een licht polijstmiddel.

Oxidatie kun je niet wegpolijsten, dat zit onder de blanke lak, en als je gaat polijsten werk aan de bovenkant van de blanke lak.