• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW 530i E61

Ik gebruik de Monello Peluche Verde daarvoor, maar deze lijkt me los van het formaat (en kleur) identiek aan de Bianco.

mij lijken die niet hetzelfde hoor
die bianco is veel dunner en 'gladder' lijkt me
ik heb die bianco nog maar 1x gebruikt echter
(en zo hebben we weer een topic gekaapt lijkt me :-D )
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@Altos
Man wat is dat toch een fantastisch mooie kleur. Jouw foto's spetteren gewoon.
Prachtig.
Fijn dat het werkt ook door op de andere manier te werken.
Ik werk ook met de Verde van Monello of doeken van Poorboys of van Cobra. Ik kan ze goed vasthouden en heb nimmer dat ze zeg maar happen. Zal inderdaad met dikte van opbrengen te maken hebben. Breng altijd een pietsje meer op dan niets! (Je snapt het wel).
Maar wat een gave kleur man.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Bedankt @Aficior !
Ik zal de volgende keer idd minder opbrengen, kijken wat dat brengt.
Ben soms bang dat ik te weinig opbreng en weer opnieuw moet beginnen maar na deze ervaring ga ik binnenkort eens proberen zo goed als niets op te brengen...ik laat dit natuurlijk ook weer weten hoe en wat :yum
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Goede zaak @Altos. Het mooie is dat je nog langer met je wax gaat doen. De gein is dat alleen het deel wat de lak raakt zich ook aan de lak kan hechten. De rest veeg je eraf.
Kom maar op met je update. Ik word lekker wakker van die mooie kleur.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Mooi werk geleverd... En leuk verslag!

Ik heb ook vaak voor een detail de wildste plannen om een verslag te maken... maar dan ben ik zo lekker bezig met het detailen dat ik helemaal vergeet foto's te maken :joy:
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Tijd voor een update:

Deze 530i is sinds de detail NIET gewassen, ze durfde dit niet aan en heeft gewacht tot ik weer in de buurt was, ook zat er een vakantie tussen dus de auto was zeer vuil.
Ik heb haar een washmitt, 2emmers, uitleg en goede shampoo gegeven zodat ze de auto nu zelf goed kunnen bijhouden.

Ik heb er niet aan gedacht om vóór foto,s te maken, wel achteraf.

De auto was echt smerig en vol dooie vliegjes dus eerst met Auto Finesse Bug&Grime remover de voorkant ingespoten en kort daarna de hele auto gewassen (blijft een grote oppervlakte zo'n 5 serie).
Gedroogd met de Sidekick en wielen met een droogdoek (Gyeon, vind ik niet fijn op de lak dus dan maar voor de wielen)

De bandjes (stiekem) gedaan met PB Natural look om te pijlen wat ze ervan vonden.
Ze zijn om dus volgende keer komt er een echte coating of iets dergelijks op.

De Obsession Wax Evolution zat er nog prima op dus verder niets aan gedaan, over een maandje kom ik weer terug voor een controle en zal ik kijken of een vers laagje gewenst is.

De eigenaresse was weer helemaal blij en ging een uurtje later met familie wat doen dus helemaal trots reed ze weg, goed gevoel voor mij dus :)

De foto's
DSC_0014.JPG
DSC_0015.JPG
DSC_0016.JPG
DSC_0010.JPG
 
Nou ook maar hopen dat het niet gaat vlekken als het met water in aanraking komt.

Maaruh, beter een vieze auto als verkeerd wassen. Vind dat toch wel netjes dat ze heeft gewacht. Staat er weer strak bij zo.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Wat een dikke bak vind ik dat zeg.
Goed werk geleverd!

Wel oppassen met die bug and grime remover, mijn wax was toch wel aardig aangeslagen na een paar keer gebruikt te hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Bedankt voor de tip @Ferdy. Zal het volgende keer in de gaten houden.
Wat bedoel je precies met aangeslagen? de Wax weg of een aanslag op de lak zelf?
Omdat ik niet heel dichtbij deze mensen woon is het soms wat behelpen met advies voor wassen en onderhoud van de lak enzo maar het komt wel goed.
 
Tijd voor een update:

Deze 530i is sinds de detail NIET gewassen, ze durfde dit niet aan en heeft gewacht tot ik weer in de buurt was, ook zat er een vakantie tussen dus de auto was zeer vuil.
Ik heb haar een washmitt, 2emmers, uitleg en goede shampoo gegeven zodat ze de auto nu zelf goed kunnen bijhouden.

Ik heb er niet aan gedacht om vóór foto,s te maken, wel achteraf.

De auto was echt smerig en vol dooie vliegjes dus eerst met Auto Finesse Bug&Grime remover de voorkant ingespoten en kort daarna de hele auto gewassen (blijft een grote oppervlakte zo'n 5 serie).
Gedroogd met de Sidekick en wielen met een droogdoek (Gyeon, vind ik niet fijn op de lak dus dan maar voor de wielen)

De bandjes (stiekem) gedaan met PB Natural look om te pijlen wat ze ervan vonden.
Ze zijn om dus volgende keer komt er een echte coating of iets dergelijks op.

De Obsession Wax Evolution zat er nog prima op dus verder niets aan gedaan, over een maandje kom ik weer terug voor een controle en zal ik kijken of een vers laagje gewenst is.

De eigenaresse was weer helemaal blij en ging een uurtje later met familie wat doen dus helemaal trots reed ze weg, goed gevoel voor mij dus :)

De foto's
Bekijk bijlage 83438 Bekijk bijlage 83439 Bekijk bijlage 83440 Bekijk bijlage 83441


Knetterende, wat een mooie auto en detail. Knap staaltje werk.
 
  • Leuk
Reactions: Altos