• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ozon lucht reiniger

Iemand nog meer ervaring met het huren van een ozonapparaat bij Bo-rent? Zijn deze wel sterk genoeg? Binnenkort moet ik een doorrookte lease Skoda rookvrij maken, maar wil eerst een keer proberen voordat ik gelijk zo'n apparaat aan ga schaffen. Nog tips om de hemel te reinigen, dit gaat niet met de extractor nl.
Tip van verse matten is een goede, net als een een reiniger in het ventilatiesysteem. Interieurfilter vervangen lijkt me ook geen overbodig kwaad. Extractor en APC heb ik wel.
 
Ik vraag me af of schippersss niet in de war is met een extractor: daar heb je wel een reinigingsmiddel bij nodig (of kan in elk geval handig zijn).

Net als Pakkie geloof ik ook niet zo in die neutralisator functie. Bij mijn weten produceert een ozon generator ozon, door via extreem hoge spanning de zuurstof in de lucht (deels) om te zetten in ozon, eigenlijk net als de bliksem dat doet bij een onweersbui. Het zou kunnen dat die neutralisatiefunctie niets meer is, dan het weg laten lekken van de hoogspanning en daarnaast een soort timer zodat na afloop (van een spanningsloze periode) de ozon op natuurlijke wijze weer terug gevallen is tot zuurstof.
 
Wat ik mij afvraag, de verkoper van mijn ozongenerator beweert dat het toestel uit de wagen moet geplaatst worden en met bijhorende darm in de wagen hangen via het raam ( de raamspleet overigens dichtplakken zodat de wagen goed is afgesloten)
Kan dit iemand bevestigen?
 
biebaut2006 Ik vermoed dat de verkoper dit zegt, om brandgevaar te voorkomen: als je de generator niet goed plaatst en hij wordt warm, kan omvallen of hete delen die op bekleding komen, dan is er serieus gevaar voor brand. Bij mijn weten plaatsen professionele behandelaars de generator in de auto, ik weet niet of ze speciale maatregelen nemen om brandgevaar te verkleinen (kan bijvoorbeeld door de reiniger in een soort kooi in te bouwen waardoor er altijd afstand is tussen de echte ozongenerator en bijv. bekleding.
 
conv_1564.jpg

Op deze manier doe ik het altijd, maa het zou wel makkelijker zijn als ik het toestel rechtstreeks in de wagen zou kunnen zetten. Ps: de foto is fictief hoor. En het toestel staat naast de wagen ipv op :)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Na het doorluchten van de wagen plaatsen we altijd deze er in. https://www.Carclean.com/product/Meguiars/Meguiars_Air_Refreshner_New_Car_Scent_59ml_G16402EU_103196
Klanten kunnen de geur van ozon niet appreciëren.. :(