• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW 530i E61

Dank jullie wel voor de complimenten!
Ik heb helaas geen eigen plek om dit te doen, ik heb deze in hun eigen werkplaats gedaan want plaats zat.
Ik woon ongeveer 45 minuten rijden van deze zaak af dus 2 dagen kost ook weer een hoop tijd, maar een volgende keer zeker want mijn rug heeft de hele zondag melding gemaakt van irritatie hahaha.

Er is me wel gevraagd wat auto's op te frissen daar, dat kan ik wel in 1 dag doen en dan 2 of 3 auto's ofzo, maar deze auto was belangrijk voor me en ik wilde deze dus perse zo goed mogelijk doen.
Ik ben er ook heel erg trots op moet ik zeggen!

Ik zag trouwens op de video nog wat glinstering in de rechter deuren van minder goed uitgepoetste wax, beetje beter op letten de volgende keer.
 
Dit zijn echte show waxen dus? Op een witte auto heeft het waarschijnlijk minder effect: unamused:

De show wax in hun assortiment is Phaenna. Deze zou nog iets meer 'wetlook' geven, maar met een kortere standtijd.

Evolution bevat geen carnauba wax en doet het daardoor erg goed op wit.
@Ferdy en @Chris van S. hebben daar ervaring mee.

Phantom is duurzamer, maar net een tikkeltje minder makkelijk te verwerken en maakt de lak ook wat donkerder/warmer.
 
Ah, ik doe dit net omgekeerd: eerst met de lange vezels (waarna het merendeel uitgepoetst is) en daarna een tweede / laatste rondje met de korte kant.
Is er een verkeerde methode?
Ik vond het afnemen wat "grippy" vandaar eerst de korte kant, misschien doe ik het wel fout?
Nogmaals bedankt voor al je info over deze waxen, net als @Chris van S.
Dankzij jullie ben ik nu apetrots en heb ik lekker kunnen verwerken ;)
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Mijn 'logica' was de volgende: de lange vezels kunnen meer opnemen/vasthouden, dus gebruik ik deze eerst, omdat er dan nog het meeste wax op de auto zit.

Maar ik heb geen idee of het omgekeerd beter of slechter is hoor o_O .
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ik ben nu bezig met mijn eigen motorkap te voorzien van Evolution V2, ik zal jou methode eens proberen :)
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
@StijnV & @Aficior Ik heb jullie "op/uitwrijf" methode net toegepast en zie hieronder het resultaat.:cool:

Ik vind het verschil niet zo heel groot tot ik bij de laatste wipe kom, dan merk ik idd dat de korte kant net wat lekkerder "oppoetst" om het zo maar te zeggen.
Wel heb ik soms moeite met het vasthouden van de doek bij de eerste keer afnemen (ik gebruik een Monello Peluche Bianco)
Wellicht toch nog wat te dik opgebracht?
...weer wat geleerd, dank u heren! :D

En ook de rest bedankt voor de complimenten, ik blijf ook altijd bijleren en ben maar een amateur maar ik geniet wel met volle teugen van de behaalde resultaten, een klopje op de schouder is dan extra genieten! :party:

DSC_0262.JPG
DSC_0265.JPG
DSC_0266.JPG
DSC_0267.JPG
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Wel heb ik soms moeite met het vasthouden van de doek bij de eerste keer afnemen (ik gebruik een Monello Peluche Bianco)
Wellicht toch nog wat te dik opgebracht?

Als het afnemen stroef gaat, is te dik opgebracht inderdaad mijn eerste idee (gebaseerd op mijn ervaring met Evolution V1 en enkele aangepaste versies daarvan).
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Wel heb ik soms moeite met het vasthouden van de doek bij de eerste keer afnemen (ik gebruik een Monello Peluche Bianco)

Awel, ik heb dat ook wanneer ik die bianco gebruik met de nanolex interieur cleaner. Die is te glad zo he?
Op het oppervlak stropt dat, maar je doek glijdt over je doek waar je hem gevouwen hebt
(amai, wat een uitleg, maar ik denk dat het dat is wat je bedoelt?)
Met andere doeken heb ik dat niet...
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Awel, ik heb dat ook wanneer ik die bianco gebruik met de nanolex interieur cleaner. Die is te glad zo he?
Op het oppervlak stropt dat, maar je doek glijdt over je doek waar je hem gevouwen hebt
(amai, wat een uitleg, maar ik denk dat het dat is wat je bedoelt?)
Met andere doeken heb ik dat niet...
Idd @PeterS dat is het precies, je moet de doek bijna bij elkaar knijpen wat weer ten koste gaat van het afname oppervlak en zachtheid :worried: of zoiets o_O
Ik zal eens een andere doek proberen de volgende keer, welke gebruiken jullie voor het uitpoetsen van wax?