• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwerver7: BMW 530I, 2004

Zwerver7

Detailing rookie
19 aug 2010
137
0
Mijn andere auto:

Van een Volkswagen Golf 1.4 16V uit 2000 met 28000 kilometer.
J3Ovll.jpg


Naar een BMW 530I uit 2004 met 85000 kilometer.
uVV3Cl.jpg


Ik heb een andere auto gekocht omdat de Golf 4 Betaalbaar wordt voor de jeugd en mensen die eerst een golf 3 hadden nu een golf 4 bezitten.
En je kent ze vast wel de 'echte Golf rijders' hard rijden, radio/subwoofer vol open en de auto lelijk maken met dikke velgen en andere dingen.
Ik ben zelf ook van die leeftijd beginnende bestuurder maar ik rij niet zo. (Mijn mening)

En niet daarom heb ik een andere auto gekocht natuurlijk maar voor alle luxe en comfort en de 6 in lijn.


BMW heb ik 2 weken geleden alweer uit Noord-Brabant gehaald. (Gemeente Veghel) Was ongeveer 2 uur rijden maar dan heb je ook wat natuurlijk.
Auto heb ik niet gekocht vanwege de velgen en banden zoals je ziet staat nu nog op 16 inch en winterbanden. Maar ik heb de auto gekocht om de lage kilometerstand en altijd onderhouden door BMW dealer,
En ik ben de 2de eigenaar. En ik laat de auto nu nog steeds onderhouden door een BMW Dealer in Groningen.


KRWfUl.jpg

CZBwil.jpg

l15jSl.jpg

RH6RCl.jpg



Banden en velgen:


eBhHKl.jpg

NVafNl.jpg

Ik heb de banden en banden gekocht via Marktplaats van iemand uit Helmond
 
18 inch Styling 124, origineel van BMW door BBS. Ik wil geen imitatie velgen meer had ik ook op m'n Golf er kwamen nog binnen geen jaar bruine plekken naar boven.
Lag niet aan het onderhoud nog nooit met een velgenreiniger schoongemaakt alleen met water en zeep en vies zijn ze nooit geweest.

Edit: 245/40/18 banden voorbanden, 275/35/18 achterbanden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie keuze/ Uitstekend zelfs!

twee vragen puur uit interesse: 1) 28000 of 280000? zou wel erg weinig zijn in 12 jaar ik heb zelf een 1.6 16v met 91.000 uit 2000 en dat vind ik al erg weinig (zelf 20.000 bijgereden)
2) krijg jij als jonge beginnende bestuurder deze 530 verzekerd? dan betaal je toch echt de hoofdprijs of niet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
BigBram zei:
Mooie keuze/ Uitstekend zelfs!

twee vragen puur uit interesse: 1) 28000 of 280000? zou wel erg weinig zijn in 12 jaar ik heb zelf een 1.6 16v met 91.000 uit 2000 en dat vind ik al erg weinig (zelf 20.000 bijgereden)
2) krijg jij als jonge beginnende bestuurder deze 530 verzekerd? dan betaal je toch echt de hoofdprijs of niet?

Kilometerstand is wel 28000, auto is van m'n opa geweest en die heeft hem splinternieuw gekocht. Gestopt op 90 jarige leeftijd met rijden en toen heb ik die auto gekocht.

Als die auto op mijn eigen naam stond betaal ik de hoofdprijs nu niet zeg maar. ;)
 
Je bouwt nu ook geen jaren op, is de keerzijde helaas of is dat niet meer?
en je kunt er volgens mij nog last mee krijgen bij een gecompliceerd ongeval.
 
Dit is alleen wanneer aangetoond kan worden dat jij er alleen maar mee rijd.
Vaak gebeurd dit als je 2 grote of 3 kleine ongelukken hebt die op jou naam staan.
 
@martijn: dankje voor het toelichten, stond mij zo bij. Ben er zelf niet zo mee bezig want heb alweer 16 jaar schadevrij op naam eigenlijk :)
 
Super bak!!

off topic: als hij niet op jouw naam staat (en dus ook de verzekering niet) is er voor jou in geval van schade geen verzekerd belang. Daarnaast is het risico (ondanks jouw rijstijl) voor een verzekeraar groter bij een jongere bestuurder dan bij een oudere.

Degene die de verzekering op zijn naam aanvraagt en daarbij niet vermeldt dat het jouw auto is, danwel dat jij eerste regelmatige bestuurder bent maakt zich schuldig aan 'onware opgave van zaken'. Verzekeraars hebben de afgelopen jaren grote stappen gemaakt in het opsporen van fraude en het daarbij schrappen van de grotere risico's. Helaas, valt deze handelswijze daar ook onder.

Nu wil ik je niet bang maken en niemand is roomser dan de paus......maar ik zou er wel 2 keer over nadenken als ik jou was. Nu ben je nog niet betrokken geweest bij een aanrijding, maar een ongeluk zit in een kleine hoekje en een onderzoek door een verzekeraar is zo ingesteld.

Goed off topic: heel veel veilige km's en veel detail plezier met deze hele mooie lap staal. :)^