Oxidatie RVS velgen behandelen

Discussie in 'Metalen, RVS, chroom en geanodiseerd aluminium' gestart door mkur1201, 14 jun 2017.

1. mkur1201

mkur1201 Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Hallo allen,

Bijgaand een afbeelding van de velg onder mijn Volkswagen Up!
    Deze vertoont op alle 4 de velgen, wat ik denk oxidatie.
    Er is al veel over dit onderwerp geschreven maar wil zeker weten dat dit het probleem is en kom er niet uit wat nu het beste is om dit te verhelpen + te zorgen dat dit niet meer terugkomt.

Overigens zit er geen garantie meer op want velgen heb ik toentertijd via Marktplaats gekocht en zitten alle 4 seizoenen onder de auto (geen winterbanden omdat ik heel weinig rijdt).

Ik hoor graag van jullie.

Bijgevoegde bestanden:

2. mdlange

mdlange Detailing chief

Leuk bevonden:
    368
    Ja, lijkt er wel op, zonde hoor. Het wordt alleen maar erger, je kan er nu eigenlijk niets meer aan doen.
    Het kunnen steentjes tijdens het rijden zijn geweest, maar kan ook komen door wasstraat bezoeken met die velgenborstels die tegen je wiel aan worden geperst en ff flink schrobben.
    Zo komen er beschadigingen/gaatjes in de blanke lak van de velg.
    Zo ontstaat deze oxidatie.

3. mkur1201

Leuk bevonden:
    0
    Ik was er al bang voor ....
    De vraag nu is hoe dit te herstellen, spuiten is geen optie want vind het 2-kleurige zo mooi!?

4. Quantoxx

Quantoxx Detailing guru

Leuk bevonden:
    2.261
    Spuiten is wel een mogelijkheid, maar dan word het contrast natuurlijk een stuk minder mooi. (Zwart/gepolijst - Zwart/zilver)

5. Blade

Blade Detailing guru

Leuk bevonden:
    719
    Rvs? Dit is aluminium.

En natuurlijk kan je het weer laten spuiten met blanke lak! Dat is het weer origineel.

Even een velgen hersteller contacten.

opelmark vindt dit leuk.
  6. tembaco

tembaco Detailing guru

Leuk bevonden:
    1.860
    Dit is ook te herstellen in de originele staat. Maar dan begin je weer van vooraf aan. Met dus de kans dat dit weer terug komt op de gepolijste delen. Of, herstellen maar zonder de blanke lak op de gepolijste delen. Maar dan moet je het regelmatig bijhouden.

Blade vindt dit leuk.
  7. mkur1201

Leuk bevonden:
    0
    Ik heb de tijd dus wil het zelf doen.
    Zou het zelf de zwarte delen kunnen afplakken en het gepolijste spuiten (is er ook een kleur die lijkt op polijst i.p.v. zilver?) maar wordt dat mooi?

8. tamer

tamer Detailing guru

Leuk bevonden:
    387
    Cnc laten afdraaien en in de blanke lak is het mooiste, want dan houd je de originaliteit. Je kan ook de gepolijste delen schuren en polijsten, maar is geen leuke klus. Beetje als wat @tembaco zegt. Dit zijn eigenlijk geen velgen als je er zelf mee bezig gaat ;)

tembaco vindt dit leuk.