• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Oxidatie RVS velgen behandelen

Als je 2 lagen aanbrengt, moet je toch wel minimaal een jaar kunnen redden. (Volgens mij zelfs wel langer, wat ik meen te herinneren)

Vergeet trouwens niet dat een coating flinterdun is en bij beschadigingen kan en nog steeds vocht tussen je blanke lak en materiaal komen. ;)
 
Je zou de velg geheel kunnen reinigen, vervolgens kleien en ontvetten. Hierna kan je bij de bouwmarkt 47 rollen ducktape scoren en de velg in kunnen inpakken tot formaat tractorband. (Verschillende kleuren is een leuke optie)

Wielkasten uitrollen en spoorverbreders plaatsen. ;)
 
Voor stoepranden raad ik je aan om gewoon normaal te rijden dan gebeurt er niets:p
Bescherming idd de rim, heb het zelf nooit gebruikt maar ga uit van ervaringen van anderen.
Ik mag zeggen dat ik aardig wat ervaring heb met velgen, je kan beschermen wat je wilt, maar 1 keertje steenslag en vocht/nattigheid en je mag opnieuw beginnen. Het zijn gewoon klote velgen in die combinatie in mijn ogen.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Voor stoepranden raad ik je aan om gewoon normaal te rijden dan gebeurt er niets:p
Case closed! :p

Een coating is naar mijn idee de beste bescherming doe je kan kiezen. Maar zoals ik al zei; Dit is niet een dikke glasplaat die je over de velg smeert en dus kan een gaatje of wat dan ook niet worden voorkomen. :D

Wél word schoonmaken een peulenschil en blijven ze over het algemeen langer netjes.
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Nou er is wel een betere bescherming.. je zou ook je velgen met xpel kunnen wrappen maar dat word wel een heel duur geintje :joy:

Ik mag zeggen dat ik aardig wat ervaring heb met velgen,

Dat is de understatement van de dag :joy:
 
  • Leuk
Reactions: tamer